Gå til innhold

Hvordan skrive disse to navnene

Anbefalte innlegg

Gjest Tore Trygve Ulven
Skrevet

Skal sende et brev til to personer, som er gift, og har felles etternavn, men så har den ene et mellomnavn i tillegg, som er dens gamle etternavn.

F.eks heter de Ola Jensen og Kari Pettersen Jensen. Hvordan skal jeg skrive disse navnene korrekt når jeg skriver begge to?

Ola og Kari Pettersen Jensen f.eks, da ser det ut som om begge heter Pettersen Jensen, men det er det bare den ene. Om jeg skriver Kari Pettersen og Ola Jensen ser det ut som Kari ikke heter Jensen men bare Pettersen.

Så hver gang ender jeg opp med å skrive Kari Pettersen Jensen og Ola Jensen, men syns det også ser galt ut.

Hjelp!

Fortsetter under...

Skrevet

Kari P. og Ola Jensen?

Bare Kari har P, begge har Jensen.

Skrevet

Kan du ikke skrive "til familien Pettersen/Jensen" også adressen da? Bruker jeg å gjøre...:)

Skrevet

Jeg bruker å kutte ut det mellomnavnet -vi hadde det slik selv - men nå har gubben tatt mitt mellomnavn også - da er alt så meget bedre :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...