Gå til innhold

Hva slags inntrykk har du av barnevernet?

Anbefalte innlegg

Gjest Konkylia
Skrevet

...eller erfaringer, for de som har det.

Jeg kjenner til to barnevernssaker - og jeg må innrømme at jeg blir litt skeptisk. I disse tilfellene virker det som om de "ser seg ut" folk som kanskje skiller seg ut litt fra mengden - og bare bestemmer seg for å finne noe på dem. Satt litt på spissen. Og kommmer man først inn i den mølla, er det ikke godt å komme ut igjen.

Hva er deres inntrykk?

Fortsetter under...

Skrevet

De jeg kjenner som har hatt med barnevernet å gjøre har det ikke lenger nå, og har det mye bedre nå enn før de tok kontakt med dem.

Skrevet

Noen i vår familie kom i barnevernets søkelys ikke lenge etter at de fikk barn.

I dette tilfelle var det en lykke at dette skjedde. Synes de har fått god hjelp og støtte fra barnevernet.

Skrevet

Jeg kan garantere deg så pass at med den ressursmangelen som er innenfor barnevernet i dag, så har de verken tid eller kapasitet til å konstruere saker å jobbe med.

De har mer enn nok med å forholde seg til alle de høyest reelle sakene.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har et veldig godt inntrykk av barnevernet som sådan.

Den erfaringen jeg har med barnevernet (både direkte og indirekte) er også svært god.

Selvsagt finnes det mer og mindre kompetente medarbeidere innenfor barnevernet også, akkurat som alle andre steder. Men generelt gjøres det en god jobb utfra tildels knappe ressurser.

Skrevet

Jeg spurte en ansatt i barnevernet. H*n sa at det kunne forekomme at dårlige vurderinger av personer, og at det gikk prestisje i saken.

Skremmende synes jeg. Også vanskelig å angripe når det er så lukket som det er. Sikkert gjør de mye bra, men ethvert feilgrep er et et for mye. Også når de ikke fjerner barn som ikke har det bra hos foreldrene....

De har dermed et stort ansvar, og de bør derfor ha svært gode rutiner.

Annonse

Skrevet

Har et veldig bra inntrykk av barnevernet, og har slett ikke fått inntrykk av noe av det du nevner!

Skrevet

Det inntrykket du har tror jeg er en myte. Nå har jeg ingen erfaring med barnevernet selv, men har venner som har fått god hjelp av dem til å takle en lettere krakilsk tenåring. Hadde det ikke vært for barnevernet er det ikke godt å si hvordan det hadde gått i den saken.

Men jeg tror mange deler ditt synspunkt og derfor vegrer seg for å ta kontakt med barnevernet.

Gjest en som jobber i barnepsykiatrien
Skrevet

Vel, jeg har selv samarbeidet nært med barnevernet i mange saker med barn. Noen ganger har jeg stått på for å få b.v. til å skjerme barn fra sine foreldre, og jeg har mange ganger vært frustrert og sint over at barnevernet IKKE tar over omsorgen.

Det er ikke det at barnevernet ikke er enig med meg at de barna ville hatt det bedre et annet sted. Men 1) De tør nesten ikke kjøre en eneste sak, fordi de vet hvor vanskelig det er å få bevist det nok i retten 2) Det finnes ikke plass nok i fosterhjem/institusoner, så hva skal man da gjøre.

Jeg er helt sikker på at barnevernet mange steder også tar feil avgjørelser i motsatt retning. Jeg har bare ingen erfaring med dette selv.

Skrevet

At de har en temmelig vanskelig jobb, og at temmelig mange av de som skal gjøre jobben ikke er i stand til det.

Gjest svaksterk
Skrevet

Ikke så bra.

Bestlutningsvegrere, og; skal barnet være hos sin mor til enhver pris? Nei.

Følges de barna som er ført tilbake til sine foreldre opp? Nei

Følges fosterhjemmene opp?; Nei

Skaffes barnet adekvat hjelp for å takle traumene det har opplevd?; Nei

Barnevernet... urk...

Men dette er basert på en enkeltsak.

Så jeg vet ikke hvordan de er ellers.. :-)

Men personlig, ja, så har jeg et horn i siden til barnevernet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...