Gå til innhold

Uhøflig eller sosialt uintelligent?

Anbefalte innlegg

Gjest Dritlei Luska
Skrevet

Hun høres kanskje litt sær ut? Jeg hadde værtfall blitt ganske irritert hvis folk ikke orket å si ifra om at de ble senere.

Men sier hun ifra i god tid er det noe annet.

Jo, hun sier i fra på forhånd, og det er jo bra. Problemet er at hun _alltid_ gjør det. Alltid en unnskyldning for å komme senere liksom...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

4

• Luska

3

• laguna1365380434

3

• skorpionfisken

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enten akseptere henne som hun er, eller droppe henne :)

Tror jeg hadde droppa henne, etter å ha fortalt hvorfor

Gjest Dritlei Luska
Skrevet

Synes det er flott at hun prioriterer barna sine jeg, selv om mannen er der, det er jo tydelig at han også prioriterer familien.

Om hun kommer kl 19 eller 21 til et selskap er vel det samme, når hun sier fra om det på forhånd, og likevel velger å komme. Det hadde vært verre om hun bare uteble. Det samme gjelder andre avtaler så lenge hun er klar på det på forhånd når hun kan komme.

Det er faktisk ikke venninner som burde prioriteres først når en har små barn.

Venninner som bare vil være venninner hvis man stiller opp på det minste vink er etter min mening uhøflige eller sosialt uintelligente.

Selvsagt er det fint å prioritere familien sin, det gjør jeg også det. Men poenget her er at vi venninnene møtes ganske sjelden, slik at våre møter ikke kan skade familielivet hennes. Kanskje en gang pr mnd. møtes vi. Og hun er ikke sosial med andre enn oss heller.

Om hun kommer på en fest kl 19 eller 21 er jo ikke poenget i seg selv, det blir mer en prinsippsak, at hun kanskje hvertfall _en_ gang kunne respektere vertinnas tidsskjema.

Det er forskjell på en gang i blant og alltid, er det ikke?

Skrevet

Da er jeg sær også. Jeg spør også ofte om det er OK om jeg kommer senere på ting jeg har lyst til å gå på istedet for å ikke dukke opp i det hele tatt hvis jeg har flere planer på en og samme dag.

Jeg har aldri tenkt over det som verken uhøflig eller sosialt uintelligent jeg altså, men man lærer så lenge man lever..;-)

JEG synes det er litt på trynet med sånne som sitter å klakker med neglene, sender SMS og oppfører seg som de reneste sauehunder, når de la oss si er sammen med sju venner og venter på tre..;-) Noen er sinnsykt mye mer opptatt av klokka enn å snakke med de som faktisk er til stede!

*notorisk sen*

Kan tenke meg du er litt plagsom ja :)

Gjest Dritlei Luska
Skrevet

Enten akseptere henne som hun er, eller droppe henne :)

Tror jeg hadde droppa henne, etter å ha fortalt hvorfor

Egentlig er vi vel i ferd med å resignere og akseptere henne som hun er. Hadde vi tatt opp problemet med henne og sagt vi vurderte å kutte henne ut, hadde hun laget et svare leven, såpass kjenner vi henne. Og det gidder vi ikke. :o)

Gjest Dritlei Luska
Skrevet

Hvis problemet er at hun ikke møter opp i tide, så synes jeg det er greit så lenge hun sier ifra om det på forhånt.

Folk som konsekvent kommer for seint er irriterende, men man venner seg til dem etter hvert.

Hun prioriterer familien sin, og det er jo forståelig når man har små barn.

Ja, det er bra å prioritere familien, men en sjelden gang kunne det kanskje gått an å respektere vennene singe også...

laguna1365380434
Skrevet

Kan tenke meg du er litt plagsom ja :)

;-P Bringer jeg mitt gode selskap til bordet gjør jeg det når jeg faktisk har lyst;-)

Gjest Dritlei Luska
Skrevet

Familien er muligens sær, men ikke nødvendigvis uhøflig og egoistisk.

Hadde du kjent henne, SDD, så hadde du garantert fått spader. De få eksemplene jeg kom med her er jo bare toppen av isfjellet, så jeg forstår at det er vanskelig for dere her på DOL å forstå situasjonen fullt ut.

(jada, dreit meg ut litt med nicket lenger opp her - avslørt!)

Gjest Dritlei Luska
Skrevet

Tja. Jeg ville ikke invitert ei til min bursdag som oppførte meg slik (og jeg ville sagt til henne hvorfor). Dere kan jo også vurdere om dere vil la henne fortsette i syklubben. Men det er viktig å si fra om hvorfor, og si at "de som skal være med, må prioritere dette nok til å komme i tide".

Hun bør jo møte litt konsekvenser av slik respektløs atferd, slik at hun kanskje skjønner at hun må gjøre noe med problemet.

Ja, det hadde nok kanskje vært det mest riktige å si fra til henne, slik du skriver. Men jeg tror vi venninnene har bestemt oss for å akseptere henne som hun er, så får vi bare irritere oss i skjul. Orker ikke det styret det ville blitt om vi skulle konfrontere henne.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hadde du kjent henne, SDD, så hadde du garantert fått spader. De få eksemplene jeg kom med her er jo bare toppen av isfjellet, så jeg forstår at det er vanskelig for dere her på DOL å forstå situasjonen fullt ut.

(jada, dreit meg ut litt med nicket lenger opp her - avslørt!)

Næmmen er det deg?

Da stoler jeg selvfølgelig på din gode dømmekraft! :)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg må også en gang i blant komme senere på ting eller utebli helt pga. andre avtaler. Men det er forskjell på en gang i blant og _alltid_. Jeg kan aldri huske at hun har kommet samtidig som alle oss andre på noe. Hun gir alltid beskjed om at hun må komme senere.

Sikkert litt irriterende om det skjer helt konsekvent:-) Men jeg er "rund i kantene" rent tidsmessig sjøl og mange andre jeg kjenner har også et liberalt forhold til klokka, jeg er ikke så vant til at det skal være så viktig nøyaktig nå¨r man dukker opp til sosiale settinger, bare man kommer.

Men er det servering eller noe sier jeg selvfølgelig fra om det er noe vitsi å regne meg inn eller ut.

Si i fra da vel, at det irriterer deg gul og grønn. Jeg har enkelte ting som jeg er ganske alene om å la meg irritere over med mine venner, jeg pleier å si det for det, men gjerne vektlegge at det er mitt problem også, og om vedkommende kan ta hensyn til det enten han synes det er tullete eller ei, bare for å gjøre meg den tjenesten å ikke irritere meg smårar,liksom!

:-)

Gjest Dritlei Luska
Skrevet

Næmmen er det deg?

Da stoler jeg selvfølgelig på din gode dømmekraft! :)

Ja, dømmekraften min er det ikke noe i veien med. ;o)

Nesten så jeg ble litt fornærmet over det første svaret ditt! (Neida)

:o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, dømmekraften min er det ikke noe i veien med. ;o)

Nesten så jeg ble litt fornærmet over det første svaret ditt! (Neida)

Det første svaret mitt var jo så politisk korrekt som det kunne være, uten å ta noe parti overhodet. :)

skorpionfisken
Skrevet

Ja, det hadde nok kanskje vært det mest riktige å si fra til henne, slik du skriver. Men jeg tror vi venninnene har bestemt oss for å akseptere henne som hun er, så får vi bare irritere oss i skjul. Orker ikke det styret det ville blitt om vi skulle konfrontere henne.

Jeg har en venninne som er notorisk for sent. Men hun sier ikke fra at hun er for sent ute før via SMS omtrent når hun skulle komme.

Jeg har vendt meg til å invitere henne en time før alle andre. Sånn at hun kan komme vel en time forsent og likevel være i tide.

En gang kom hun faktisk presis (en time før de andre) da måtte jeg si at de andre hadde sendt medlding om at de kom for sent, og at jeg var glad for det fordi jeg også var for sen med maten og at hun derfor gjerne kunne hjelpe meg å ordne til. Hun syntes det var kjempegøy og lurte på om hun skulle komme en time før neste gang for å hjelpe meg :-).

Hun er ennå notorisk for sent. Tror det ligger i genene deres, for hun er tante til min sønn, også ham har jeg begynt å lyve om tidspunkter til, for at han skal rekke ting. Sier at flyet, bussen, båten hans går en time før det virkelig gjør det, sånn at han ikke skal komme for sent. Han har mistet noen busser/båter, men heldigvis ingen fly ennå.

Skrevet

Det første svaret mitt var jo så politisk korrekt som det kunne være, uten å ta noe parti overhodet. :)

Kanskje du kan få deg jobb som diplomat eller noe...

Men egentlig kler du ikke å være politisk korrekt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kanskje du kan få deg jobb som diplomat eller noe...

Men egentlig kler du ikke å være politisk korrekt.

Jeg skal love å skjerpe meg. ;)

Skrevet

Jeg leser hva du skriver , men skjønner

ikke problemet . Det at hun prioriterer sin familie andeledes enn dere andre , er det så mye å hyle om da ? Hun sier jo ifra at hun blir litt sen , dere kan kanskje starte litt senere for en gangs skyld , så blir alle fornøyd .

Skrevet

;-P Bringer jeg mitt gode selskap til bordet gjør jeg det når jeg faktisk har lyst;-)

Ja, riktig:) Huff for et kvinnemenneske! - men har en slik i min vennegjeng også... eller etterhvert blir det til at jeg "hadde" en slik i min vennegjeng.. For slikt gidder jeg ikke :) Men det er kanskje ennå litt mer ekstremt. Centre of the universe :)

Skrevet

Jeg ville fortsatt å be henne som dere gjør, men ikke tatt hensyn til henne. Dvs. dere gjør som dere har avtalt og kommer hun senere el. l. ja, så venter dere ikke med maten el. l. av den grunn.

Gjest Dritlei Luska
Skrevet

Jeg leser hva du skriver , men skjønner

ikke problemet . Det at hun prioriterer sin familie andeledes enn dere andre , er det så mye å hyle om da ? Hun sier jo ifra at hun blir litt sen , dere kan kanskje starte litt senere for en gangs skyld , så blir alle fornøyd .

Det er ikke det at hun prioriterer familien. Hun er med familien sin veldig mye ellers, så den ca. ene gangen i måneden vi venninner møtes, hadde det vært ok om hun kunne respektere og være interessert i oss og tiden vår også.

Men hun er sær på flere områder, og vi må vel bare godta at sånn er hun...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...