Gå til innhold

Rydde bort jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Phu, gruer meg. Nå må jula ryddes bort. Det er så utrolig kjedelig!!!

Jeg gleder meg til å få bort alt "rotet", men det er så utrolig tidkrevende og kjedelig å rydde bort og pakke ned all juletrepynten og alle glassfigurer osv.

Sukk, får vel fokusere på hvor godt det blir når jeg er ferdig!

Fortsetter under...

Skrevet

Oj, har man jula så lenge?

Her forsvant den for over ei uke siden.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Her forsvant jula 1. januar, men da hadde den vært oppe siden 13. desember:)

Skrevet

Hadde planer om å kaste ut jula før helga, men det ble bare ikke... Får bare sette igang snart....

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har grudd meg i flere dager, men i går tok jeg litt og litt, og plutselig var det ikke jul her mer.

Annet enn en juleduk som ligger på bordet, den skal i vaskemaskina idag.

Men jeg gruer meg til og ut i det nye huset og begynne og vaske litt. Og så må jeg snart sette i gang og pakke..Sukk, arbeidslyst, hvor er du???

Skrevet

Her går jula på trynet ut 1. januar. Unnskyld språket, men sånn er det.

Annonse

Skrevet

Jeg tok juletreet på tirsdag og resten på onsdag. Noen fordeler er det med å være hjemme med sjuk unge! :o)

Julegardinene på kjøkkenet henger ennå, de er ikke sååå julete (røde og hvite ruter med hjerter i), dessuten dekker de mye mer enn de vanlige gardinene mine og nå i mørketiden er det greit med litt lunhet på kjøkkenet.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Det er ganske mange som har jula til 20. dag jul. Og det er til fredag som kommer.

Det var jeg vant til hjemmefra, men den skikken har jeg ikke tatt med meg videre.

Vi rydder bort jula 13. dag jul, som var nå på fredag.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Jeg pynter gjerne tidlig i desember og koser meg i adventstiden og julen med en julepyntet hus, men så fort nyttårshelgen er over er det UT med jula. Alt ble ryddet bort en ettermiddag / kveld tidlig i forrige uke, og fredag fikk jeg tatt en god husvask. Kjedelig - men herlig å være tilbake i normale former igjen.

Synes

Skrevet

Juletreet takka for seg på onsdag og på torsdag var det husvask på programmet. Jeg rydda samtidg vekk julepynten.

Vi pleier ikke å ha så veldig mye julepynt i og med at jeg hater for masse pyntegjenstander rundt meg... Vi har en julepute i sofaen, adventsstjerner og julekuler i noen av vinduene, noen julestjerner og ellers gull- eller sølvlys i lysestakene. Noe småtteri som ungene har laga har vi også framme.

Det eneste som gjenstår er adventskransen på døra og lysremsa rundt verandarekkverket...

Skrevet

Jeg tok juletreet på tirsdag og resten på onsdag. Noen fordeler er det med å være hjemme med sjuk unge! :o)

Julegardinene på kjøkkenet henger ennå, de er ikke sååå julete (røde og hvite ruter med hjerter i), dessuten dekker de mye mer enn de vanlige gardinene mine og nå i mørketiden er det greit med litt lunhet på kjøkkenet.

Kjøkkengardinene mine henger fortsatt de også, fordi de er så koselige... Når sola aldri skinner så er det greit med noen røde gardiner med snøfnugg på!

Skrevet

Jeg rydda bort i går. Varierer litt når jeg tar ned jula, men i løpet av to uker etter julaften er den som regel vekk.

Hjemme hadde vi julepynt til bursdagen til søstra mi som er den 11.1. Hos oss er egentlig grensa bursdagen til dattera mi som er 7.1.

Skrevet

En av fordelene med å ikke ha så mye julepynt og julestæsj er at det blir lite å rydde bort...

Annonse

Skrevet

Jula ble ryddet bort i går, og jeg blir alltid overrasket over hvor stor stua er uten treet! :-)

nesten så det blir ekko, jo! *he he*

bugge -jenta
Skrevet

Hei!

Jeg rydder den ikke bort før til helga. Dermed basta!

Og jeg tenner noe avsindig med lys og telys. Kom til 60 her i går når jeg telte. Litt "overkill" kanskje, men du verden så deilig med tente lys rundt om i huset. Og tent peis i tillegg. Hos oss risikerer folk å måtte gå i BHen rundt juletider....

Skikkelig "julete" er jeg, og i går gikk jeg rundt juletre på en juletrefest. Og i dag har jeg hørt på litt julemusikk. Men jeg vet det er snart over altså:o) Rene krampetrekninger.

Godt nytt år fra

Skrevet

Koooser meg med jula fra tidlig i desember, og så rydder jeg den bort ca en uke etter nyttårsaftenen, da er vi sånn ca på 13.dag jul.

Gjest elskerjulen
Skrevet

Det er noe magisk med juletiden. Fra 1. desember til ca en uke etter nyttår skjer det noe magisk med meg. Jeg blir full av juleglede. Resten av året er ikke noe særlig, men julen er det. Man kommer sammen med familien som man er så glad i, gode venner samles, god mat og spesiellt julegodt, funklende juletre, julepynt, hvit jul fikk vi i år, barna koser seg i snøen, lage kakemenn og pepperkaker med barna, ingen vanlig reklame på TV, gode filmer på TV (f.eks den som heter 'Et juleeventyr'). Sett den? Den er så fin. Tenk om alle kunne ha mer omtanke for hverandre hele året? Fridager er deilige...

Den vanlige kjasmas hverdagen stopper opp og en mer drømmehverdag dukker opp. HVER ENESTE desember.

Det er bare heeeerlig. SUKK! :-)

Skrevet

Det er noe magisk med juletiden. Fra 1. desember til ca en uke etter nyttår skjer det noe magisk med meg. Jeg blir full av juleglede. Resten av året er ikke noe særlig, men julen er det. Man kommer sammen med familien som man er så glad i, gode venner samles, god mat og spesiellt julegodt, funklende juletre, julepynt, hvit jul fikk vi i år, barna koser seg i snøen, lage kakemenn og pepperkaker med barna, ingen vanlig reklame på TV, gode filmer på TV (f.eks den som heter 'Et juleeventyr'). Sett den? Den er så fin. Tenk om alle kunne ha mer omtanke for hverandre hele året? Fridager er deilige...

Den vanlige kjasmas hverdagen stopper opp og en mer drømmehverdag dukker opp. HVER ENESTE desember.

Det er bare heeeerlig. SUKK! :-)

Du har skjønt det med julefeiring du!

Skrevet

Jeg har vokst opp med at den skal ut 13.dag jul. Det var vel på fredag, men har ikke rukket å gjøre noe med det før i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...