Gå til innhold

Utroskap-kommer man over det?

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg har over en lang periode har hatt problemer i forholdet, spesielt at vi ikke har hatt så mye sex.Jeg vet det er vanlig etter en stund,men nå har det nesten ikke vært noe.Min partner er ikke flink til å si fra hva han mener,eller når han føler seg urettferdig behandlet,så han går og gnager på det.Jeg fant nå ut ved en tilfeldighet at han har møtt en mye yngre jente,og hatt sex med henne noen ganger. Det kom som et sjokk på meg. Jeg er så glad i han, og ble utrolig såret.Føler meg helt nummen.Men klarer ikke bli ordentlig sint, kommer dette sinnet noen gang?Han vet ikke hva han føler, eller hva han vil, men han sier han er glad i meg. Vi står og gråter begge to, for alt føles håpløst, men vi er jo glad i hverandre. Har nå kommet fram til at jeg vil bo fra han en periode.

Vet noen om jeg noen gang kan kunne komme til å tilgi han, og stole på han igjen?Jeg regner med at jeg kommer til å bli sintere og mer skuffet jo lenger tid som går. Men det er jo han jeg vil ha. KAnskje jeg er dum og skulle kastet han på trynet ut med en gang, men jeg har også vært betatt av andre, selv om jeg ikke har gjort noe mer med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213582-utroskap-kommer-man-over-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Been there - done that. Finnes ikke entydig svar, men min erfaring er at hvis dere ikke har barn, er det best å kutte ut. Med barn har man noe å bygge videre på, og jobbe for. Men uansett synes jeg ikke du skal jabbe med ham, og la ham tvile mens han fortsatt har deg. Send ham på dør og la ham tenke seg om uten deg som en fugl i bakhånd. Da får han satt ting mer i perspektiv, og skjønner hva han mister.

Been there - done that. Finnes ikke entydig svar, men min erfaring er at hvis dere ikke har barn, er det best å kutte ut. Med barn har man noe å bygge videre på, og jobbe for. Men uansett synes jeg ikke du skal jabbe med ham, og la ham tvile mens han fortsatt har deg. Send ham på dør og la ham tenke seg om uten deg som en fugl i bakhånd. Da får han satt ting mer i perspektiv, og skjønner hva han mister.

Men føler vi har mye å bygge videre på, men vi må jobbe med det.Han skal flytte ut nå, så får vi se hvordan det går.Alle sier jo at man bør kutte ut og bli sint og hate den personen..Men det er jo faktisk følelser med i bildet,og de går jo ikke over på et blunk.

Men føler vi har mye å bygge videre på, men vi må jobbe med det.Han skal flytte ut nå, så får vi se hvordan det går.Alle sier jo at man bør kutte ut og bli sint og hate den personen..Men det er jo faktisk følelser med i bildet,og de går jo ikke over på et blunk.

Hvis dere har tenkt å jobbe med det, må dere komme dere til samlivsterapeut. Det er altfor vanskelig å håndtere noe så alvorlig og vondt alene.

Og husk å sette krav til ham nå, hvis han ikke går med på dem er han dessverre ikke noe å spare på.

Lykke til!

Hvis dere har tenkt å jobbe med det, må dere komme dere til samlivsterapeut. Det er altfor vanskelig å håndtere noe så alvorlig og vondt alene.

Og husk å sette krav til ham nå, hvis han ikke går med på dem er han dessverre ikke noe å spare på.

Lykke til!

Tenkte å bo fra hverandre noen måneder.Vi trenger begge og tenke på hva vi vil.Det har jo vært endel rot det siste året.Da får vi tid til å savne hverandre, eller finne ut at det kanskje ikke var så stort likevel.

Gjest midtilivetnå

Hei. I mitt forrige ekteskap hadde vi problemer som de fleste har. mange av disse problemene var slik at vi klarte å løse de.

Men kona begynte å løse de på sin måte. Hun begynte å være utro for å komme ut av ekteskapet.

For vi klarte ikke å snakke ut sammen. Jeg skulle ønske vi klarte det, for jeg var glad i henne og ville tilgitt.

i mitt nye forhold er utroskap ikke tema, selvom jeg merker frykten. Kona har godtatt og forstår at jeg kun har ett krav til henne. det er at alt som minner om utroskap er større trussel for forholdet enn dersom ingen av oss hadde opplevd det.

Så jeg tror ikke det er mulig å komme helt over det. men kan lære å leve med det.

Hadde exens utroskap vært for sexens skyld, ville det vært lettere å komme over det. og jeg ville heller ikke hatt den vonde følelsen når vi har uenigheter i det nye forholdet.

jeg er mer på vakt for om min nåværende trekker seg unna en uenighet eller vil ha åpenhet. Men hun vet det og er enig i at vi har åpenhet om frykten.

Når han vil være åpen og vil ha deg, tror jeg det er letter å komme over det. Han har ikke brukt utroskap for å komme bort fra deg men forid dårlig åpenhet kanskje om sexspørsmål har gjort han frustrert?

Det bør være mulig å komme over sammen, men ikke hvis dere flytter fra hverandre. Møt hverandre i stedet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...