Gjest wonderinggirl Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 hvor lenge i forveien må man vaksinere seg før man reiser til afrika? 0 Siter
Tweetybilla Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Det kommer an på vaksinene du skal ta... og så varierer det fra sted til sted man forhører seg. Da jeg var i Egypt tok jeg vaksinene ca 1 måned før avreise, men Hepatitt vaksinene måtte jeg fylle på med når jeg kom hjem igjen (da det skal settes 3 doser for å bli fullt vaksinert).. Diare vaksinen tok jeg ca 1 uke før avreise. God tur 0 Siter
keinstein Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Vaksinasjon - reisevaksinasjon http://www.fhi.no 0 Siter
keinstein Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Glemte: Magasjuke får du nok sikkert som lås, og Dukoral er bortkasta penger. Ullevål Sykehus sin vaksinasjonstjeneste er billigst, veldig mye billigere. 0 Siter
Gjest Mæmi Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg har tro på Dukoal, mannen min har ikke. Vi har vært i Egypt to år på rad, og begge gangene slet mannen min med magesjau, jeg hadde ikke antydning. Selvsagt kan det være tilfeldig, men jeg tror nå det var Dukoralen som holdt meg frisk. 0 Siter
Gjest god tur Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Glemte: Magasjuke får du nok sikkert som lås, og Dukoral er bortkasta penger. Ullevål Sykehus sin vaksinasjonstjeneste er billigst, veldig mye billigere. Ikke enig, har tatt Dukoral før alle afrika- og asia-turer, og har ikke hatt magesyke, i motsetning til medreisende som ikke hadde tatt Dukoral. Beskytter selvsagt ikke mot alt, men hvis en har betalt noen titusen for en reise, så er ikke Dukoralen så dyr hvis den kan redusere sjansen for at du bruker dyrebare ferietimer og dager på do. 0 Siter
Gjest god tur Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Det er ulike krav (mht tid) til de ulike vaksinene. Hvilke vaksiner du må ta, kan du lese om på www.fhi.no (reisevaksine). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.