Gå til innhold

For en deilig lekse!

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

I dag hadde datteren min i lekse å lage middag. Hun skulle ta bilde av maten og ta med på skolen.

Jeg kom hjem til sei i ilsfast form med rømmesaus. Hun hadde pyntet så fint med purreløkringer og fersk sopp på toppen. Hun hadde kokt poteter, gullerøtter og brokkoli.

Til dessert hadde hun laget hjemmelaget fruktkompot med krem.

(Litt assistanse fikk hun gjennom telefonen, men det holder vi kjeft om;)

Nam nam, det var deilig. Er det opp til meg får hun karakteren 6.

Men jeg må nok gi henne strykkarakter i opprydding, men pytt sann, det var ikke en del av leksa, og jeg tror hun synes hun hadde jobbet nok :o)

Ikke nok med det. Sønnen min hadde som prikken over i-en laget sjokoladekake i dag.

For en herlig dag. Flere slike lekser takk!!

Fortsetter under...

Gjest Timari
Skrevet

ja du får ta det opp på klassemøte at de trenger slike lekser i hvert fall to tre ganger i uka:)

Skrevet

Å si noe fint til en eller flere i familien, lage en middagsrett eller dessert,hjelpe til med noe hjemme m.m har vært lekser i noen skoleklasser jeg kjenner.

(jobber i skolen)

Artig både for barna og voksne med sånne lekser.

Gjest Calóni
Skrevet

Å si noe fint til en eller flere i familien, lage en middagsrett eller dessert,hjelpe til med noe hjemme m.m har vært lekser i noen skoleklasser jeg kjenner.

(jobber i skolen)

Artig både for barna og voksne med sånne lekser.

Gadd aldri å gjøre slike, jeg. Jeg gadd ikke dra hjem til mamma og si hun var snill bare fordi læreren min hadde sagt det.

Men som mor ville jeg nok blitt glad om mine barn laget middag til meg når jeg kom hjem fra jobb ;) Men min egen mor fikk nok ingenting, nei, den slags "tull" ville jeg ha meg frabedt i den alderen, gitt!

Annonse

Skrevet

Gadd aldri å gjøre slike, jeg. Jeg gadd ikke dra hjem til mamma og si hun var snill bare fordi læreren min hadde sagt det.

Men som mor ville jeg nok blitt glad om mine barn laget middag til meg når jeg kom hjem fra jobb ;) Men min egen mor fikk nok ingenting, nei, den slags "tull" ville jeg ha meg frabedt i den alderen, gitt!

Jeg er så glad for at vi har forandret oss med årene og har lært å ta bedre vare på hverandre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...