Gå til innhold

Nettverkskabel frakoblet

Anbefalte innlegg

Gjest gyldenhaar
Skrevet

Har akkurat flytta inn i en studentbolig, og kommer meg ikke på nett. Jeg har bedt de sjekke nettverket, og det har de nå gjort med beskjed om at det skal være i orden.

Da vil det si de sikkert ikke kan hjelpe meg mer. Jeg har sjekket innstillingene mine, og de er som før og da har det pleid å funke. Den står på automatiske innstillinger, slik at den finner ip og dsn automatisk. Jeg har avinnstallert tidligere Online ADSL-program.

Jeg får bare beskjed om at nettverkskabelen er frakoblet,(så sto det c-13 eller c-14 feil) enda jeg har den jo på riktig plass både på pcn og i veggen. Den er aktivert, men altså frakoblet. Det skal ikke være noe galt med nettverkskabelen, jeg har jo brukt den tidligere uten problem...

Hva kan være galt?

Trenger raskt svar...Internett er kjekt å ha!

Fortsetter under...

Skrevet

En nettverkskabel kan godt gå i stykker selv om den har fungert før. Overgangen mellom lederne og støpselet er den mest sårbare delen. Ellers kan jo nettverkskortet være gåent - da får du ofte den beskjeden av windows. Lån en kabel av noen andre og prøv, så kan du evt. utelukke det problemet.

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...