Prozak Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Prozak, nå datt jeg ut igjen. Jeg aner ikke hva du babler om. Pytagorastrær er "trær" som genereres nettopp ut fra pytagoras trekant-regler. Akkurat som f.eks et fibonacci-tre genereres ut fra en fibonacci-rekke :-) ".............................................." 0 Siter
annegunn Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Syke, syke dame. Jeg hang med så lenge det dreide seg om Pythagoras. Jeg var en jævel på Pythagoras. Men når det begynte å bli cosinus og tangus og faens oldemor innblanda, kasta jeg inn håndklet. Tangus? Og jeg som egentlig hadde lagt meg og greier. Pokkers nysgjerrighet... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Tangus? Og jeg som egentlig hadde lagt meg og greier. Pokkers nysgjerrighet... Tangus? Heter det ikke det? Jaja, tangus, anus, whatever. Fikk du mail? 0 Siter
annegunn Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Tangus? Heter det ikke det? Jaja, tangus, anus, whatever. Fikk du mail? Tangens. Ja da, og jeg har sendt deg et svar. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Tangens. Ja da, og jeg har sendt deg et svar. 0 Siter
annegunn Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Nå lurte akkurat gubben på om det var mye morsom matematikk... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Nå lurte akkurat gubben på om det var mye morsom matematikk... Hehe, når du begynte å knote med anus-trekantene? 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Tangus? Heter det ikke det? Jaja, tangus, anus, whatever. Fikk du mail? Flyfly da ) 0 Siter
annegunn Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Hehe, når du begynte å knote med anus-trekantene? Og når blandet du deg sist inn i en mattetråd med slik iver? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Og når blandet du deg sist inn i en mattetråd med slik iver? Våren'12. Og gjør det nok aldri igjen. 0 Siter
Gjest jeg er så dum! Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Her er ingen norm for hva man kan spørre om - og slike spørsmål er et frisk pust blant middagstips og klaging over nabokjærringa :-) http://prozak.doesntexist.com/temp/trapes.jpg "..............................................." Å, så kjekt, nå ble det lettere! Her er opplysningene jeg har: Vinklene A/D og B/D. Lengdene B, D, F, A minus E, og h. Har felt ned de to normalene (h) Dette skal jeg finne: Lengden A. Dette mangler jeg: Lengdene E og C, vinkelen A/C (eller E/C) og vinkelen B/C. 0 Siter
Prozak Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Å, så kjekt, nå ble det lettere! Her er opplysningene jeg har: Vinklene A/D og B/D. Lengdene B, D, F, A minus E, og h. Har felt ned de to normalene (h) Dette skal jeg finne: Lengden A. Dette mangler jeg: Lengdene E og C, vinkelen A/C (eller E/C) og vinkelen B/C. Har du ingen flere opplysninger? F.eks toalt areal, omkrets?? ".............................................." 0 Siter
Gjest jeg er så dum! Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Har du ingen flere opplysninger? F.eks toalt areal, omkrets?? ".............................................." Nei, jeg har bare èn opplysning til, har regnet ut lengden på diagonalen AD - BC. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal finne lengden E eller C når jeg kun har høyden og rettvinkelen å støtte meg til. Mangler jo både E og C, samt to vinkler. Kan diagonalen være til hjelp? 0 Siter
Prozak Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Nei, jeg har bare èn opplysning til, har regnet ut lengden på diagonalen AD - BC. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal finne lengden E eller C når jeg kun har høyden og rettvinkelen å støtte meg til. Mangler jo både E og C, samt to vinkler. Kan diagonalen være til hjelp? Ikke rart du ikke skjønner det - det er nemlig umulig med de opplysningene jeg fikk :-) Jeg skal se på diagonalene. ".............................................." 0 Siter
Gjest jeg er så dum! Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Ikke rart du ikke skjønner det - det er nemlig umulig med de opplysningene jeg fikk :-) Jeg skal se på diagonalene. ".............................................." Kanskje jeg ikke er helt på jordet likevel, da... Har sittet med denne i flere dager. Grmf. 0 Siter
Prozak Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Nei, jeg har bare èn opplysning til, har regnet ut lengden på diagonalen AD - BC. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal finne lengden E eller C når jeg kun har høyden og rettvinkelen å støtte meg til. Mangler jo både E og C, samt to vinkler. Kan diagonalen være til hjelp? Uhm...nå er jeg visst rusten her :-) Nei, diagonalen inneholder ingen nye opplysninger. "..............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Kanskje jeg ikke er helt på jordet likevel, da... Har sittet med denne i flere dager. Grmf. Hvis du skriver inn hele oppgaveteksten, så kan det jo hende du har hoppet over noe, blingset e.l. Verdt et forsøk :-) "............................................" 0 Siter
Gjest jeg er så dum! Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Uhm...nå er jeg visst rusten her :-) Nei, diagonalen inneholder ingen nye opplysninger. "..............................................." Akk, vi er så enige. Nå går jeg og legger meg. Kanskje det hjelper å sove på elendigheten. *sukk* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.