Gjest lr Skrevet 12. august 2000 Skrevet 12. august 2000 Jeg har fått målt blodtrykket mitt og det har som regel vært lavt. Det pleier å være ca. 100/70. Legen kommenter ofte at det er lavt, men jeg har ikke fått noen forklaring på om det er farlig. Jeg er 32 år,normal vekt og ellers frisk. 0 Siter
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 14. august 2000 Skrevet 14. august 2000 Til IR vedr. lavt blodtrykk. Lavt blodtrykk regnes som positivt. Du vil kunne ha litt lettere for å besvime hvis du reiser deg brått opp f.eks etter dusj/bading i varmt vann, og noen med lavt blodtrykk kan bli svimle/slappe i varmt klima. Da er litt ekstra salt-tilførsel og rikelig væske viktig.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad Spes. allmenmedisin og Idrettslege 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.