Gå til innhold

Når kommer Dansefeber i reprise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære Gyda. :-)

1. Oppmerksomhet duger. Så selv om ordet "åtgaum" høres skikkelig ille ut, så liker jeg betydningen av det. Den skal du ha. ;-P

2. Jeg har nok prøvd å lese nynorsk...men det er og blir så trøtt at jeg, som du sier, gidder ikke...Sorry, men sånn er jeg skrudd sammen. :-D

3. Skriv 100 ganger: "Dialekt er ikke nynorsk." For det er ikke det! Nynorsk er en blanding av mange dialekter, og såklart finner man igjen dialektord i nynorsken, men dialekten min er langtfra nynorsk.

Og jeg hadde bokmål på skolen. Skrev alle stiler på bokmål og _oversatte_ dem til nynorsk etterpå, når vi hadde nynorsk stil... ;-P

hehe

Du skriv:

"3. Skriv 100 ganger: "Dialekt er ikke nynorsk." For det er ikke det! Nynorsk er en blanding av mange dialekter, og såklart finner man igjen dialektord i nynorsken, men dialekten min er langtfra nynorsk."

Eg skriv:

"(Og du har jo ein dialekt som ikkje ligg så langt frå nynorsk skriftleg heller ...)"

Då må du lese kva eg skriv ein gong til. Eg skriv at du har ein dialekt som ikkje ligg så langt frå nynorsk skriftleg. Eg skriv ikkje at ein dialekt er nynorsk. Men eg tør påstå at din dialekt er blant dei som har svært mange nynorskord i seg.

Nokre eksempel:

For det første a-infinitiv. Og eg, me, då, ikkje, ein bil, ei jenta, bilane, steinane ...

Dette er veldig nynorske ord. Det kan sjølvsagt hende at du har nokre sosiolektord som ikkje er "tradisjonelle" stavangerord. Og så har du sjølvsagt mange bokmålsord også - du har jo heilt rett i at alle dialektar har det.

Men heile Vestlandet (og nokre strok til) er nok meir "nynorsk" enn dei fleste andre delar av landet.

(Det var artig å skrive på nynorsk til deg, amber. Det skal eg jammen gjere meir for å erte litt ... Neida. Eg skriv ikkje alt dette for å vere vanskeleg. Berre for å minne deg om røtene dine i Noreg og Ivar Aasen og katten hans. Hehe.)

;-)

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

20

• hare1365380455

15

• Gyda

11

• Mathildaa

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du skriv:

"3. Skriv 100 ganger: "Dialekt er ikke nynorsk." For det er ikke det! Nynorsk er en blanding av mange dialekter, og såklart finner man igjen dialektord i nynorsken, men dialekten min er langtfra nynorsk."

Eg skriv:

"(Og du har jo ein dialekt som ikkje ligg så langt frå nynorsk skriftleg heller ...)"

Då må du lese kva eg skriv ein gong til. Eg skriv at du har ein dialekt som ikkje ligg så langt frå nynorsk skriftleg. Eg skriv ikkje at ein dialekt er nynorsk. Men eg tør påstå at din dialekt er blant dei som har svært mange nynorskord i seg.

Nokre eksempel:

For det første a-infinitiv. Og eg, me, då, ikkje, ein bil, ei jenta, bilane, steinane ...

Dette er veldig nynorske ord. Det kan sjølvsagt hende at du har nokre sosiolektord som ikkje er "tradisjonelle" stavangerord. Og så har du sjølvsagt mange bokmålsord også - du har jo heilt rett i at alle dialektar har det.

Men heile Vestlandet (og nokre strok til) er nok meir "nynorsk" enn dei fleste andre delar av landet.

(Det var artig å skrive på nynorsk til deg, amber. Det skal eg jammen gjere meir for å erte litt ... Neida. Eg skriv ikkje alt dette for å vere vanskeleg. Berre for å minne deg om røtene dine i Noreg og Ivar Aasen og katten hans. Hehe.)

;-)

og guuuuuuuuuuuuuud som jeg hata Ivar Aasen da jeg gikk på skolen!

For det var jo pga han at vi måtte slite gjennom den fuckings nynorsken...

Hahaha dette ble en ganske så morsom tråd, Gyda!

;-P

Skrevet

og guuuuuuuuuuuuuud som jeg hata Ivar Aasen da jeg gikk på skolen!

For det var jo pga han at vi måtte slite gjennom den fuckings nynorsken...

Hahaha dette ble en ganske så morsom tråd, Gyda!

;-P

Hehe! Ja, det ble jo morsomt, da.

Og så må du huske på reprisen av Dansefeber. Lørdag kl 19.

Jeg erindrer at det var noe der ...

(Og så må vi ikkje gløyme katten til Ivar Aasen.)

:o))

hare1365380455
Skrevet

Hvis dere skal spille ABBA så kommer jeg ;)

Det blir abba og ellers litt forskjellig! Supert at dere også kommer:)

hare1365380455
Skrevet

ok da, vi kommer inn. *s*

Gleder meg jeg også!

Skal dere feste i hagen om natten denne gangen også?;) (Hehe, du vet nok hva jeg mener...)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Forresten, vet du at Kjell&Nightshivers har en sang som heter "Amber sun"?

Den er forøvrig ikke danseband altså!

;-P

Den er jo bra! =D

Annonse

Skrevet

Den er jo bra! =D

Jepp. Det er det den er. *s* Må jo være det med et sånt navn ;-P

hehe

Skrevet

Skal dere feste i hagen om natten denne gangen også?;) (Hehe, du vet nok hva jeg mener...)

hehe jeg tror vi venter innendørs denne gangen, hare. ;-)

Joda, jeg vet hva du mener *s*

Dessuten vet jeg hva det ufo-lyset er nå!!

hare1365380455
Skrevet

hehe jeg tror vi venter innendørs denne gangen, hare. ;-)

Joda, jeg vet hva du mener *s*

Dessuten vet jeg hva det ufo-lyset er nå!!

Tror du.... Hihi, du har nok rett der ja. Men hvilke mysterier dukker opp denne gangen tro? Hm... det kan bli spennende å se!

Skrevet

Tror du.... Hihi, du har nok rett der ja. Men hvilke mysterier dukker opp denne gangen tro? Hm... det kan bli spennende å se!

Vi kan jo begynne med det som hang ned fra taket i garasjen. ;-)

*grøss*

hare1365380455
Skrevet

Vi kan jo begynne med det som hang ned fra taket i garasjen. ;-)

*grøss*

Det må du i alle fall se.... Det blir ikke det samme om jeg tar det inn. Vi har lommelykt, og så får vi smyge oss inn.....

Skrevet

Det må du i alle fall se.... Det blir ikke det samme om jeg tar det inn. Vi har lommelykt, og så får vi smyge oss inn.....

Deal! *s*

Tror du at M.A. tør å være med og se?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...