Gå til innhold

Gratis spyware program leter jeg etter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen link til et gratis spyware program?

Har prøvd to nå som skulle være gratis men etter søk og når jeg da skal fjerne det som er funnet så må jeg registrere meg og betale :(

Det haster for vår stasjonære pc skriker etter hjelp.

Fortsetter under...

Skrevet

Ad-Aware og Spybot - Search & Destroy.

"............................................"

Skrevet

Ad-Aware og Spybot - Search & Destroy.

Takk for tips!

adaware har jeg.

fikk tidligere i kveld tips av en annen om microsoft sin beta versjon av antispyware.

Skrevet

Takk for tips!

adaware har jeg.

fikk tidligere i kveld tips av en annen om microsoft sin beta versjon av antispyware.

Jeg kjører AdAware og Spybot - sammen finner de det som er. Men det er et must å kjøre mer enn en, uansett hva du bruker.

"........................................."

Skrevet

Jeg kjører AdAware og Spybot - sammen finner de det som er. Men det er et must å kjøre mer enn en, uansett hva du bruker.

"........................................."

Ja jeg lurer på å legge inn flere for jeg er møkk lei adware og spyware og alt møkk.

Vi har tre maskiner og det er jeg som vedlikeholder dem å det gjør jeg hver eneste uke.

Kjører dem i sikkermodus og tar bort systemgjennopprettingsfunksjonen. og kjører virusprogram om natten.

Denne uka ble den ene pc'n angrepet stygt av bla starware.

Treig maskin og mus som ikke følger ordre er no herk.

Lurer på hvordan maskinene til de som ikke bryr seg om vedlikeholdet er?

Skrevet

Ja jeg lurer på å legge inn flere for jeg er møkk lei adware og spyware og alt møkk.

Vi har tre maskiner og det er jeg som vedlikeholder dem å det gjør jeg hver eneste uke.

Kjører dem i sikkermodus og tar bort systemgjennopprettingsfunksjonen. og kjører virusprogram om natten.

Denne uka ble den ene pc'n angrepet stygt av bla starware.

Treig maskin og mus som ikke følger ordre er no herk.

Lurer på hvordan maskinene til de som ikke bryr seg om vedlikeholdet er?

Men har du det obligatoriske: Personlig brannmur på maskinene? Da unngår du mye slikt trøbbel.

Annonse

Skrevet

Men har du det obligatoriske: Personlig brannmur på maskinene? Da unngår du mye slikt trøbbel.

Jeg bruker windows egen brannmur, har vært så mye krøll med de jeg har prøvd.

Jeg er heller ikke flink i engelsk og skjønner minimalt av sånne pop ups fra disse brannmurene.

Jeg ente opp med å blokkere ting som ikke skulle blokkeres og åpne for ulumskheter.

Vi har tre maskiner i ett nettverk og jeg blokkerte kommunikasjonen dem i mellom også. :(

Skrevet

Jeg er heller ikke flink i engelsk og skjønner minimalt av sånne pop ups fra disse brannmurene.

Jeg ente opp med å blokkere ting som ikke skulle blokkeres og åpne for ulumskheter.

Vi har tre maskiner i ett nettverk og jeg blokkerte kommunikasjonen dem i mellom også. :(

Du vil sannsynligvis spare litt fremtidig frustrasjon hvis du setter deg litt inn i brannmuroppsettet :-)

Skrevet

Du vil sannsynligvis spare litt fremtidig frustrasjon hvis du setter deg litt inn i brannmuroppsettet :-)

Det lønner seg antakelig også å gå over til en annen nettleser enn Internet Explorer, og legge ned forbud mot at brukerne av maskinene ukritisk laster ned og installerer programmer de finner på internett. Spesielt fildelingsprogrammer assosieres ofte med spyware.

Skrevet

Som citoyen sier: Bytt ut IE med Opera eller Firefox (f.eks). IE er muligens din verste fiende når det gjelder spyware og adware.

"..............................................."

Skrevet

Ikke så lenge det foregår på engelsk.

Når det kommer noe fornuftig på norsk og som er forståelig så blir det noe annet.

Skrevet

Det lønner seg antakelig også å gå over til en annen nettleser enn Internet Explorer, og legge ned forbud mot at brukerne av maskinene ukritisk laster ned og installerer programmer de finner på internett. Spesielt fildelingsprogrammer assosieres ofte med spyware.

Jeg vil ikke nekte meg selv å laste ned ting og tang da kan jeg heller kaste maskina i veggen.

Tja jeg får vurdere å bytte bort IE men enda er det en vurderingssak for og imot.

Skrevet

Jeg vil ikke nekte meg selv å laste ned ting og tang da kan jeg heller kaste maskina i veggen.

Tja jeg får vurdere å bytte bort IE men enda er det en vurderingssak for og imot.

"Tja jeg får vurdere å bytte bort IE men enda er det en vurderingssak for og imot."

For: Hvis man vil ha en browser som gjør en masse rart uten at du vet om det (ad-ware, spyware) etc., og som krever installasjon av ekstra programvare for at man skal kunne gjøre det noenlunne sikkert. Hvis man vil ha en browser som driter i standarder, og som har bestemt seg for å tolke html-kode annerledes enn standardene som følges av de fleste andre browsere.

Mot: Se over.

Det er overhodet ingenting positivt med Internet Explorer. Det eneste måtte være at "alle" bruker det, fordi det er integrert i Windows.

"............................................."

Annonse

Skrevet

Ikke så lenge det foregår på engelsk.

Når det kommer noe fornuftig på norsk og som er forståelig så blir det noe annet.

Et minimum av innsats. Ellers så er "IT-språk" engelsk, og det eneste "norske" er forklaringer rundt det.

Skrevet

"Tja jeg får vurdere å bytte bort IE men enda er det en vurderingssak for og imot."

For: Hvis man vil ha en browser som gjør en masse rart uten at du vet om det (ad-ware, spyware) etc., og som krever installasjon av ekstra programvare for at man skal kunne gjøre det noenlunne sikkert. Hvis man vil ha en browser som driter i standarder, og som har bestemt seg for å tolke html-kode annerledes enn standardene som følges av de fleste andre browsere.

Mot: Se over.

Det er overhodet ingenting positivt med Internet Explorer. Det eneste måtte være at "alle" bruker det, fordi det er integrert i Windows.

"............................................."

Hehe ja det er nok lett å holde seg til Ie som du sier.

Det er kanskje en ide for meg å ha forskjellig på maskinene eller får jeg trøbbel med nettverket da?

Skrevet

Hehe ja det er nok lett å holde seg til Ie som du sier.

Det er kanskje en ide for meg å ha forskjellig på maskinene eller får jeg trøbbel med nettverket da?

Du bør alltid ha mer enn én browser på maskinen. Installer Mozilla Firefox - den likner mer på IE enn Opera.

".............................................."

Skrevet

Du bør alltid ha mer enn én browser på maskinen. Installer Mozilla Firefox - den likner mer på IE enn Opera.

".............................................."

Tenker litt på det.

Skrevet

Du kan selvsagt fortsette å laste ned ting - men vær kritisk. Før du installerer noe, søk litt på nett etter programnavn og ordet spyware, og se om programmet er kjent for å komme med spyware. Det tar kanskje et minutt eller to ekstra, men den tiden sparer du inn igjen flere ganger på å slippe å rense maskinen for spyware senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...