Gå til innhold

Flink til å søke? Offentlige stillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle gjerne sett en oversikt over ulike offentlige stillinger og hva disse stillingene generelt omfatter av ansvarsforhold/type arbeide.

Tror du noe slikt finnes ved en eller annen etat eller kanskje helst et offentlig, generelt 'sted'? Jeg har ikke lykkes i å lete opp noe slikt.

På forhånd tusen takk for evt svar om tips til å lete eller et direkte svar.

Skrevet

Hm, jeg mener altså ikke ledige stillinger - men hva ulike titler og hva disse omfatter på generell basis, eksempelvis rådmann, førstekonsulent osv.

Skrevet

Nei, jeg tror dessverre ikke at jeg kan hjelpe deg med noe slikt.

Annet enn at du ved å lese i noen stillingsannonser kan få litt ips om hva den enkelte tittelen innebærer. Og odin.no har en link til ledige stillinger i alle departementene (dog ikke underordnede offentlige etater)

Eventuelt så kan du gå inn på ulike enheter og se om de har et organisasjonskart som viser hierarkiet og litt om hva de ulike jobber med etc.

Sårri! Det var alt jeg kunne bidra med! :-)

Skrevet

Nei, jeg tror dessverre ikke at jeg kan hjelpe deg med noe slikt.

Annet enn at du ved å lese i noen stillingsannonser kan få litt ips om hva den enkelte tittelen innebærer. Og odin.no har en link til ledige stillinger i alle departementene (dog ikke underordnede offentlige etater)

Eventuelt så kan du gå inn på ulike enheter og se om de har et organisasjonskart som viser hierarkiet og litt om hva de ulike jobber med etc.

Sårri! Det var alt jeg kunne bidra med! :-)

Ikke verst, det der. Tusen takk, snille deg :)

Skrevet

Jeg tror det er veldig forskjellig mellom forskjellige etater. F.eks. er det noe annet å være førstekonsulent i finansdepartementet enn i helsedepartementet. Mange av stillingskodene har også svært store lønnsstiger, og det vil variere hva man kan forvente av en konsulent som får lønnstrinn 34 og en som mottar 52 med hensyn til ansvar, arbeidsoppgaver ol.

Skrevet

Jeg tror det er veldig forskjellig mellom forskjellige etater. F.eks. er det noe annet å være førstekonsulent i finansdepartementet enn i helsedepartementet. Mange av stillingskodene har også svært store lønnsstiger, og det vil variere hva man kan forvente av en konsulent som får lønnstrinn 34 og en som mottar 52 med hensyn til ansvar, arbeidsoppgaver ol.

Takk for svar. Det er slik jeg også vagt har oppfattet det, men lurte på om det likevel finnes noe slags retningslinjer et sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...