Gå til innhold

Hvor lang kjøretid må jeg beregne (Oslo-Bærum)?

Anbefalte innlegg

Gjest slitsomme dager
Skrevet

Jeg skal på et seminar i to dager. Skal kjøre om morgenen fra Bryn til Emma Hjorts hjem (forbi Sandvika).

Jeg må være der mellom 08.30 og 09.00, og så må jeg være tilbake på Bryn senest 16.00-16.30.

Når bør jeg dra fra Bryn, og når bør jeg reise fra seminaret?

Jeg kan veien, men aner ikke hvor lang tid det vil ta meg i rushtiden. Har aldri kjørt den strekningen i rushtidene...

Må bringe/hente i barnehage først, serru... Går dessverre ingen raskere kollektivtransport helt dit jeg skal.

Gjest Zuleika
Skrevet

Jeg ville beregne en halvtime, kanskje litt ekstra i rushtiden.

Gjest slitsomme dager
Skrevet

Jeg ville beregne en halvtime, kanskje litt ekstra i rushtiden.

En halvrime? Er ikke det altfor kort tid, jeg trodde jeg nærmest ville bruke det bare på å komme meg gjennom sentrum i rushtiden...?

Pleier det være rush også "mot køen" om morgenen og ettermiddagen forresten? Altså i strekningen Oslo-Bærum.

Gjest Zuleika
Skrevet

En halvrime? Er ikke det altfor kort tid, jeg trodde jeg nærmest ville bruke det bare på å komme meg gjennom sentrum i rushtiden...?

Pleier det være rush også "mot køen" om morgenen og ettermiddagen forresten? Altså i strekningen Oslo-Bærum.

Jeg ville beregnet en halvtime uten rush og siden plusset på. Hvis barnehagen åpner 7.45 så ville jeg kjørt umiddelbart da. Om det er rush begge retninger? Det er vel tettest trafikk inntil Oslo sentrum.

Skrevet

Ikke om morgenen, men om ettermiddagen må du regne med kø inn til Oslo også, fra et sted mellom Lysaker og bomstasjonen.

Kjørte den strekningen selv i en periode... ikke morsomt.

Skrevet

Jeg ville ha beregnet ihvertfall 45 min, kanskje nærmere 1 time (bedre å komme 5-10 min for tidlig, enn 5 min for sent).

Fra Bryn vil du bruke ca 30 min i kø fram til Oslofjordtunnelen.

Tilbake igjen er jeg ikke helt sikker, men synes trafikken går tregt på den strekningen uansett tid på døgnet.

Gjest sitsomme dager
Skrevet

Jeg ville ha beregnet ihvertfall 45 min, kanskje nærmere 1 time (bedre å komme 5-10 min for tidlig, enn 5 min for sent).

Fra Bryn vil du bruke ca 30 min i kø fram til Oslofjordtunnelen.

Tilbake igjen er jeg ikke helt sikker, men synes trafikken går tregt på den strekningen uansett tid på døgnet.

Det vil ikke lønne seg heller å kjøre Ringveien da? istedenfor over Vålerengtunnelen-Oslofjordtunnelen?

Skrevet

Det vil ikke lønne seg heller å kjøre Ringveien da? istedenfor over Vålerengtunnelen-Oslofjordtunnelen?

Er ikke her inne så ofte, så svaret kommer kanskje litt seint, men; jeg ville ikke satset på ringveien. Trafikken der på den tiden av døgnet pleier å stå bom stille fra litt før Økern og frem til Storo/Tåsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...