amber sun Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Sier som han raddisen til Trond Viggo: "Ja, det sier mye om deg, assa!" *lol* jeje *LOL* ;-P 0 Siter
Gjest printa Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Straks fikk Knutsen og Ludvigsens sang en helt ny dimensjon: "Nå er scenen klar og jeg tar mikrofonen" *knegg* Det verste var at jeg kunne ikke dy meg for å kommentere dette med å synge med vibratoR i den andre tråden, men jeg var tydeligvis den eneste som hadde lagt merke til det. Evt den eneste som syntes det var morsomt! *he he* Barnslig som jeg er! ;-) det var i en tråd som omhandlet om alle kunne synge.... Hehe* Bra med humoristiske innslag. Så ikke hvor den vibratoR greia, hørte til, men jeg hadde ingen problemer med å forstå humoren din. Tenker på det, neste gang jeg spiller Knutsen og Ludvigsen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Nei, det var jo kommentatoren, morsan. Paal Clasen. Åge Storhaug var en legendarisk turner. Hjem og lese idrettshistorie! Har vi blitt for gamle eller har vi for god husk? Jeg tipper det er husken ;o) 0 Siter
Babette Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Har vi blitt for gamle eller har vi for god husk? Jeg tipper det er husken ;o) God husk er visst et alderstegn når man husker best fra tida før 1970, hehe. Vi hadde nok mye ledig plass i hjernen den gang. Jeg kan fortsatt ramse opp salmevers fra barneskolen. 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 God husk er visst et alderstegn når man husker best fra tida før 1970, hehe. Vi hadde nok mye ledig plass i hjernen den gang. Jeg kan fortsatt ramse opp salmevers fra barneskolen. Det skal godt gjøres at jeg husker noe fra før 1970, da! ;-) Har faktisk ikke noe som helst minne som jeg med sikkerhet kan tidfeste til 60-tallet.... 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 God husk er visst et alderstegn når man husker best fra tida før 1970, hehe. Vi hadde nok mye ledig plass i hjernen den gang. Jeg kan fortsatt ramse opp salmevers fra barneskolen. Det og trosbekjennelsen og alt mulig merkelig blir liksom aldri borte da ) 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Sier som han raddisen til Trond Viggo: "Ja, det sier mye om deg, assa!" *lol* *LOL* 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Det og trosbekjennelsen og alt mulig merkelig blir liksom aldri borte da ) Ja, men før du vet ordet av det så endrer de både trosbekjennelsen og fadervår.... men jeg kjenner igjen det der med at mye av det gamle sitter som bare fy! ;-) Ikke rart senile befinner seg i barndommen! *he he* 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Ja, men før du vet ordet av det så endrer de både trosbekjennelsen og fadervår.... men jeg kjenner igjen det der med at mye av det gamle sitter som bare fy! ;-) Ikke rart senile befinner seg i barndommen! *he he* Jeg tror jammen meg det er endret to ganger siden jeg lærte det, Snart begynner jeg vel å gå i barndommen igjen hihi 0 Siter
fresja Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Kanskje det er Åge Storhaug som legger seg langflat i liggende spagat? Det er altså flere enn jeg som husker Åge Storhaug? Tror det er den eneste gode herreturneren vi har hatt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Ja, men før du vet ordet av det så endrer de både trosbekjennelsen og fadervår.... men jeg kjenner igjen det der med at mye av det gamle sitter som bare fy! ;-) Ikke rart senile befinner seg i barndommen! *he he* Jeg så nettopp en ny versjon av fadervår og sto og knurret for meg selv over at de hadde ødelagt den gamle. Men ble litt ille berørt da jeg oppdaget at den jeg liker best faktisk er fra midten av 70-tallet eller noe sånt... Jaja. 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg så nettopp en ny versjon av fadervår og sto og knurret for meg selv over at de hadde ødelagt den gamle. Men ble litt ille berørt da jeg oppdaget at den jeg liker best faktisk er fra midten av 70-tallet eller noe sånt... Jaja. Ja, de endret vel Fader Vår i løpet av vår skoletid. Jeg lærte det først som "Fader vår, du som er i himmelen, helliget vorde ditt navn, komme ditt rike... osv" men så ble det forandret til "Fader Vår, du som er i himmelen, la ditt navn holdes hellig, la ditt rike komme...osv" Men jeg ble "vant" til det siste etterhvert! ;-) "Helliget vorde" er jo temmelig fjernt å si i våre dager! *S* Slik er det jo med alt som fornyes, enten det er bibelstoff eller det norske språk forøvrig: Alltid rart like etter endringen, men helt naturlig på sikt. Det ville f eks vært litt pussig om bibelen skulle vært på hebraisk og om vi fortsatt skulle skrive jealoux og etage! ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Ja, de endret vel Fader Vår i løpet av vår skoletid. Jeg lærte det først som "Fader vår, du som er i himmelen, helliget vorde ditt navn, komme ditt rike... osv" men så ble det forandret til "Fader Vår, du som er i himmelen, la ditt navn holdes hellig, la ditt rike komme...osv" Men jeg ble "vant" til det siste etterhvert! ;-) "Helliget vorde" er jo temmelig fjernt å si i våre dager! *S* Slik er det jo med alt som fornyes, enten det er bibelstoff eller det norske språk forøvrig: Alltid rart like etter endringen, men helt naturlig på sikt. Det ville f eks vært litt pussig om bibelen skulle vært på hebraisk og om vi fortsatt skulle skrive jealoux og etage! ;-) Jeg mener til og med å huske at det het "hellige vorde ditt åsyn" eller er jeg helt på trynet nå?! 0 Siter
favn Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jeg mener til og med å huske at det het "hellige vorde ditt åsyn" eller er jeg helt på trynet nå?! Hellige vorde ditt navn. 0 Siter
morsan Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jeg mener til og med å huske at det het "hellige vorde ditt åsyn" eller er jeg helt på trynet nå?! Jeg er enig med favn! :-) Helliget vorde ditt _navn_! :-) http://www.bibelselskapet.no/article.asp?id=155 0 Siter
favn Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Ja, de endret vel Fader Vår i løpet av vår skoletid. Jeg lærte det først som "Fader vår, du som er i himmelen, helliget vorde ditt navn, komme ditt rike... osv" men så ble det forandret til "Fader Vår, du som er i himmelen, la ditt navn holdes hellig, la ditt rike komme...osv" Men jeg ble "vant" til det siste etterhvert! ;-) "Helliget vorde" er jo temmelig fjernt å si i våre dager! *S* Slik er det jo med alt som fornyes, enten det er bibelstoff eller det norske språk forøvrig: Alltid rart like etter endringen, men helt naturlig på sikt. Det ville f eks vært litt pussig om bibelen skulle vært på hebraisk og om vi fortsatt skulle skrive jealoux og etage! ;-) 'La ditt navn holdes hellig' er på ingen måte i nærheten av å ha den patos og patina som 'Helliget vorde ditt navn' har. Jeg liker sånne gamle, vage formuleringer... litt mystis, gammelmannsaktig og guddommelig, noe annet enn det vi i våre trivielle, små liv roter rundt med. Altså uoppnåelig og rett og slett hinsides i grunnen. Men så blir jeg jo forferdelig rørt og religiøs i kirken, også da 0 Siter
morsan Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 'La ditt navn holdes hellig' er på ingen måte i nærheten av å ha den patos og patina som 'Helliget vorde ditt navn' har. Jeg liker sånne gamle, vage formuleringer... litt mystis, gammelmannsaktig og guddommelig, noe annet enn det vi i våre trivielle, små liv roter rundt med. Altså uoppnåelig og rett og slett hinsides i grunnen. Men så blir jeg jo forferdelig rørt og religiøs i kirken, også da Da er du helt motsatt av meg da, for de gangene jeg er i kirken får jeg fort bekreftet at det er helt riktig av meg å ikke være medlem! ;-) Jeg har f eks vært med på flere bryllup hvor jeg idet bruden skrider inn får en klumpt i halsen og tenker at "det er nå jammen stas med kirkebryllup", men så snart presten setter i gang med "det som Gud har sammenføyet blablabla" så er jeg alltid sjeleglad for at ikke jeg giftet meg i kirken. :-) 0 Siter
favn Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Da er du helt motsatt av meg da, for de gangene jeg er i kirken får jeg fort bekreftet at det er helt riktig av meg å ikke være medlem! ;-) Jeg har f eks vært med på flere bryllup hvor jeg idet bruden skrider inn får en klumpt i halsen og tenker at "det er nå jammen stas med kirkebryllup", men så snart presten setter i gang med "det som Gud har sammenføyet blablabla" så er jeg alltid sjeleglad for at ikke jeg giftet meg i kirken. :-) Sier du det? Jeg tar fullstendig katharsis i kirken, uansett anledning (ikke så ofte, men...). Presten sier mye rart, men jeg hører ikke så nøye etter ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Sier du det? Jeg tar fullstendig katharsis i kirken, uansett anledning (ikke så ofte, men...). Presten sier mye rart, men jeg hører ikke så nøye etter ;-) men jeg er veldig glad i kirker som byggverk, jeg liker mye kirkesang og korsang etc. Skulle mer enn gjerne ha vært med i et "gospelkor for hedninger"! *lol* 0 Siter
favn Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 men jeg er veldig glad i kirker som byggverk, jeg liker mye kirkesang og korsang etc. Skulle mer enn gjerne ha vært med i et "gospelkor for hedninger"! *lol* Musikk i kirken kan være veldig flott. Bygningen er helt klart monumental og ekstremt stemningsskapende. Synes jeg, pingla, da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.