Gå til innhold

Mobil om natta

Anbefalte innlegg

Gjest mminstitutt
Skrevet

Har du mobilen påslått om natta?

Får barnet ditt lov til å ha mobiltelefonen på soverommet om natta?

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

3

• morsan

3

• mariaflyfly

3

• Mary Poppins

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Har mobilen på hele døgnet. Som regel er lyden av (fordi jeg har en tendens til å glemme å slå av lyden på forelesninger, og det er ikke spesielt gøy når den begynner å ringe...) men har vibrasjonen på.

Skrevet

Jeg bruker mobilen som vekkeklokke, så den er alltid påslått og ligger under hodeputa på natta.

Barna får lov å ha mobilen på rommet, dersom de ikke fikler med den etter at de har lagt seg. Eldstejenta fikk ny til jul, og her en kveld hørte jeg hun lå og pratet lenge etter sengetid. Da hadde hun ei venninne på tråden da.

Det ble det ikke noe av altså, etter det har hun vært flink og latt mobilen være i fred (hun deler rom med småsøsknene, så hun vet det skal være stille på kvelden).

Guttungen har også mobil, men han liker ikke å ha den på rommet når han skal sove, siden det er et lite lys som blinker på den.

Minsta har bare en mobil uten simkort, så hun leker bare med den i blant :-p

Skrevet

Jeg har den på, men tar den ikke med på soverommet, så jeg hører den ikke hvis den ringer.

Hvis jeg venter telefon tidlig om morgenen (f.eks pga varelevering, håndverkere el.l.) tar jeg den med inn. Men ellers får folk pent vente til jeg har stått opp. Ikke det at det skjer særlig ofte at noen ringer eller sender melding til meg midt på natten...

Gjest printa
Skrevet

Jeg har mobil på om natta, som vekkeklokke.

I motsetning til vanlig klokke, er mobilen lydløs (den tikker ikke), inntil noen ringer da. Det har skjedd en sjelden gang, men ikke slik at det har plaget meg.

Meldinger varsles med et lite pip, som jeg ikke våkner av engang.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Mobilene hos oss er slått av om natten. Min datter ville ikke få ha sin telefon slått på på sitt rom om natten. Anser det som helt unødvendig.

Skrevet

ja vi har alle mobil på hele døgnet. Vi bruker den som vekkerklokke.

Skrevet

Vi har mobilen på om natta, men de ligger nede i stua, så vi hører dem ikke om de ringer eller det kommer inn meldinger om natta. I dag ringte min halv åtte mens jeg var på badet med ungene, men jeg gadd ikke løpe og ta den. Det var en kollega som gav en beskjed (hørte på svareren etterpå).

Ungene har ikke mobiltelefoner. Når den tiden kommer, tror jeg telefonene skal få ligge i stua om natta!

Skrevet

Jeg har den på, men tar den ikke med på soverommet, så jeg hører den ikke hvis den ringer.

Hvis jeg venter telefon tidlig om morgenen (f.eks pga varelevering, håndverkere el.l.) tar jeg den med inn. Men ellers får folk pent vente til jeg har stått opp. Ikke det at det skjer særlig ofte at noen ringer eller sender melding til meg midt på natten...

Sånn har jeg det også.

Skrevet

Jeg har mobilen påslått hele døgnet, men har den som oftest ikke med på soverommet. Hvis det er viktig så ringer vel folk lenge nok til at jeg våkner og går ut og henter den, men våkner ikke av meldinger.

Men snart skal jeg begynne å jobbe igjen, og da må den nok ligge pent på nattbordet og være vekkerklokke.

Skrevet

Har den påslått om natta, men uten lyd. Bruker den som vekkeklokke.

Skrevet

Har den påslått om natta, men uten lyd. Bruker den som vekkeklokke.

Hvis du har den på lydløs - virker den da som vekkerklokke....?

Skrevet

Hvis du har den på lydløs - virker den da som vekkerklokke....?

Jepp. :) Den har faktisk iq nok til å skjønne at den skal ringe til tross for at lyden er slått av. :)

Skrevet

Jepp. :) Den har faktisk iq nok til å skjønne at den skal ringe til tross for at lyden er slått av. :)

Har tenkt på det noen ganger, men ikke turd å prøve.... Og jeg husker ikke på det å teste det om dagen!

Skrevet

Har tenkt på det noen ganger, men ikke turd å prøve.... Og jeg husker ikke på det å teste det om dagen!

Hva slags telefon har du, da?

Skrevet

Mobilen er påslått hele døgnet, men den ligger på stua om natta.

Barna er så små at de ikke har mobil. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre når de får mobil...

Skrevet

Hva slags telefon har du, da?

Nokia 8350 eller noe sånt? Begynner i alle fall på 8... Den er fire år gammel og moden for utskiftning. Vi skal få nye på jobb, men det tar vanvittig lang tid å velge leverandør....

Gjest den ekte noor
Skrevet

Mobilen er på hele døgnet, men står alltid på lydløs:)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har mobilen på om natta, den ligger i stua eller gangen.

Den ringer bare om det er noe viktig, alle vet at ringer de meg om natta uten god grunn, da er jeg ikke nådig ;-)

Skrevet

Mine barn har ikke mobil ennå, men når den tiden kommer så vet jeg ikke.

Ja, jeg har mobilen påslått ved siden av sengen hver eneste natt. Når ungene er hos pappan er det fordi han da lett kan nå meg om noe skulle skje dem der. Når ungene er hos meg er det i grunnen for at jeg kjapt skal kunne tilkalle hjelp om noe skulle skje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...