Snorkfrøken Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 sluttet for snart 6 år siden. Røykte neste 3 pakker tobakk (40 grams) i uka!! Brukte litt Oliwer Twist i en overgansperiode. Det hjalp på røykesuget. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Skjønner ikke at den boka der kan gjøre noen sint? Jeg humret meg gjennom hele boka, jeg. Synes mannen skriver herlig sarkastisk og høyst overbevisende! Tja...han skriver jo enkelte ting som for veldig mange rett og slett er piss. Sånn som at "det er ingen av sigarettene som er gode". Neeeeida... "............................................" 0 Siter
Klara Q Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Tja...han skriver jo enkelte ting som for veldig mange rett og slett er piss. Sånn som at "det er ingen av sigarettene som er gode". Neeeeida... "............................................" Men det er jo sant. Det er jo ikke røyken som er god, men følelsen av å få stilt en "kløe". Den første sigaretten smakte helvete, så hvorfor skulle røyk nummer to, sju eller femtusen smake bedre? At røyk er godt er altså bare noe vi tror! ;-) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Nei, jeg har aldri begynt. Aldri prøvd. Men dattera mi slutta med smokk på lørdag, og har fryktelige abstinenser. Hun har planlagt datoen i ca 1/2 år, og slutta tvert på dagen. Hun er 4 år.... 0 Siter
Prozak Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Men det er jo sant. Det er jo ikke røyken som er god, men følelsen av å få stilt en "kløe". Den første sigaretten smakte helvete, så hvorfor skulle røyk nummer to, sju eller femtusen smake bedre? At røyk er godt er altså bare noe vi tror! ;-) Tullprat. Jeg røyket i mange år, og vet inderlig godt at hvorvidt selve røyken smakte/føltes godt varierte mellom alt fra dagsform til tidspunkt. Noen ganger var det et nødvendig onde, mens andre ganger var det en ren nytelse. "................................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg sluttet for fire år siden, uten annet enn nikotintyggegummi. Men det var et helvete til å begynne med. Madamen har begynt på dette Happy Ending - styret. "............................................" 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg har sluttet på dagen flere ganger. Det har vært like enkelt hver gang. Men jeg tar meg fortsatt noen røyk i fylla, og jeg snuser. 0 Siter
org Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Nei, jeg har aldri begynt. Aldri prøvd. Men dattera mi slutta med smokk på lørdag, og har fryktelige abstinenser. Hun har planlagt datoen i ca 1/2 år, og slutta tvert på dagen. Hun er 4 år.... Og ved leggetid går det også bra? 0 Siter
Klara Q Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Tullprat. Jeg røyket i mange år, og vet inderlig godt at hvorvidt selve røyken smakte/føltes godt varierte mellom alt fra dagsform til tidspunkt. Noen ganger var det et nødvendig onde, mens andre ganger var det en ren nytelse. "................................................" Ikke være så naiv, da, Prozak! Det var jo psyken din som fortalte deg at det smakte godt - for å belønne deg for å ha gitt etter for nikotinkløen. Et helt vanlig partytriks fra o den store hjerne, med andre ord. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Og ved leggetid går det også bra? Relativt. I går kveld hadde hun sett fortvila opp på faren sin og sagt "Jeg veit ikke hva jeg skal GJØRE!" - men hadde ikke spurt etter smokken. Våkna et par ganger i natt og småsutra, og måtte tilslutt over i vår seng. Litt lei seg og små-amper er hun. Ikke noe rart, hun var mega-avhengig... 0 Siter
Prozak Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Ikke være så naiv, da, Prozak! Det var jo psyken din som fortalte deg at det smakte godt - for å belønne deg for å ha gitt etter for nikotinkløen. Et helt vanlig partytriks fra o den store hjerne, med andre ord. Tull. Psyken har selvfølgelig mye å si, men det blir bare dumt å påstå at ingen røykere ikke nyter noen av sigarettene. Det blir som å si at jeg ikke egentlig synes pepperbiff er godt - det er bare psyken min som forteller meg at det er godt. Det er ren programmering og "hjernevasking", og blir meningsløst jug for meg. Men hvis det funker for deg, så er det jo greit. "............................................." 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg sluttet for fire år siden, uten annet enn nikotintyggegummi. Men det var et helvete til å begynne med. Madamen har begynt på dette Happy Ending - styret. "............................................" Lurer på å få litt hjelp av nikotintyggis ja. Og plaster! Men hva er Happy Ending som du nevner? 0 Siter
Gjest Cezalion Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Lurer på å få litt hjelp av nikotintyggis ja. Og plaster! Men hva er Happy Ending som du nevner? http://www.happyending.no/ 0 Siter
Prozak Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Lurer på å få litt hjelp av nikotintyggis ja. Og plaster! Men hva er Happy Ending som du nevner? http://www.nettavisen.no Reklamen øverst på siden. Jeg vet ikke noe om det, så ikke spør vanskelig :-) ".............................................." 0 Siter
Gjest midia Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Har også røyket i mange år. Jeg og sambo sluttet på dagen uten noen for for hjelp. Det som er lurt er å holde seg opptatt av noe, jeg brukte pc'n flittig og glemte helt å røyke. Hadde sikkert ikke kunnet brukt den som avledning hvis jeg hadde røykt ved den før. 0 Siter
Klara Q Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Tull. Psyken har selvfølgelig mye å si, men det blir bare dumt å påstå at ingen røykere ikke nyter noen av sigarettene. Det blir som å si at jeg ikke egentlig synes pepperbiff er godt - det er bare psyken min som forteller meg at det er godt. Det er ren programmering og "hjernevasking", og blir meningsløst jug for meg. Men hvis det funker for deg, så er det jo greit. "............................................." Forskjellen på pepperbiff og en sigg, er at du må venne deg til å tåle den ene. En annen forskjell er at den ene er en gift mens den andre er næring. 0 Siter
Patsi Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Nei, jeg har aldri begynt. Aldri prøvd. Men dattera mi slutta med smokk på lørdag, og har fryktelige abstinenser. Hun har planlagt datoen i ca 1/2 år, og slutta tvert på dagen. Hun er 4 år.... Hun kan jo prøve smokk-telefonen hvis det blir for ille: 815 80 800 :-) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Hun kan jo prøve smokk-telefonen hvis det blir for ille: 815 80 800 :-) Hun er nok over det værste nå, klart seg helt siden lørdag! Takk for tipset ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Forskjellen på pepperbiff og en sigg, er at du må venne deg til å tåle den ene. En annen forskjell er at den ene er en gift mens den andre er næring. Det betyr likevel ikke at du ikke kan synes begge er gode. Og det motbeviser på ingen måte at det kun er syken din som forteller at biffen er god. Sorry, men slik generaliserende programmering synes jeg er latterlig dumt. Men det er jo bra det funker på noen. ".............................................." 0 Siter
muriel Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg har vært røykfri i tre og en halv måned, røkte 20 om dagen i mange år. Prøvde å slutte mange ganger, slutte tvert, trappe ned, lese St. Carr, Røykestopp-dråper, sublingvaltabletter. Ingenting hjalp, jeg ble ustabil i humøret, for opp i sinne for ingenting, var deppa osv osv. Så fikk jeg en kartong med sigg hos mamma i september. Bestemte meg for at jeg skulle røyke den opp, og så var det slutt. Hamstra nikotinplaster OG tabletter, jeg skulle ihvertfall ikke ha nikotinmangel å skylde på! Brukte plaster (ingen tabl) i litt over ei uke. Jeg slutta med det da jeg begynte å glemme å sette det på om morran. Til nå har jeg spart kroppen min for 1960 sigaretter, og lommeboka for nesten 6000 kroner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.