Gå til innhold

Tips til å få noen til å forstå hva de har og evt mister..

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpe en venn..

Har en god venn som jeg ønsker å hjelpe, men kunne tenke meg å få litt tips hos dere!

Han er i et forhold som han har vært i de siste 4,5 årene. De har et barn sammen.

Uansett, han ønsker nå å bryte med samboeren. Jeg ønsker å kunne hjelpe han til å se litt på hva han har også, ikke bare på det han "mangler".

I følge han selv så har han aldri vært riktig forelsket i henne, men de gled sammen etter at de hadde vært venner en stund. Han forteller at han ikke synes de har god nok kjemi til å ha god kommunikasjon. Han føler også at han firer veldig på sine krav og behov for at det skal være fred i huset.

Hun er nok ikke av de mest positive å er ganske klar på hvordan hun vil ha det meste..

Har prøvd å få han til å se etter det positive i det de har sammen, men nå er jeg litt rådvill. Kanskje noen av dere kan gi meg litt tips på hvilke råd jeg kan gi han? Vil ikke sitte å se på at han tar en avgjørelse uten at jeg har forsøkt å få han til å se at han faktisk også mister noe..

Jeg har ikke noe hensikt i å tvinge han til å være der han er, men vet av erfaring at det kan være godt å få noen til å få en til å se begge sider av en sak...

Anyone?

Fortsetter under...

Gjest signe rute

En venninne hadde det som kameraten din. Hun hadde det trygt og godt, men så kom hverdagene. Hun gjorde det slutt og angret da hun forsto hva hun hadde hatt. Du kan ikke gjøre så mye, men du kan be ham se på det han har nå. Forhold endrer seg over tid, og det er ikke alltid perfekt. Hverdagene kommer og de kan bli gode.

Du kan snakke med han om dette er problemer som bare fins i nåværende forhold, eller om det er problemer som vil dukke opp uansett partner. Er det HUN (deres forhold) som er problemet, slik at han garantert vil få det bedre med en annen, eller er det kanskje ting som er mer allmenngyldige? Slikt som at hun har meninger og han må kompromisse, man er bundet med barn osv. Fire på sine krav og behov må man alltid i en familie, han må vurdere om han firer mer enn man kan forvente eller ikke.

Anbefal han sterkt å gå til familierådgivning. Det kan lette et brudd også, hvis bruddet ikke kan avverges kan det bli ryddigere. Særlig siden de har barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...