neitakk Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 I november i fjor skrev legen her om ektopi. Etter samleie i dag tidlig blødde jeg sånn ca til jeg var ferdig på do (satt der og prata med sambisen en ti minutters tid). Noen timer etterpå er det bare et par små flekker med blod i trusa. Har ellers ingen smerter. Men jeg er sliten om dagen og tok siste p-sprøyte i november. Nå, med kondomer har lysten min nesten blitt borte og jeg er lett tørr (uansett hvor opphisset jeg er). Selv glidekrem fra RFSU hjelper ikke på sviingen når han trenger inn. Sitat: "I sjeldne tilfeller kan det være andre unormale forhold på livmorhalsen, både godartede og ondartede, derfor er det viktig med en undersøkelse før man slår seg til ro." Bør jeg komme meg til lege fortest mulig? Sviingen har jo vart et par mnd, men ikke blødd noe tidligere. Eller kan jeg vente på å få en henvisning til en kvinnelig gynekolog? PS: Jeg er 24 år og har (før depresjonen) hatt et aktivt og godt sexliv. Nå er det bare godt (sett bort i fra sviingen). Mensen forsvant helt med p-sprøyta for et år siden. Jeg tok en soppkur i høstes, men har ingen utflod eller lukt som tyder på sopp nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21352-bl%C3%B8dning-etter-samleie-og-legebes%C3%B8k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 P-sprøyte kan endre hormonene så du av den grunn blir tørr i skjeden. Hvis du blør igjen synes jeg du skal få en sjekk, du behøver ikke til gynekolog for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21352-bl%C3%B8dning-etter-samleie-og-legebes%C3%B8k/#findComment-92081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neitakk Skrevet 7. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2001 P-sprøyte kan endre hormonene så du av den grunn blir tørr i skjeden. Hvis du blør igjen synes jeg du skal få en sjekk, du behøver ikke til gynekolog for det. >P-sprøyte kan endre hormonene så du av den grunn blir tørr i skjeden. Jaja, jeg har ikke vært tørr før. Regner med at det har med livet ellers å gjøre. At jeg er litt tørr. Men så tørr i så lang tid og så lite virkning av glidemiddel får meg til å lure allikevel. >Hvis du blør igjen synes jeg du skal få en sjekk, Det tror jaggu jeg også. For utover dagen i dag, så var det kommet grønn guffe (altså utflod) i trusa. Ikke så mye men over 6 timer nok til at jeg valgte å bytte truse og må ut på bindkjøpejakt i morgen. Og så bør jeg vel se å få meg en legetime, for jeg har lært at grønt betyr betennelse. Svir gjør det også, men ikke når jeg tisser. >du behøver ikke til gynekolog for det. Ah, du skjønte ikke. Legen min er mannlig. Og jeg vil ikke (som jeg sa til ei venninne i sta) dele beina mine for en mann (foruten kjæresten). Nabodama er gynekolog, men jeg tviler på om jeg vil gå til henne allikevel :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21352-bl%C3%B8dning-etter-samleie-og-legebes%C3%B8k/#findComment-92157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neitakk Skrevet 8. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2001 >P-sprøyte kan endre hormonene så du av den grunn blir tørr i skjeden. Jaja, jeg har ikke vært tørr før. Regner med at det har med livet ellers å gjøre. At jeg er litt tørr. Men så tørr i så lang tid og så lite virkning av glidemiddel får meg til å lure allikevel. >Hvis du blør igjen synes jeg du skal få en sjekk, Det tror jaggu jeg også. For utover dagen i dag, så var det kommet grønn guffe (altså utflod) i trusa. Ikke så mye men over 6 timer nok til at jeg valgte å bytte truse og må ut på bindkjøpejakt i morgen. Og så bør jeg vel se å få meg en legetime, for jeg har lært at grønt betyr betennelse. Svir gjør det også, men ikke når jeg tisser. >du behøver ikke til gynekolog for det. Ah, du skjønte ikke. Legen min er mannlig. Og jeg vil ikke (som jeg sa til ei venninne i sta) dele beina mine for en mann (foruten kjæresten). Nabodama er gynekolog, men jeg tviler på om jeg vil gå til henne allikevel :-) Jaja, jeg ringte til legen og fikk en time på dagen. Gruet meg siden det var en mannlig lege. "Gammel" var han også. Men jeg fikk det nå til uten å synes at undersøkelsen var ekkel. Men vondt var det! Både med den metallgreia og med fingrene. Det svei som fyttirakkern! Takk og lov for at de andre undersøkelsene jeg har vært på aldri har vært vonde! Og jeg vil *aldri* ha soppinfeksjon i skjeden igjen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21352-bl%C3%B8dning-etter-samleie-og-legebes%C3%B8k/#findComment-92318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.