Gå til innhold

Definer en "snobb" - inspirert av innlegg nedenfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg definerer nedenfornevnte som snobber fordi: De er svært opptatt av det ytre, de bruker penger på ting som synes for omgivelsene. De kjøper ting de ikke nødvendigvis har bruk for (eller bruker), men som blir svært synlig utad. De har f.eks. en trapp til 500 000,- men kjøper aldri fersk kjøttdeig fordi det er så dyrt. Det er hyggelige mennesker og morsomme på sitt vis. Dette er med andre ord hva jeg kaller snobber!

Videoannonse
Annonse
Gjest Hemmelig i dag
Skrevet

Nei, man trenger ikke nødvendigvis være snobb om man har bedre råd enn andre. Tror ikke Olav Thon er en snobb. Petter Stordalen er riktignok en megasnobb der han lander i hagen med helikpoteret sitt utenfor huset som han pusset opp til 100.millioner.

Jeg kjenner noen snobber som alltid har dårlig økonomi, fordi det viktigste er å ha det så fint og flott og kjøper ting på avbetaling og setter seg i økonomiske vanskeligheter.

Fint og flott skal det være, men råd til å være med på noe sosialt som koster penger, har de aldri.

Gjest snobbete snobb
Skrevet

Å være snobb er å være rik og tro at pengene gjør dem til bedre mennesker enn de som har mindre penger.

Wenche Foss er ikke snobb.

Toppen Bech er en typisk snobb.

Skrevet

En snobb er vel en som bruker alle sine krefter til å bevise at h*n er bedre enn det h*n er.

Gjest antisnobb
Skrevet

En snobb er bl.a. en som spiser sushi selv om han ikke liker det. Og MÅ drikke vin av stettglass, ellers smaker ikke vinen...hørt sånn tull?

Gjest abrahamsen
Skrevet

En snobb er en med mye penger som vil vise alle at han har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...