Gjest jeg er så dum! Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Hvis du skriver inn hele oppgaveteksten, så kan det jo hende du har hoppet over noe, blingset e.l. Verdt et forsøk :-) "............................................" OK - her kommer den (det er jo lov å håpe ;-) Konstruer en firkant ABCD der AB=8 cm, Hvor lang er avstanden fra B til AC? Bruk dette til å beregne arealet av trekant ABC. Regn ut lengdene AC og AD (og det er altså her det begynner å butte imot) Regn ut arealet av firkanten ABCD (hvilket er uproblematisk når jeg bare klarer å bestemme AD) Kan det ha noe med de diagonalene å gjøre? 0 Siter
Prozak Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 OK - her kommer den (det er jo lov å håpe ;-) Konstruer en firkant ABCD der AB=8 cm, Hvor lang er avstanden fra B til AC? Bruk dette til å beregne arealet av trekant ABC. Regn ut lengdene AC og AD (og det er altså her det begynner å butte imot) Regn ut arealet av firkanten ABCD (hvilket er uproblematisk når jeg bare klarer å bestemme AD) Kan det ha noe med de diagonalene å gjøre? Ok: Dette rablet jeg ganske fort ned (det tok noen minutter å tegne det i mspain, men), så det er meget sannsynlig at jeg enten har griset eller blingset og gjort noen brølere. Hodet er litt for fullt av php-kode, og jeg er litt for trøtt, til at jeg orket å regne over og kontrollere tall og logikk. Men hvis du er virkelig heldig, så får du kanskje noe ut av det - om ikke annet, så kanskje noen idéer :-) http://prozak.doesntexist.com/temp/trig_oppg.jpg "..................................................." 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Her er ingen norm for hva man kan spørre om - og slike spørsmål er et frisk pust blant middagstips og klaging over nabokjærringa :-) http://prozak.doesntexist.com/temp/trapes.jpg "..............................................." Enig. Litt variasjon i temaer har vi aldri vondt av 0 Siter
Gjest jeg er så dum! Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Ok: Dette rablet jeg ganske fort ned (det tok noen minutter å tegne det i mspain, men), så det er meget sannsynlig at jeg enten har griset eller blingset og gjort noen brølere. Hodet er litt for fullt av php-kode, og jeg er litt for trøtt, til at jeg orket å regne over og kontrollere tall og logikk. Men hvis du er virkelig heldig, så får du kanskje noe ut av det - om ikke annet, så kanskje noen idéer :-) http://prozak.doesntexist.com/temp/trig_oppg.jpg "..................................................." Tusen takk! jeg er fremdeles på gyngende grunn, men håper det lysner i skogen snart... 0 Siter
Prozak Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Tusen takk! jeg er fremdeles på gyngende grunn, men håper det lysner i skogen snart... Du skal komme frem til den andre langsiden (DC) vha det siste benet (AD ) :-) ".............................................." 0 Siter
Gjest jeg er så dum! Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Du skal komme frem til den andre langsiden (DC) vha det siste benet (AD ) :-) ".............................................." Joa, men jeg trodde jeg måtte ha en 90 graders vinkel der et sted? Dette går på humøret løs, jeg har aldri før følt meg så 100% ultrablond. Og hvis jeg en gang i løpet av livet finner svaret, så er det selvfølgelig kjempeenkelt - DA. *urk* 0 Siter
Prozak Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Joa, men jeg trodde jeg måtte ha en 90 graders vinkel der et sted? Dette går på humøret løs, jeg har aldri før følt meg så 100% ultrablond. Og hvis jeg en gang i løpet av livet finner svaret, så er det selvfølgelig kjempeenkelt - DA. *urk* Hvis du ser på det siste bildet, så har jeg tegnet opp og regnet ut alle størrelser (med mindre jeg har hoppet over noe) du trenger for å regne ut lengden på den lengste siden. "........................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.