Gå til innhold

Noen som vet? Bindingstid på mobilabonnement

Anbefalte innlegg

Jeg har bindingstid på abonnementet mitt ca en måned til. I februar i fjor svarte jeg ja da Telenor ringte meg og tilbød å trekke fra 1000,- på regninga mot at jeg bandt meg til de i et år fremover.

Nå begynner mobilen min å fuske altfor mye, og jeg har veldig lyst på en ny. Nå! Er det noen som vet om bindingstida gjelder også hvis jeg vil kjøpe en ny mobil og fortsette mitt abonnement i Telenor (ref. div. tilbud som Expert, Elkjøp etc. har – billig telefon, binde deg til ab./fortsette ab.).

Må jeg vente til bindingstida er ferdig?

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Jeg sjekka forresten på en sånn kalkulatorsak hvilket abonnement jeg burde gå for, og med min ringetid og et cirkatall på sms, koster det meg ca. 300 kroner i måneden hos Netcom.

Det billigste alternativet var et abonnement (husker ikke hvilket, for jeg kan uansett ikke bytte før til sommeren) lå på rundt 100 kroner i måneden.

Så jeg nekter å kjøpe telefon med bindingstid flere ganger.

Tror (men jeg er ikke helt sikker) at du kan binde deg for ytterligere 12 måneder når du har 1 måned igjen av den gamle bindingstida.

Mener å huske at jeg engang fikk beskjed om noe sånt, men det var hos Netcom.

Ok, takk for svar! Kan jo så klart ringe Telenor og høre da, men jeg er ikke i humør til å sitte i telefonkø nå...

Gjest ChiengMai

Ok, takk for svar! Kan jo så klart ringe Telenor og høre da, men jeg er ikke i humør til å sitte i telefonkø nå...

Du går inn på sidene deres (http://www.telenormobil.no) og registrerer deg der. Så kommer du inn på et eget område. Der står det både hvilket abonnement du har og hvor lang bindingstida er. Og kjekkest av alt; Når du kan binde deg på nytt.

Hei,

jeg er i akkurat samme situasjon som deg, og jeg fikk telefon om det i dag. Og da jeg sa at jeg trenger ny telefon, så sa han at det ikke var så smart å binde meg nå. Så sa han at han heller skulle sende meg et rabattkort på 300 kr, som jeg kan bruke om jeg kjøper ny telefon med binding til Telenor.

Om jeg gjør det vet jeg ikke. Må undersøke mer om priser først. Trenger noe som har gratisk eller siiiinsykt rimelig sms, for jeg ringer lite, men sms'er desto mer...

Forresten noen som vet hvilke abonement man kan få om man ikke binder seg?? Er det de samme?? Og hva koster da telefonene.

Annonse

Er ikke 100% prosent sikker, men jeg synes å huske at mannen min hadde akkuratt samme problemet, han kjøpte ny telefon 1 mnd før bindingstida gikk ut og tror han måtte betale seg ut av avtalen. Men det var da bare en liten sum, en 12 del av de 1000 kr kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...