Gå til innhold

Slanketips, tips til slankende mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så har jeg altså begynt å slanke meg. Har aldri gjort det før, men nå fortalte speilet meg at det var på tide.

Hva er ditt beste slanketips? Jeg er ikke ute etter de ekstreme greiene, bare ca 5 - 7 kg ned på en fornuftig og sunn måte.

I dag åt jeg salat med grove rundstykker til middag, og det var utrolig godt. Blir vel masse av det fremover.

Og har klart å kutte drastisk ned på cola! Har kanskje drukket 1/3 glass idag, og det er bra til meg å være! Kan ikke kutte helt ut, iallefall ikke med en gang. For da får jeg så hodepine, og da sprekker jeg!

Men altså, ditt beste slanketips?

sprelline1365380900
Skrevet

Spis regelmessig, gjerne hver 3-4 time. Ha en frukt/grønnsak mellom disse måltidene.

Når jeg har vært på slanker'n spiste jeg mye REVITA knekkebrød til frokost og lunsj, 3 stk.

Kyllingfilet er sunt og magert, men dessverre dyrt:(

I tillegg er det jo viktig å trimme litt....

Lykke til!!!

Skrevet

Spis regelmessig, gjerne hver 3-4 time. Ha en frukt/grønnsak mellom disse måltidene.

Når jeg har vært på slanker'n spiste jeg mye REVITA knekkebrød til frokost og lunsj, 3 stk.

Lykke til!!!

Takk!

Gjest lykke til
Skrevet

Del opp det du skal spise i løpet av dagen, i flere små måltider i stedet for få og store måltider.

Sørg for å ha mat og drikke i huset (og på jobb) som er godt, sunt og magert, slik at du har alternativer til lettvinte og kaloririke løsninger når du er sulten eller sliten. Det kan være grove knekkebrød med magert pålegg, skrellede gullerøtter oppbevart i vann osv

Er det sukkeret eller koffeinen i colaen du trenger for å ikke få hodepine? Kan du prøve å venne deg til å drikke light-varianter eller kaffe i stedet? Aller helst mye vann, det hjelper også mot hodepine.

Det finnes mange fine bøker (og sikkert mye på nett) med oppskrifter som ikke inneholder alt for mye kalorier.

Det viktigste er å holde en høy forbrenning, det gjør du ved å spise ofte og være i bevegelse / trene. Å gå (de siste kilometerne) til jobb osv er gode tips.

Skrevet

Del opp det du skal spise i løpet av dagen, i flere små måltider i stedet for få og store måltider.

Sørg for å ha mat og drikke i huset (og på jobb) som er godt, sunt og magert, slik at du har alternativer til lettvinte og kaloririke løsninger når du er sulten eller sliten. Det kan være grove knekkebrød med magert pålegg, skrellede gullerøtter oppbevart i vann osv

Er det sukkeret eller koffeinen i colaen du trenger for å ikke få hodepine? Kan du prøve å venne deg til å drikke light-varianter eller kaffe i stedet? Aller helst mye vann, det hjelper også mot hodepine.

Det finnes mange fine bøker (og sikkert mye på nett) med oppskrifter som ikke inneholder alt for mye kalorier.

Det viktigste er å holde en høy forbrenning, det gjør du ved å spise ofte og være i bevegelse / trene. Å gå (de siste kilometerne) til jobb osv er gode tips.

Takk for mange gode råd!

Jeg er sannelig ikke sikker på om det er koffeinen eller sukkeret jeg er så avhengig av, men klarer ikke smaken på light-variantene.

Skrevet

Mat er ikke det viktigste når det gjelder slanking, men mosjon.

Jeg spiser helt vanlig (unner meg noe søtt i ny og ne). Jeg går 2 km hver dag - og først etter jeg begynte med det, gikk jeg ned.

Absolutt å anbefale. Nå har jeg blitt så avhengig av den daglige turen min, at jeg gleder meg til den hver dag og synes det er trist hvis jeg av en eller annen grunn ikke rekker det.

Lykke til med slanking :-)

Skrevet

Det åpenbare: Kutte sukker, brus, potetgull osv.

Og gå over fra fint brød, mellomgrovt brød og vanlig grovt brød til ekstra grovt brød.

Kutte ned på brødmaten (altså ikke brødmat til frokost, lunsj og kvelds) og øke andelen grønnsaker og rent kjøtt/fisk.

Øke mengden man beveger seg.

Skrevet

Lykke til!!!

REMA har store pakker, dvs. 5 fileter, med kyllingfileter i. De koster ca. 60 kr. pakken. Det er billigere enn 2pkn. fra Prior. Evt. Rimis 2 kg. frosne fileter til 195 kr.

Skrevet

Og gå over fra fint brød, mellomgrovt brød og vanlig grovt brød til ekstra grovt brød.

Kutte ned på brødmaten (altså ikke brødmat til frokost, lunsj og kvelds) og øke andelen grønnsaker og rent kjøtt/fisk.

Joda, dette funker nok, vil jeg tro.

Men jeg blir såååå godtehungren at det er en gru! Hva godt kan jeg sette til livs?

Skrevet

Men jeg blir såååå godtehungren at det er en gru! Hva godt kan jeg sette til livs?

Lag smoothies med vanilje-kesam og frosne bær :-)

Skrevet

og når tid spiser man brødmat da? ikke frokost lunsj og kvelds. neivel? :) Da blir det brød til middag? :)

lalala1365380457
Skrevet

REMA har store pakker, dvs. 5 fileter, med kyllingfileter i. De koster ca. 60 kr. pakken. Det er billigere enn 2pkn. fra Prior. Evt. Rimis 2 kg. frosne fileter til 195 kr.

mega har begynt å selge sånn billiggreie (x...ettellerannet, sånn som de reklamerer med), hvor det koster 140kr for 2KG med kyllingfilet (frossen), det er billig det! =D

lalala1365380457
Skrevet

ta vitamintilskudd også, de inneholder krom, som minker søtsuget, og du får i deg alle vitaminene du trenger! jeg merker i allefall at om jeg glemmer å spise vitaminene mine i et par uker så blir jeg utrolig snavlete!

Skrevet

Hva med druer, rosiner, mandler, valnøtter, peanøtter, gulrøtter evt med dipp. Ellers kan du spise litt sjokolade med minst 70% kakaoinnhold. Det smaker definitivt ikke Stratos, men etter en stund uten vanlig melkesjokolade synes man at den mørke sjokoladen også er godt. Dessuten orker man ikke så mye av den.

Har du voldsomt søtbehov kan du prøve å ta tilskudd av krom. Ta dobbel dose litt før du merker suget mest. Ikke ta det på kvelden da krom kan føre til mareritt om det tas for sent.

Skrevet

og når tid spiser man brødmat da? ikke frokost lunsj og kvelds. neivel? :) Da blir det brød til middag? :)

Jeg skrev ikke at man ikke skulle spise det, men at man ikke skal spise det til både frokost, lunsj og kvelds. FAktisk er det helt greit å ikke spise brødmat i det hele tatt. Men i Norge er det jo vanlig å spise 6-8 brødskiver om dagen.

Om man spiser f.eks. brødmat til frokost kan man spise salat til lunsj og omelett til kvelds.

Skrevet

Prøv å drikk brenneneslete, koster 20 kroner posen i helsekostforretninger og har en veldig god og rensende effekt på kroppen. Kok opp en liter og drikk en kopp nå og da i løpet av dagen. Den kan avkjøles å settes i kjøleskap og drikkes kald.

Om du syns smaken er fæl venner du deg fort til den!

Jeg gikk ned 5 kilo når jeg drakk på den teen, spiste normalt og bevegte meg normalt. Anbefalte ei bekjent av meg å prøve også, hun fnøys av det da hun har null tro på slikt. Etter noen mnd'er så jeg henne igjen, myyyyyeee slankere og hun insisterte på at det var tèen...

At hun gikk ned så mye i vekt pga. brenneneslete virker rart på meg men hun påstår det hvertfall selv og hun holder vekta enda.

Så gjør et forsøk !:)

Gjest bmi 21
Skrevet

Jeg slanker meg ikke, men er forsiktig for ikke å legge på meg. Jeg spiser 200 gr brød daglig, med mager ost eller tomat/agurk. Litt light smør. Lunsjen består som regel av salat uten noen form for dressing. Liten skål med litt pasta, litt kylling og div. grønt. Ca. 200 - 250 gram. Middag fisk eller kylling (ca. 200 gr) med salat og grønnsaker. 1 frukt til kvelds. Aldri snop/nøtter eller brus med sukker i ukedagene. I helgene skeier jeg litt ut med 2-3 glass vin og og litt ekstra godt. Sånn holder jeg vekta. Jeg tar ikke av noen ting. Trener sykkel og styrke 3-4 ganger i uka på SATS.

Skrevet

Hva med druer, rosiner, mandler, valnøtter, peanøtter, gulrøtter evt med dipp. Ellers kan du spise litt sjokolade med minst 70% kakaoinnhold. Det smaker definitivt ikke Stratos, men etter en stund uten vanlig melkesjokolade synes man at den mørke sjokoladen også er godt. Dessuten orker man ikke så mye av den.

Har du voldsomt søtbehov kan du prøve å ta tilskudd av krom. Ta dobbel dose litt før du merker suget mest. Ikke ta det på kvelden da krom kan føre til mareritt om det tas for sent.

Den 70 % kakao sjokoladen har jeg kjøpt, og du har rett, den går an. Tar en liten bit når søthungeren slår inn med full tyngde.

Men har du smakt den med 86 % kakao?! Å fysj og fy!!!

Skrevet

mega har begynt å selge sånn billiggreie (x...ettellerannet, sånn som de reklamerer med), hvor det koster 140kr for 2KG med kyllingfilet (frossen), det er billig det! =D

Jøss, det var billig!

Og takk for tips!

Skrevet

Jeg har sagt det før og sier det igjen:

Ryvita knekkebrød istedetfor brød. Dropp ellers poteter, pasta og ris. Bruk heller grønnsaker til middagen.

Spise mindre mengder, men oftere (4-5 måltider pr dag).

Drikke masse vann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...