Gå til innhold

Muhammed i avisen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte rykter på gangen om at en norsk kristen avis skulle offentligggjøre 12 strektegninger av Muhammed i dag. Tegningene og muhammed blåser jeg en lang mars i, men rekasjonene er jeg spent på. Med Rushdie i friskt minne.

Til orientering er det forbudt å avbilde muhammed i slam, det re blasfemi og avgudsdyrkelse. Vitsetegnere tør ikke hverken karikere muslimer, imamer eller ander mualimske motiver i Norge.

Det er greit at muslimer ikke vil avbilde muhammed, men hvorfor får ikke vi andre lov til det? Ingen andre religioner har slike forbud.

Historisk kan vi se at islamsk kunst er kjemisk fri for bilder av dyr eller mennesker, det er avgudsdyrkelse og forbudt.

Jeg opplyser også om at i Danmark har tegningen før til drapstrusler mot tegnerne, ny og voldsom hets mot dansker, og et stort antall danske imamer har benyttet sjansen til å lage nye hatparoler mot danske og dansk dekandense.

Noen linker om saken?

Fortsetter under...

hare1365380455
Skrevet

Gripp har et innlegg her med noen linker.

Skrevet

Jeg så til min forskrekkelse og redsel at det var mange skrivefeil!! Beklager Muhammed, jeg lover å aldri gjøre det mer!!!

Jeg hørte rykter på gangen om at en norsk kristen avis skulle offentligggjøre 12 strektegninger av Muhammed i dag. Tegningene og Muhammed blåser jeg en lang mars i, men reaksjonene er jeg spent på. Med Rushdie i friskt minne.

Til orientering er det forbudt å avbilde Muhammed i islam, det er blasfemi og avgudsdyrkelse. Vitsetegnere tør ikke hverken karikere muslimer, imamer eller andre islamske motiver i Norge.

Det er greit at muslimer ikke vil avbilde Muhammed, men hvorfor får ikke vi andre lov til det? Ingen andre religioner har slike forbud.

Historisk kan vi se at islamsk kunst er kjemisk fri for bilder av dyr eller mennesker, det er avgudsdyrkelse og forbudt.

Jeg opplyser også om at i Danmark har tegningen før til drapstrusler mot tegnerne fra utlandet, ny og voldsom hets mot dansker, og et stort antall danske imamer har benyttet sjansen til å lage nye hatparoler mot dansker og dansk dekandense.

Skrevet

Det skal bli interessant å se om det kommer reaksjoner i Norge også - av det mer ekstreme slaget.

Overrasket blir jeg i så fall ikke.

Heller tvert om.....

Annonse

Skrevet

F.eks

Se på bildet fra Danmark. Hvor er kvinnene? De er relativt unge menn. Mobiliserte? Stridsklare?

Mange har spurt om det.

Samme skjedde i Oslo etter Rushdie og før drapsforsøket på den norske forlagsmannen;. 4-5000 unge menn ropte drapstrulser mot nordmenn og fredelige motdemonstranter med plakater og islamkritikk ble kontant og brutalt slått ned. De fredelige motdemonstrantene flyktet livredde. Aldri skjedd før i Oslo.

Her er det danske flaggget i full fyr i Kashmir. Tent på av kvinner. Omtrent slik det israelske blir brent i Iran stadig vekk. Nåt står Norge for tur.

http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/45/454/454292/jp1.jpg

Skrevet

Se på bildet fra Danmark. Hvor er kvinnene? De er relativt unge menn. Mobiliserte? Stridsklare?

Mange har spurt om det.

Samme skjedde i Oslo etter Rushdie og før drapsforsøket på den norske forlagsmannen;. 4-5000 unge menn ropte drapstrulser mot nordmenn og fredelige motdemonstranter med plakater og islamkritikk ble kontant og brutalt slått ned. De fredelige motdemonstrantene flyktet livredde. Aldri skjedd før i Oslo.

Her er det danske flaggget i full fyr i Kashmir. Tent på av kvinner. Omtrent slik det israelske blir brent i Iran stadig vekk. Nåt står Norge for tur.

http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/45/454/454292/jp1.jpg

En utvikling som ikke bør overraske noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...