Gjest veldig kort SMS-svar Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 når jeg sender en sms og spør "hei, lurte på om du hadde noen planer for kvelden. hilsen NN" og jeg bare får "ja " til svar? Dette er en person jeg enda ikke kjenner så godt, men jeg vet ikke om jeg får så lyst til å bli bedre kjent med personen. Er det ikke vanlig høflighet å svare litt lengre enn ja? feks nei ,desverre i dag har jeg planer?. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Så lenge ikke vedkommende har noen grunn til å være sur synes jeg svaret var uhøflig ja. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Da er jeg ofte uhøflig. Er jeg opptatt med noe blir det slike svar fra meg:) 0 Siter
cecily Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Med mindre det svaret var fra papse eller av annen grunn skyldes svært mangelfulle mobilkunnskaper, så hadde jeg helt garantert stusset over det korte svaret der, ja. 0 Siter
Gjest veldig kort SMS-svar Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Da er jeg ofte uhøflig. Er jeg opptatt med noe blir det slike svar fra meg:) det har hendt jeg også har gjort det hvis jeg har vært stressa, men da har det vært med folk jeg kjenner. og da gir jeg heller et mere utfyllende svar senere. Hvis det er et helt nytt bekjentskap så ville jeg nok ikke svart bare ja med mindre jeg trodde nummeret tilhørte noen andre 0 Siter
Gjest veldig kort SMS-svar Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Med mindre det svaret var fra papse eller av annen grunn skyldes svært mangelfulle mobilkunnskaper, så hadde jeg helt garantert stusset over det korte svaret der, ja. hva eller hvem er paps? 0 Siter
cecily Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 hva eller hvem er paps? Personen er papse og det er selvfølgelig pappa. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Helt klart uhøflig, og jeg ville heller ikke blitt særlig sulten på videre bekjentskap etter en slik tilbakemelding.. 0 Siter
Mañana Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg hadde sannsynligvis tolket det som uhøflig jeg også. Men mange som ikke skriver meldinger særlig ofte har ikke helt skjønt skikk og bruk ved sms-sending etter min erfaring... 0 Siter
Gjest også en venninne Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg har ei venninne som er mye verre. Hun svarer stort sett ikke på sms'er i det hele tatt, med mindre jeg skriver noe som krever et helt konkret svar, og da svarer kan det ta en dag før hun svarer. Skriver jeg bare for å fortelle noe eller si hei hvordan går det, får jeg som regel ingen svar. Hun er en hyggelig venninne ellers, altså, hun bare skjønner ikke takt og tone med mobil-meldinger. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg har ei venninne som er mye verre. Hun svarer stort sett ikke på sms'er i det hele tatt, med mindre jeg skriver noe som krever et helt konkret svar, og da svarer kan det ta en dag før hun svarer. Skriver jeg bare for å fortelle noe eller si hei hvordan går det, får jeg som regel ingen svar. Hun er en hyggelig venninne ellers, altså, hun bare skjønner ikke takt og tone med mobil-meldinger. Har vi samme venninne? :-) 0 Siter
Gjest dhånd Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Kommer an på. Om jeg får en melding når jeg er opptatt i møte eller undervisning, har jeg valget mellom å svare kort nå eller langt senere. Da kan det bli et ja eller nei svar. 0 Siter
nynne Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Takt og tone når det gjelder sms får være opp til hver enkelt. Jeg svarer på alle meldinger jeg får og sender mange selv også. Men jeg bestemmer da ikke over andres mobilbruk. Har et par kamerater og par-tre venninner som HATER sms. De syns det greit nok forsåvidt å få, men å svare på dem hater de. De liker ikke skrive sms og mener at hvis noe er viktig, så får folk heller ringe til dem. De vil selv bestemme hvordan de bruker sin mobil og ikke utifra hva andre forventer. Og det syns jeg er helt fair. Så til dem sender jeg bare sms om dill og dall. Og hvis jeg trenger et svar der og da, så skriver jeg det. Og pleier jeg å få svar også. Forøvrig, ja/nei svar må være lov det. Har han planer- ja det har han. Du fikk svar på det du spurte om. Litt kort kanskje, men hey- sånn er det bare. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 det har hendt jeg også har gjort det hvis jeg har vært stressa, men da har det vært med folk jeg kjenner. og da gir jeg heller et mere utfyllende svar senere. Hvis det er et helt nytt bekjentskap så ville jeg nok ikke svart bare ja med mindre jeg trodde nummeret tilhørte noen andre Helt enig i det. Er det noen man kjenner, så er det ingen sak. Men om det er noen man ikke kjenner særlig godt, så viser man en sur og/eller uhøflig holdning. Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å sende vedkommende flere meldinger. "............................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg kan ikke fordra å skrive meldinger, synes det kan være hyggelig å få men synes det er mye mer hyggelig at noen ringer. Så jeg synes ikke venninna di er uhøflig, ring isteden neste gang. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Takt og tone når det gjelder sms får være opp til hver enkelt. Jeg svarer på alle meldinger jeg får og sender mange selv også. Men jeg bestemmer da ikke over andres mobilbruk. Har et par kamerater og par-tre venninner som HATER sms. De syns det greit nok forsåvidt å få, men å svare på dem hater de. De liker ikke skrive sms og mener at hvis noe er viktig, så får folk heller ringe til dem. De vil selv bestemme hvordan de bruker sin mobil og ikke utifra hva andre forventer. Og det syns jeg er helt fair. Så til dem sender jeg bare sms om dill og dall. Og hvis jeg trenger et svar der og da, så skriver jeg det. Og pleier jeg å få svar også. Forøvrig, ja/nei svar må være lov det. Har han planer- ja det har han. Du fikk svar på det du spurte om. Litt kort kanskje, men hey- sånn er det bare. "Forøvrig, ja/nei svar må være lov det. Har han planer- ja det har han. Du fikk svar på det du spurte om. Litt kort kanskje, men hey- sånn er det bare." Helt uenig - så lenge det er noen man egentlig ikke kjenner. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det ganske uhøflig. Om man synes uhøflighet er helt ok når det gjelder sms, så er det en annen sak. ".........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Jeg kan ikke fordra å skrive meldinger, synes det kan være hyggelig å få men synes det er mye mer hyggelig at noen ringer. Så jeg synes ikke venninna di er uhøflig, ring isteden neste gang. "Så jeg synes ikke venninna di er uhøflig, ring isteden neste gang." Poenget var jo at det ikke var en "venninne", men en person hun egentlig ikke kjente. ".............................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 "Så jeg synes ikke venninna di er uhøflig, ring isteden neste gang." Poenget var jo at det ikke var en "venninne", men en person hun egentlig ikke kjente. ".............................................." Da tviler jeg på at jeg hadde svart i det hele tatt men hvis det var noen jeg ville bli bedre kjent med så hadde jeg ringt tilbake. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.