Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avisen Magazinet trykker som første, norske avis muhammed-tegningene, de samme som førte til demonstrasjoner og drapstrusler i Danmark.

http://www.magazinet.no/default.asp?menuid=&linktype=2&linkid=21839

Det er på høy tid at noen utfordrer disse totalitære kreftene som til og med har klart å stoppe pennen til Dagbladets Finn Graff:

http://www.magazinet.no/default.asp?menuid=&linktype=2&linkid=21841

Det er bra det fortsatt finnes pressefolk med integritet og mot.

Skrevet

Sitat artikellen : "Vi forstår ikke avgjørelsen, sier Ahmad Akkari, talsmann for gruppen av muslimer som ønsket straffeforfølgelse av Jyllands-Posten. De anker nå påtalemyndighetens avgjørelse om ikke å etterforske publiseringen av karikaturene."

Sikker mange karikaturetegnere som fortjener både det ene og det andre, men det tror jeg bare er i spøk :-)

Skrevet

Sitat artikellen : "Vi forstår ikke avgjørelsen, sier Ahmad Akkari, talsmann for gruppen av muslimer som ønsket straffeforfølgelse av Jyllands-Posten. De anker nå påtalemyndighetens avgjørelse om ikke å etterforske publiseringen av karikaturene."

Sikker mange karikaturetegnere som fortjener både det ene og det andre, men det tror jeg bare er i spøk :-)

At de vil anke saken i Danmark, viser jo at de ikke har skjønt noe som helst av hvilket samfunn de lever i...og samtidig avslørt hvilke samfunn de ønsker.

Det var på høy tid at noen også i Norge holder litt helvete med denne patriarkalske skrekk-ideologien.

Skrevet

At de vil anke saken i Danmark, viser jo at de ikke har skjønt noe som helst av hvilket samfunn de lever i...og samtidig avslørt hvilke samfunn de ønsker.

Det var på høy tid at noen også i Norge holder litt helvete med denne patriarkalske skrekk-ideologien.

Håra reiser seg i nakken, men jeg har venta på det, så håra reiser seg ikke av overraskelse men av beredskap.

Jeg flytter nå flytteplaner oppover på prioriteringslista og revurderer lokalisasjon av mitt legeme og sjelens miljø på jorden.

Overlater gjerne denne steinrøysa til guden. Mon tro om de tror Norge bare består av Oslo sentrum og butikker?

Skrevet

De trengs noen riktig feite karikaturer av Oslos imamer, de er som en gave fra gud: med en adferd som bare en mor kan elske og en framtoning som er skapt for karikering.

Dette gjelder alle prester og geistlige av alle slag, og dessverre har vi 30-åras norske jødekarikaturer friskt i minne, primært fra sosialististiske kilder. Men jødene var selve bildet på kaitalistsvinet, jeg lurer på hvilket bilde islam og deres prester vil bli en del av?

Aftenpostens negerkarikaturer fra 1920-åra var også temmelig ukorrekte etter dagens mål. Juornalistene boltret seg i beskrivelser om hvor skitne, stygge, dumme og grisete de angivelig var. Spesielt etter utstilligen i den nybygde Frognerparken hvor en hel negerlandsby var satt opp til spott og spe. Hvor ufordragelige vi har vært vi norske en gang i tida.

Skrevet

Ble det diesel? Jo, det var modig gjort. Jeg for min del har sluttet å kjøpe aviser med unntak av i helgene. Da er det så kjekt å ha tv-programmet for hånden.

Skrevet

Ble det diesel? Jo, det var modig gjort. Jeg for min del har sluttet å kjøpe aviser med unntak av i helgene. Da er det så kjekt å ha tv-programmet for hånden.

Diesel? Er du helvetes gal? Diesel er for båtmotorer, og knapt nok der.

Jeg er rett og slett ikke moden for diesel i bil. Det ligger for mange traumer der fra gamle Mercedeser og stinkende dieselpumper og frosne dieselrør, fraværende akselrasjon og i det hele tatt..

Jeg følger selvsagt med, og vet at ting har endret seg. Så kanskje neste gang? Jeg har sans for dreiemoment, men vil samtidig ha fet effekt.

Dessuten er jeg allergisk mot dieselkakling fra maskinen. Selv i dag er det litt nedtur og hensitte seg i baksetet på en E-klasse og så irriteres over denne hamringen fra dieselen.

...

Jeg la forresten merke til at VW nå lanserer en 1,4 liters bensin på 170 HK i sin nye GTI. Slikt snyter Sinnsyke Kristin for avgifter, og jeg lurer på hvilke mottrekk som kommer.

Skrevet

Diesel? Er du helvetes gal? Diesel er for båtmotorer, og knapt nok der.

Jeg er rett og slett ikke moden for diesel i bil. Det ligger for mange traumer der fra gamle Mercedeser og stinkende dieselpumper og frosne dieselrør, fraværende akselrasjon og i det hele tatt..

Jeg følger selvsagt med, og vet at ting har endret seg. Så kanskje neste gang? Jeg har sans for dreiemoment, men vil samtidig ha fet effekt.

Dessuten er jeg allergisk mot dieselkakling fra maskinen. Selv i dag er det litt nedtur og hensitte seg i baksetet på en E-klasse og så irriteres over denne hamringen fra dieselen.

...

Jeg la forresten merke til at VW nå lanserer en 1,4 liters bensin på 170 HK i sin nye GTI. Slikt snyter Sinnsyke Kristin for avgifter, og jeg lurer på hvilke mottrekk som kommer.

De henter jo mer dreiemoment ut av kubikk-svake motorer også nå - så kanskje vw sin nye motor funker. Selv er jeg skeptisk til at 1400ccm kan by på for mye moro med dagens tunge biler.

Fy fan - den nye 3-serien er lekker. Har du sett den i stasjonsvognutgaven? Skitbra! Jeg kan godt velge den med en 3-liters disesel eller en en bensindrevet rekkesekser , men da må jeg skifte jobb først.

Skrevet

De henter jo mer dreiemoment ut av kubikk-svake motorer også nå - så kanskje vw sin nye motor funker. Selv er jeg skeptisk til at 1400ccm kan by på for mye moro med dagens tunge biler.

Fy fan - den nye 3-serien er lekker. Har du sett den i stasjonsvognutgaven? Skitbra! Jeg kan godt velge den med en 3-liters disesel eller en en bensindrevet rekkesekser , men da må jeg skifte jobb først.

Nye 3'ern er lekker nok fra utsiden, men jeg ble ikke helt fortrolig med interiøret. Vet ikke helt hva det skyldes, men synes nesten forrige utgave var mer tiltalende innvendig.

Inventaret er et av de avgjørende forhold ved valg av bil. Man tilbringer mye tid der og det er viktig at sittekomforten er topp naturligvis, men også at det er lyst og luftig og romslig. I tillegg kommer at det må ose kvalitet.

Man skal rett og slett *trives* og da blir valg av bil veldig subjektivt.

Motorkraft og kjøreegenskaper finner man jo i de fleste biler nå til dags.

Totalt sett er det kun få merker som tilbyr slik trivsel (i aktuelle prisklasser); MB, BMW, Volvo, Alfa Romeo og på liste B; Saab, Jaguar X-type og Lexus.

Så det er i grunnen ganske greit å kjøpe bil i vår alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...