Gjest mipjenta Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Hei! Er det noen som har oppskrift på en god, men ENKEL langpanne sjokoladekake? Jeg er håløs, må ha det inn med teskjeer;) På forhånd takk.. 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 TORO sjokoladekake i langpanne ;-) Har lyst til å lage en selv, fra bunnen;) 0 Siter
carma Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Har lyst til å lage en selv, fra bunnen;) Lykke til :-) *pose-slave* 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Lykke til :-) *pose-slave* Takk for det poseslave! 0 Siter
astridny Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Sjokoladekake : 3 egg, 4,5 dl. sukker 250 gr. margarin 6 dl. hvetemel 3 ts. bakepulver 3 ts. vaniljesukker 3 ss. kakao 2,5 dl. melk ---------------------- Rør egg og sukker til eggedosis. Smelt margarin og ha i. Ha så i det tørre vekselvis med melken. NB: bruk mikseren !!! stekes i smurt langpanne 180 grader midt i ovnen i ca. 30 min. -------------------------- Glasur: 125 gr. margarin 300 gr. melis 100 gr. kokesjokolade evnt. litt firkløversjokolade i tillegg 2 ts. vaniljesukker 4 ts. pulverkaffe utrørt i litt vann Smelt margarin og sjokolade. Ha i resten. Rør med mikser til glasuren blir helt glatt. Has på nesten kald kake. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 TORO sjokoladekake i langpanne ;-) *signerer* Det er det den beste langpannekaken jeg vet om faktisk... Ingen hjemmelagede kan slå den 0 Siter
carma Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 *signerer* Det er det den beste langpannekaken jeg vet om faktisk... Ingen hjemmelagede kan slå den Også er den glutenfri :-D 0 Siter
Ilovenewyork Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg har en kjempe god oppskrift som er veldig enkel. Bunn: 1 kopp smør,3 kopper sukker,som piskes sammen. 2 egg som røres sammen med det andre,et av gangen. 2 eggeplommer, 2 tskje vaniljesukker,1 tskje salt,4 kopper mel,4 teskje bakepulver,2 kopper melk,3 spskje kakao og litt kaffe. Kremen: 2 spskje kakao,250 gr melis,50 gr smør(litt mykt), litt vaniljesukker. Piske eggehviten,ha i det andre til slutt,pisk det stivt. Håper denne var til hjelp. Den er aldeles nydelig,NAM. 0 Siter
Ilovenewyork Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg har en kjempe god oppskrift som er veldig enkel. Bunn: 1 kopp smør,3 kopper sukker,som piskes sammen. 2 egg som røres sammen med det andre,et av gangen. 2 eggeplommer, 2 tskje vaniljesukker,1 tskje salt,4 kopper mel,4 teskje bakepulver,2 kopper melk,3 spskje kakao og litt kaffe. Kremen: 2 spskje kakao,250 gr melis,50 gr smør(litt mykt), litt vaniljesukker. Piske eggehviten,ha i det andre til slutt,pisk det stivt. Håper denne var til hjelp. Den er aldeles nydelig,NAM. Glemte å si at den stekes på 175 grader 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Sjokoladekake : 3 egg, 4,5 dl. sukker 250 gr. margarin 6 dl. hvetemel 3 ts. bakepulver 3 ts. vaniljesukker 3 ss. kakao 2,5 dl. melk ---------------------- Rør egg og sukker til eggedosis. Smelt margarin og ha i. Ha så i det tørre vekselvis med melken. NB: bruk mikseren !!! stekes i smurt langpanne 180 grader midt i ovnen i ca. 30 min. -------------------------- Glasur: 125 gr. margarin 300 gr. melis 100 gr. kokesjokolade evnt. litt firkløversjokolade i tillegg 2 ts. vaniljesukker 4 ts. pulverkaffe utrørt i litt vann Smelt margarin og sjokolade. Ha i resten. Rør med mikser til glasuren blir helt glatt. Has på nesten kald kake. Takk!! Men jeg har ikke mikser... 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg har en kjempe god oppskrift som er veldig enkel. Bunn: 1 kopp smør,3 kopper sukker,som piskes sammen. 2 egg som røres sammen med det andre,et av gangen. 2 eggeplommer, 2 tskje vaniljesukker,1 tskje salt,4 kopper mel,4 teskje bakepulver,2 kopper melk,3 spskje kakao og litt kaffe. Kremen: 2 spskje kakao,250 gr melis,50 gr smør(litt mykt), litt vaniljesukker. Piske eggehviten,ha i det andre til slutt,pisk det stivt. Håper denne var til hjelp. Den er aldeles nydelig,NAM. Høres god ut! Hvor lenge skal den steike? 0 Siter
Gemini Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Takk!! Men jeg har ikke mikser... Du får kjøpt en håndmikser for ca 150 kr eller noe sånt på Europris. I alle fall hadde de en sånn billigsak der tidligere. Jeg kjøpte en slik sjøl, for å ha i tillegg til den store kjøkkemaskinen jeg har. Har også stavmikser, men trengte noe midt-i-mellom, og gadd ikke legge så mye penger i det. Den funker helt fint til å piske krem og enkle rører. 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Du får kjøpt en håndmikser for ca 150 kr eller noe sånt på Europris. I alle fall hadde de en sånn billigsak der tidligere. Jeg kjøpte en slik sjøl, for å ha i tillegg til den store kjøkkemaskinen jeg har. Har også stavmikser, men trengte noe midt-i-mellom, og gadd ikke legge så mye penger i det. Den funker helt fint til å piske krem og enkle rører. Håndmikser tror jeg at jeg har i skapet faktisk! Bare aldri brukt den! Takk;) 0 Siter
astridny Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Takk!! Men jeg har ikke mikser... Det må man ha hvis man skal bli en god baker. :-) 0 Siter
nilia Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Denne skuffkaken er utrolig god og saftig. Veldig lett og lage 4 kopper sukker 5 kopper sur melk 6 kopper mel 1 kopp smelta smør 4 ts kanel 3 ts natron Bland alt sammen, og ha røren i en smurt langpanne. Stekes ved 180 grader i ca. 30 min. (De koppene jeg bruker rommer ca 2 dl..) GLASUR: 100 gram smør 250 gram melis 1 ss kakao 1 ss vaniljesukker 3-4 ss kaffe Bland ingrediensene til kremen sammen i en kjele over svak varme. Smøres på kaken mens den er lunken. 0 Siter
Ilovenewyork Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Høres god ut! Hvor lenge skal den steike? Ca halv time. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.