Åsemor Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Skal ha stekt sitronmarinert laksefilet eller noe annet gøy fra frysedisken, poteter, gulrøtter, så hadde jeg tenkt å ha smeltet smør til, men gubben nekter å spise uten saus. Så da har jeg følgende alternativer -brun saus, sånn vanlig ferdigpose... knorr er det vel. -lett bearnaise saus Også har jeg en som heter "Sause Cafè de Paris", som det står at passer best til stekt og grillet kjøtt. Ingen av disse passer optimalt, tror jeg, men hva kan gå an? Gubben sa forøvrig "nå har du overgått deg selv" da han kom hjem i dag og så meg med potetskrelleren i hånda... 0 Siter
Luska Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg syns at gubben får ete det han blir servert. Smelta smør er godt til fisk. Og siden du ikke har noen andre sauser som egner seg til fisk, så har han ikke store valget. Vanskelig gubbe? ) 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Jeg syns at gubben får ete det han blir servert. Smelta smør er godt til fisk. Og siden du ikke har noen andre sauser som egner seg til fisk, så har han ikke store valget. Vanskelig gubbe? ) Vel, da spiser han ikke, og kjører på mcdonalds istedet. Han er snill og grei han altså, men vanskelig i matveien. 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Bearnaise passer til alt... Ok takk! 0 Siter
Luska Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Vel, da spiser han ikke, og kjører på mcdonalds istedet. Han er snill og grei han altså, men vanskelig i matveien. Da får du la han dra på mc donalds da... Får bare litt gnagsår av sånt, sorry... ;o) 0 Siter
Luska Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Vel, da spiser han ikke, og kjører på mcdonalds istedet. Han er snill og grei han altså, men vanskelig i matveien. Men sånn ellers er jeg enig i at bernaise kanskje er det beste alternativet ditt da. ) 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Da får du la han dra på mc donalds da... Får bare litt gnagsår av sånt, sorry... ;o) Av hva da? Ei kjerring som vil tekke gubben uansett hva det måtte være? Hehe... Sånn er jeg iallefall ikke, om det var det du skulle tro. Men det er kjedelig å lage middag til seg selv og se på at han spiser noe som er mye bedre etterpå, og da blir det til at jeg også spiser på mcdonalds, og vi er nødt til å ha litt ordentlig mat snart, sånn er det bare. Om jeg kan få i han laks og gulrøtter ved å lage bearnaise, så får han det. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg er enig med gubben din - kan ikke spise fisk uten saus. Jeg ville valgt bernais, jeg er personlig ikke særlig glad i bernais men det er nå bedre enn uten saus 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg er enig med gubben din - kan ikke spise fisk uten saus. Jeg ville valgt bernais, jeg er personlig ikke særlig glad i bernais men det er nå bedre enn uten saus bernaise skrives det kanskje 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Du kan bruke lett-bernaise saus til laks. Det er godt det. 0 Siter
Luska Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Av hva da? Ei kjerring som vil tekke gubben uansett hva det måtte være? Hehe... Sånn er jeg iallefall ikke, om det var det du skulle tro. Men det er kjedelig å lage middag til seg selv og se på at han spiser noe som er mye bedre etterpå, og da blir det til at jeg også spiser på mcdonalds, og vi er nødt til å ha litt ordentlig mat snart, sånn er det bare. Om jeg kan få i han laks og gulrøtter ved å lage bearnaise, så får han det. Nei, nei. Jeg mener folk som nekter å spise ting som ikke er _akkurat_ sånn som de vil ha det. Kjenner en som nekter å spise hjemmelaget pizza uten en spesiell pizzasaus blandet i. En annen jeg vet om klager på maten til dama si fordi den ikke er akkurat sånn som mora hans sin. Og han må ha ferskt brød hver dag, kan ikke spise gårsdagens... Sånne ting. ) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 bernaise skrives det kanskje "bernaise skrives det kanskje " Nei, bearnaise, tilogmed med accent over e'en helst: béarnaise ;-) 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Bearnaise er nå faktisk en fiskesaus, så bruk det.. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Si til gubben at man blir feit av saus. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Brun saus er feil! Vi har litt smeltet smør over potetene. 0 Siter
Gyda Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 "bernaise skrives det kanskje " Nei, bearnaise, tilogmed med accent over e'en helst: béarnaise ;-) - og det uttales med s til slutt. ) 0 Siter
Cillimor Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Litt sent for denne middagen men til neste lakse middag kan jeg annbefale Hollandeise. Den er nydelig til all slags fisk Syns nå jeg da:.. 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 - og det uttales med s til slutt. ) *S* Husker en gang på en veikro at de ropte ut følgende rett over høytaleren: "en ang-tre-kååå me påmm-fri å bærn-e" *LOL* Ola Dunk på ressturang, ja! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.