Gjest Tore Trygve Ulven Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Skal sende et brev til to personer, som er gift, og har felles etternavn, men så har den ene et mellomnavn i tillegg, som er dens gamle etternavn. F.eks heter de Ola Jensen og Kari Pettersen Jensen. Hvordan skal jeg skrive disse navnene korrekt når jeg skriver begge to? Ola og Kari Pettersen Jensen f.eks, da ser det ut som om begge heter Pettersen Jensen, men det er det bare den ene. Om jeg skriver Kari Pettersen og Ola Jensen ser det ut som Kari ikke heter Jensen men bare Pettersen. Så hver gang ender jeg opp med å skrive Kari Pettersen Jensen og Ola Jensen, men syns det også ser galt ut. Hjelp! 0 Siter
nynne Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Kari P. og Ola Jensen? Bare Kari har P, begge har Jensen. 0 Siter
Mañana Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Kan du ikke skrive "til familien Pettersen/Jensen" også adressen da? Bruker jeg å gjøre... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Det der har også jeg ofte lurt på... 0 Siter
flisa Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg bruker å kutte ut det mellomnavnet -vi hadde det slik selv - men nå har gubben tatt mitt mellomnavn også - da er alt så meget bedre 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.