Gå til innhold

Hvis du skulle kjøpe deg nye gardiner, hvilken farge ville du valg?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Skal kjøpe gardiner jeg, og jeg blir ikke enig med meg selv ;-)

Hvilken farge ville du valgt om du skulle kjøpe nye gardiner nå?

Kan slenge med fargene i stua om det er en kreativ doler her, med ett godt forslag til meg.

Veggene er malt i lys toscana, hvite vinduslister og karmer.

Gulvet er askeparkett.

Taket er hvitmalt panel.

Pipa er i skifer.

Det er åpen kjøkkenløsning, med varmgrå farge på innredning.

Børstet stål går igjen i hvitevarer, spotter, dørhåndtak...

Gardinene i stua må passe de på kjøkkene (skal ha liftgardin der), men må ikke nødvendigvis være like.

Kom med forslag da dere :o)

Skrevet

Tror jeg ville ha valgt noe bå/grått. Men det spørs hvilke farger det er på møblene.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvis jeg var deg, ville jeg valgt noe i brunt, brunbeige eller grått.

Skrevet

Dersom du ikke har veldig stor takhøyde, eller svært luftige rom, ville jeg valgt noe lyst iallefall. Gjerne med litt grått mønster i.

Gjest Shira12
Skrevet

Dersom du ikke har veldig stor takhøyde, eller svært luftige rom, ville jeg valgt noe lyst iallefall. Gjerne med litt grått mønster i.

Takk for tips.

Grått vil jo passe til kjøkkenet.

Normal takhøyde, og ikke sånn kjempestor sture. (enda, vi skal overta resten av huset en vakker dag, og da blir det mye og boltre seg på da)

Gjest Shira12
Skrevet

Blå.

Blått er fint, men jeg har en bitteliten blå stue nå, masse blå pynteting som jeg er lei av.

Så er ikke fargen for meg akkurat nå.

Hadde ikke stua vært så liten slik at jeg følte at veggene krøp innover, hadde jeg nok ikke følt at blåfargen spiste meg opp.

Har du blått i stuen din? Mamma har en del blått på kjøkkenet, og det er skikkelig stiligt hos henne.

Gjest Shira12
Skrevet

Hvis jeg var deg, ville jeg valgt noe i brunt, brunbeige eller grått.

Det har jeg valgt på gjesterommene som er malt i cafelatte farge.

Har vurdert det i stua også. Det er jo så mye og velge i.

Heldigvis koster ikke gadiner nødvendigsvis skjorta lengre, så enn kan bytte oftere :o)

Gjest *sparkle*
Skrevet

Tror kanskje jeg ville valgt noen lyse med litt lime i, eller nesten hvite, og du kan boltre deg i farger på puter , lys o.l Da binder du deg ikke til noen bestemte farger og kan skifte dataljene etter humør og årstid. Synes også forslagene som er komt tidligere om grått og brun/beige er fine:)

Gjest Shira12
Skrevet

Tror jeg ville ha valgt noe bå/grått. Men det spørs hvilke farger det er på møblene.

Sofaen er gråsvart, lenestolene svarte.

Spisebordstolene har setetrekk i lys farge som passer veggen.

Veggsekjsoner har jeg ikke kjøpt enda, ikke salongbord heller, men regner med at det blir ett lyst lite ett.

Gjest Shira12
Skrevet

Tror kanskje jeg ville valgt noen lyse med litt lime i, eller nesten hvite, og du kan boltre deg i farger på puter , lys o.l Da binder du deg ikke til noen bestemte farger og kan skifte dataljene etter humør og årstid. Synes også forslagene som er komt tidligere om grått og brun/beige er fine:)

Har tenkt litt slik jeg også.

Da er det enkelt og fornye stuen innimellom med litt puter og litt lys og diverse.

Ha noen rolige gardiner, så blir det lunt og godt, og så live opp med andre ting. Da får jeg jo anledning til og shoppe enda mer, og det er jo bare moro ;-)

Gjest *sparkle*
Skrevet

Har tenkt litt slik jeg også.

Da er det enkelt og fornye stuen innimellom med litt puter og litt lys og diverse.

Ha noen rolige gardiner, så blir det lunt og godt, og så live opp med andre ting. Da får jeg jo anledning til og shoppe enda mer, og det er jo bare moro ;-)

Jepp!!! Shopping er alltid gøy:o)

Skrevet

Du kunne hatt mine!! :)

Jeg har lys toscana i stua jeg også. Gardinene har nesten samme bunnfarge. Litt sorte krusseduller, noen rundinger, trekanter og mer mønster. De høres "bråkete" ut, men er ikke det. Figurene er i beige, brun, grå og svak blå. (har blå-grått kjøkken)

Det er veldig lurt å ha farge fra kjøkkenet i stuegardinet når du har åpent ut dit. Det trekker sammen helheten.Selv skal jeg ha nye kjøkkengardiner og vurderer brun-beige. Har mørk skifer med litt brunt i, på gulvet. -gøy med no nytt :)

Skrevet

Hva med disse? Passer godt til fargen på veggene og til den grå fargen på kjøkkenet.

Fargen på kjøkkengardinene ville jeg hatt ensfarget og da tatt igjen en av fargene på stuegardinen.

Og det beste av alt, gardinen er visst på tilbud!

Gjest Persille
Skrevet

Jeg ville kjøpt meg noen lyse gardiner. Og kanskje persienner (om du ikke har det) for å skjerme for sola hvis det er behov for det.

hare1365380455
Skrevet

Blått er fint, men jeg har en bitteliten blå stue nå, masse blå pynteting som jeg er lei av.

Så er ikke fargen for meg akkurat nå.

Hadde ikke stua vært så liten slik at jeg følte at veggene krøp innover, hadde jeg nok ikke følt at blåfargen spiste meg opp.

Har du blått i stuen din? Mamma har en del blått på kjøkkenet, og det er skikkelig stiligt hos henne.

Vi har noe blått, men ikke så mye.

Du finner nok de rette gardinene skal du se!:) Hva med hvite?

Gjest Shira12
Skrevet

Vi har noe blått, men ikke så mye.

Du finner nok de rette gardinene skal du se!:) Hva med hvite?

Har lurt litt på hvite, men er redd dte blir for hvitt. Har sett på noen lingardiner.

Vi får se, tenkte jeg skal ta en runde og se på i morgen.

Men den teite sykdommen gjør det vanskelig, så jeg må ta det i små puljer :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Du kunne hatt mine!! :)

Jeg har lys toscana i stua jeg også. Gardinene har nesten samme bunnfarge. Litt sorte krusseduller, noen rundinger, trekanter og mer mønster. De høres "bråkete" ut, men er ikke det. Figurene er i beige, brun, grå og svak blå. (har blå-grått kjøkken)

Det er veldig lurt å ha farge fra kjøkkenet i stuegardinet når du har åpent ut dit. Det trekker sammen helheten.Selv skal jeg ha nye kjøkkengardiner og vurderer brun-beige. Har mørk skifer med litt brunt i, på gulvet. -gøy med no nytt :)

Alltid gøy med noe nytt ja! :o)

Fargen fra kjøkkenet var lurt, skal ha det i bakhodet.

Eller så kan jo du sende meg dine gardiner, så slipper jeg mer leting ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...