Gå til innhold

Hva heter den formen for trening?

Anbefalte innlegg

Gjest leeaaaa
Skrevet

Man står sammen i en gruppe og løfter vekter etter musikk.Ser gøy ut:)

Gjest svaksterk
Skrevet

Styrketrening i sal tror jeg?

Det er bedre enn vanlig styrketrening synes jeg. Likevel er det tungt :-)

Skrevet

På elixia heter det body pump! Absolutt den beste formen for trening jeg har vært med på. Kjempegøy!

Gjest leeaaaa
Skrevet

På elixia heter det body pump! Absolutt den beste formen for trening jeg har vært med på. Kjempegøy!

Body pump er det sikkert ja.bestemmer du selv hvor tunge vekter du skal bruke?Jeg har fibromyalgi, og er var for belastninger, men dette ser så gøy ut at jeg VIL prøve....

Gjest leeaaaa
Skrevet

Body pump er det sikkert ja.bestemmer du selv hvor tunge vekter du skal bruke?Jeg har fibromyalgi, og er var for belastninger, men dette ser så gøy ut at jeg VIL prøve....

Skrevet

Jepp!

Første gangen brukte jeg kun de letteste vektene, og du kan ta av alt sammen og bare bruke stangen også.

Skrevet

Her heter det bare styrketrening i sal.

Velger vekter selv. Lette vekter og mange repetisjoner i hurtig tempo. Man får virkelig unna mye trening på kort tid. Men den STORE styrken får man nok ikke. (Men det er det vel også få som er ute etter også???)

Veldig effektiv synes jeg.

Skrevet

Power heter detnå på Elixia.

De har egen time for de som er nye så den bør du gå på - og uansett nevne 'problemet' ditt for instruktøren.

Ellers finnes det jo andre timer i sal som går på styrke - Core feks.

Skrevet

Her heter det bare styrketrening i sal.

Velger vekter selv. Lette vekter og mange repetisjoner i hurtig tempo. Man får virkelig unna mye trening på kort tid. Men den STORE styrken får man nok ikke. (Men det er det vel også få som er ute etter også???)

Veldig effektiv synes jeg.

"Lette vekter og mange repetisjoner i hurtig tempo."

Hørtes ikke helt ut som Body Pump dette, for her er det kombinasjoner av tempo og form for styrketrening.

Skrevet

"Lette vekter og mange repetisjoner i hurtig tempo."

Hørtes ikke helt ut som Body Pump dette, for her er det kombinasjoner av tempo og form for styrketrening.

Forstår ikke helt forskjellen jeg da.

Høyt tempo fører jo til at du må ha litt lettere vekter. Du trener med vektene hele tiden (og blir sinnsykt støl etterpå - så det må jo være veldig effektivt). Veldig lite pauser.

Skrevet

Forstår ikke helt forskjellen jeg da.

Høyt tempo fører jo til at du må ha litt lettere vekter. Du trener med vektene hele tiden (og blir sinnsykt støl etterpå - så det må jo være veldig effektivt). Veldig lite pauser.

Jeg mente at det ikke alltid går i kjapt tempo i de body pump timene jeg har gått på.

Skrevet

Jeg mente at det ikke alltid går i kjapt tempo i de body pump timene jeg har gått på.

Kjapt tempo kan kanskje missforstås. Lite/ingen pauser er nok mer korrekt å si. Men rolige bevegelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...