Gjest mipjenta Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg vil slutte å røyke.. Hva gjorde du da du sluttet? Det er jo så mye å velge mellom. Har røykt i mange år, så lett blir det ikke uansett.. 0 Siter
Gyda Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Ja, jeg har sluttet å røyke (etter over tjue år som røyker). Det er snart to år siden nå, og for meg var det faktisk så enkelt som bare å slutte. 0 Siter
Klara Q Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Leste Allen Carrs "Endelig ikke-røyker" - to ganger, for sikkerhets skyld. Jeg var aldeles ikke motivert for røykekutt, men jeg kuttet tvert uten abstinenser. Og, ja, jeg ble en lykkelig ikke-røyker fra og med det øyeblikket jeg knuste siste sneipen i askebegeret! Anbefales! 0 Siter
Gjest det sitter i hodet Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Hvis du har innstillingen på at dette ikke blir lett, så blir det ikke lett. Da vi sluttet for to år siden, så hadde vi kjøpt boken "endelig ikke-røyker", begynte å lese den før jul, men jeg blei sint når jeg leste den, den ga oss ingenting. Så den la vi vekk, den ligger fortsatt i hylla, har aldri bladd mer i boka. Da vi bestemte oss for å slutte, så kastet jeg alt av tobakk, sneiper o.l., huset var rensket for røyk. Dagene gikk, og jeg ventet på det store suget, det kom ikke, før etter 5 mnd., gemalen min klarte seg gjennom denne krisen, mens jeg begynte å røyke igjen. Etter noen måneder med røyk, så la jeg vekk tobakken igjen, så nå har jeg vært røykfri i godt over ett år. Hvis du virkelig vil slutte å røyke, så klarer du det, men hvis du har den innstillingen at dette blir vanskelig å grusomt, ja da får du det vanskelig å grusomt. Det er KUN i hodet det sitter. 0 Siter
Gyda Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Mannen min slutta samtidig som meg, men det satt lengre inne for ham. I tillegg til å være veldig motivert (for det MÅ du være), så lot han seg villig "hjernevaske" av Allen Carrs bok "Endelig ikke-røyker". 0 Siter
Klara Q Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Mannen min slutta samtidig som meg, men det satt lengre inne for ham. I tillegg til å være veldig motivert (for det MÅ du være), så lot han seg villig "hjernevaske" av Allen Carrs bok "Endelig ikke-røyker". Jeg lot meg hjernevaske til tross for at jeg ikke fantes motivert! Men så er jeg blond og sikkert lettlurt. ;-) 0 Siter
Klara Q Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Hvis du har innstillingen på at dette ikke blir lett, så blir det ikke lett. Da vi sluttet for to år siden, så hadde vi kjøpt boken "endelig ikke-røyker", begynte å lese den før jul, men jeg blei sint når jeg leste den, den ga oss ingenting. Så den la vi vekk, den ligger fortsatt i hylla, har aldri bladd mer i boka. Da vi bestemte oss for å slutte, så kastet jeg alt av tobakk, sneiper o.l., huset var rensket for røyk. Dagene gikk, og jeg ventet på det store suget, det kom ikke, før etter 5 mnd., gemalen min klarte seg gjennom denne krisen, mens jeg begynte å røyke igjen. Etter noen måneder med røyk, så la jeg vekk tobakken igjen, så nå har jeg vært røykfri i godt over ett år. Hvis du virkelig vil slutte å røyke, så klarer du det, men hvis du har den innstillingen at dette blir vanskelig å grusomt, ja da får du det vanskelig å grusomt. Det er KUN i hodet det sitter. Skjønner ikke at den boka der kan gjøre noen sint? Jeg humret meg gjennom hele boka, jeg. Synes mannen skriver herlig sarkastisk og høyst overbevisende! 0 Siter
favn Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg sluttet på dagen. Ikke vanskelig. Hvis du sier og tenker at det er vanskelig å slutte, da er det jo vanskelig. 0 Siter
Gjest hallow :o/ Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg bestemte meg bare og så sluttet jeg - for over tre år siden. Motivasjonen var på topp. Følte at hverken helse eller lommebok hadde godt at av dette lengre, og deretter var det bare å være standhaftig og motstå fristelsen. Det er lurt å gjøre andre ting på de tidspunktene du vanligvis røyker. Du må bryte det lenge innarbeidede mønsteret. Du kan jo f.eks. strikke i stedet for å røyke så har du noe annet å bruke hendene til. Lykke til ! 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Hvis du har innstillingen på at dette ikke blir lett, så blir det ikke lett. Da vi sluttet for to år siden, så hadde vi kjøpt boken "endelig ikke-røyker", begynte å lese den før jul, men jeg blei sint når jeg leste den, den ga oss ingenting. Så den la vi vekk, den ligger fortsatt i hylla, har aldri bladd mer i boka. Da vi bestemte oss for å slutte, så kastet jeg alt av tobakk, sneiper o.l., huset var rensket for røyk. Dagene gikk, og jeg ventet på det store suget, det kom ikke, før etter 5 mnd., gemalen min klarte seg gjennom denne krisen, mens jeg begynte å røyke igjen. Etter noen måneder med røyk, så la jeg vekk tobakken igjen, så nå har jeg vært røykfri i godt over ett år. Hvis du virkelig vil slutte å røyke, så klarer du det, men hvis du har den innstillingen at dette blir vanskelig å grusomt, ja da får du det vanskelig å grusomt. Det er KUN i hodet det sitter. Jeg har boka "Ikke røyker", den skal jeg lese. Jeg er veldig motivert! Men jeg VET at det ikke blir lett. Kjenner folk som har holdt opp i 3 år, og sier at de fremdeles kan bli røyksugne, at de tom drømmer at de røyker! Det er da jeg mister motet litt.. Har ikke lyst til å gå rundt å tenke på røyk i mange år Noen som har erfaring med røykeplaster eller tyggis? 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg slutta og begynte igjen... Jeg sprakk den femte uka.Jeg måtte avbryte pga fysiske smerter og depresjon. Nå skal jeg forsøke på nytt. Jeg skal kjøpe johannesurt og lese allen carr for tredje gang. Det er så mye jeg forstår av det han skriver, men noe har ikke gått inn enda. Det har kommet en ny bok fra han nå, -endelig ikke røyker for kvinner. Så den er kanskje bedre for oss jenter? Sørg for at din siste sigarett blir røykt som du vil,i fred og ro e.l.l og si til deg selv at du skal ALDRI røyke mer!! ALDRI... 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg bestemte meg bare og så sluttet jeg - for over tre år siden. Motivasjonen var på topp. Følte at hverken helse eller lommebok hadde godt at av dette lengre, og deretter var det bare å være standhaftig og motstå fristelsen. Det er lurt å gjøre andre ting på de tidspunktene du vanligvis røyker. Du må bryte det lenge innarbeidede mønsteret. Du kan jo f.eks. strikke i stedet for å røyke så har du noe annet å bruke hendene til. Lykke til ! Mange positive innspill her! Blir litt mer motivert nå Må nok finne på noe annet å sysle med ja.. 0 Siter
Gjest det sitter i hodet Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Skjønner ikke at den boka der kan gjøre noen sint? Jeg humret meg gjennom hele boka, jeg. Synes mannen skriver herlig sarkastisk og høyst overbevisende! Jo jeg blei så irritert når han tok opp igjen og opp igjen det samme, så skulle han komme tilbake til ting, som jeg har hørt av andre som leste hele boken, han kom aldri tilbake til det .... og da blir jeg irritert jeg 0 Siter
Gyda Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg lot meg hjernevaske til tross for at jeg ikke fantes motivert! Men så er jeg blond og sikkert lettlurt. ;-) Hehe. Kanskje du har et poeng der? Men mannen min var altså så hekta at alle i familie og vennekrets var sikre på at han var den siste som kom til å slutte å røyke av oss alle. Og det er mange, mange som fortsatt røyker. Han fokuserte på helse, bl.a. at begge foreldrene hans var storrøykere og døde av røykerelaterte sykdommer, og at han eget kolesterol og blodtrykk var blitt høyt. Disse tingene var nok mye av motivasjonen som måtte til i tillegg til boka. (Hadde han ikke hatt det som utgangspunkt ville han nok ha lagt fra seg boka til Carr og kalt det humbug og nettopp forsøk på hjernevasking.) Men all honnør til deg! :-) 0 Siter
Klara Q Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jo jeg blei så irritert når han tok opp igjen og opp igjen det samme, så skulle han komme tilbake til ting, som jeg har hørt av andre som leste hele boken, han kom aldri tilbake til det .... og da blir jeg irritert jeg Hehe! Da hadde du nok fokus feil sted! Oh, well. Det viktigste er jo ikke hvordan man slutter, men at man slutter - tross alt! 0 Siter
Klara Q Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Hehe. Kanskje du har et poeng der? Men mannen min var altså så hekta at alle i familie og vennekrets var sikre på at han var den siste som kom til å slutte å røyke av oss alle. Og det er mange, mange som fortsatt røyker. Han fokuserte på helse, bl.a. at begge foreldrene hans var storrøykere og døde av røykerelaterte sykdommer, og at han eget kolesterol og blodtrykk var blitt høyt. Disse tingene var nok mye av motivasjonen som måtte til i tillegg til boka. (Hadde han ikke hatt det som utgangspunkt ville han nok ha lagt fra seg boka til Carr og kalt det humbug og nettopp forsøk på hjernevasking.) Men all honnør til deg! :-) Men la oss kalle en spade en spade. Boka er jo en form for hjernevasking! Men jeg hadde visst ingenting imot å hjernevaskes for å bli kvitt gammel innbilning om at røyk er godt/kult/nyttig! 0 Siter
Klara Q Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg har boka "Ikke røyker", den skal jeg lese. Jeg er veldig motivert! Men jeg VET at det ikke blir lett. Kjenner folk som har holdt opp i 3 år, og sier at de fremdeles kan bli røyksugne, at de tom drømmer at de røyker! Det er da jeg mister motet litt.. Har ikke lyst til å gå rundt å tenke på røyk i mange år Noen som har erfaring med røykeplaster eller tyggis? Verken jeg, samboer eller broren min hatt røykesug etter at vi leste boka. Og vi var hardbarka røykere, altså! 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg satt en dato litt frem i tid, tror det var 2 mnd eller noe. Var helt bestemt på at den dagen skulle jeg stumpe røyken, ingen unnskyldninger. Røyka som fy den første tiden etter jeg hadde bestemt meg, så kutta jeg gradvis nedover. De siste ukene var jeg skikkelig irritert på den teite dumme ekle røyken hver gang jeg fyrte opp en, så det endte med at jeg slutta to dager før den datoen jeg hadde satt, for jeg var så sinna på røyken og var helt klar for å slutte. Har lest halve boka til Carr i ettertid, og syns den er god. Nå er det reklame på tv for tida om en røykestopp-internettside, men husker ikke adressen i farta. Kanskje det hadde vært noe? 0 Siter
Gjest erdetsluttsåerdetslutt Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg bestemte meg, og så slutta jeg. Røykte ca. 15 daglig før og hadde røykt i 10 år. Var jo litt ukonsentrert og irritabel til å begynne med, men det gikk over. Er 10 år siden nå. 0 Siter
Gyda Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Men la oss kalle en spade en spade. Boka er jo en form for hjernevasking! Men jeg hadde visst ingenting imot å hjernevaskes for å bli kvitt gammel innbilning om at røyk er godt/kult/nyttig! Jepp! Vi er enige. Og boka har vært til hjelp for så mange at det ikke er så nøye hvordan den er skrevet bare den gjør nytta si. (Og for de den ikke hjelper, så er det jo bare slik.) ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.