musikeren Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 David Gilmour. Eddy Van Halen. Steve Vai. Og sist, men ikke minst, vår egen Ronni LeTekrö. Når de gutta drar igang bøyer jeg meg i støvet. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg har alltid syntes det har vært litt vrient å skille disse stjernegitaristene fra andre, gode gitarister. Jeg forstår jo at samtlige av disse har noe, som tilfellet også er med Gary Moore, Hendrix, osv, men jeg henger meg langt mer opp i kule riff enn tekniske spissferdigheter. 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Hva med Laurindo Almeida? Hva er det for en skrue? Har du forresten hørt om Potifar Blåsvær? 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Jeg har alltid syntes det har vært litt vrient å skille disse stjernegitaristene fra andre, gode gitarister. Jeg forstår jo at samtlige av disse har noe, som tilfellet også er med Gary Moore, Hendrix, osv, men jeg henger meg langt mer opp i kule riff enn tekniske spissferdigheter. Nå er jo ikke Gilmour noen stjernegitarist i den forstand, men likevel er han nummer en for meg. Bare så det er sagt. Men når det gjelder disse andre er det jo nettopp alle mulige riff de drar opp av lomma som er en del av det som imponerer meg. De er jo så vanvittig kreative. At de i tillegg har en teknikk i særklasse gjør ikke saka verre. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Nå er jo ikke Gilmour noen stjernegitarist i den forstand, men likevel er han nummer en for meg. Bare så det er sagt. Men når det gjelder disse andre er det jo nettopp alle mulige riff de drar opp av lomma som er en del av det som imponerer meg. De er jo så vanvittig kreative. At de i tillegg har en teknikk i særklasse gjør ikke saka verre. Noen av de råeste riffa jeg har hørt kommer nok fra folk som ikke på noen måte er enestående artister, som f.eks. noen av riffa Slayer drar i gang. Hendrix, f.eks., synes jeg er utrolig kjedelig å høre på, til tross for gitaregenskaper som naturligvis er i en egen klasse. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Er jeg helt på jordet som liker Carlos Santana ;o) 0 Siter
musikeren Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Er jeg helt på jordet som liker Carlos Santana ;o) Ja. Han er en pudding. 0 Siter
monass Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Slash.. er da ikke helt borte vekk... Over alle rager allikevel MELISSA ETHERIDGE :-D 0 Siter
Gjest klubbb Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Det er mange utrolig gode gitarister, men det som skiller klinten fra hveten er hva de som musikere har tilføyd sitt instrument. Frank Zappa skiller seg derfor ut.Det gjør også Jeff Beck. Alan Holdsworth står i særklasse hva teknikk angår. Frank Gambale kommer også langt opp med en teknikk som ingen andre mestrer overhodet. Å spille fort på gitar kan både Slash og Tekrø, men de mangler feeling og oppfinnsomhet. 0 Siter
musikeren Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 Det er mange utrolig gode gitarister, men det som skiller klinten fra hveten er hva de som musikere har tilføyd sitt instrument. Frank Zappa skiller seg derfor ut.Det gjør også Jeff Beck. Alan Holdsworth står i særklasse hva teknikk angår. Frank Gambale kommer også langt opp med en teknikk som ingen andre mestrer overhodet. Å spille fort på gitar kan både Slash og Tekrø, men de mangler feeling og oppfinnsomhet. For noe tullprat:-) Og det at du kommer trekkende med Slash beviser jo bare det. I den klubben jeg snakker om er han en høyst ordinær gitarist, men med et kult image. 0 Siter
musikeren Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 Slash.. er da ikke helt borte vekk... Over alle rager allikevel MELISSA ETHERIDGE :-D Hehe. Jaaada. Noen bedre?:-) 0 Siter
Gjest tionne Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Hehe. Jaaada. Noen bedre?:-) Finn Kalvik? Muhaha 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.