Gå til innhold

Kan jeg styre hotmail-adressen min gjennom Outlook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fristet til å kjøre mailen via Outlook . men kan jeg sette opp en mail så jeg får til det?

De spør etter;

POP3-sak, eller hva det stod og server og sånn....hva skal jeg skrive?

Skrevet

Det er en HTTP-leser/server, og det er meningen du skal geleides inn og lese all rekvlamen og alle tilbud og betale for mest mulig før du aller nådigst får se posten din.

Men Outlook har et valg for HTTP.

Skrevet

Du må oppgradere hotmailkontoen din, tror det koster 150 kr i året eller noe.

Skrevet

Du må oppgradere hotmailkontoen din, tror det koster 150 kr i året eller noe.

ugh,- det gidder jeg ikke :-)

Skrevet

Det er en HTTP-leser/server, og det er meningen du skal geleides inn og lese all rekvlamen og alle tilbud og betale for mest mulig før du aller nådigst får se posten din.

Men Outlook har et valg for HTTP.

det må inn med teskje her....

Skrevet

Outlook er visst det verste av det verste man kan bruke når det gjelder mail.

Nå har jeg rotet meg inn i Opera og kommer ikke ut av det igjen - men jeg har fortsatt gode og sterke minner om Eudora.

Skrevet

Selvfølgelig kan Outlook brukes sammen med Hotmail.

Verktøy --> E-postkontoer...

Hukk "Legge til ny e-postkonto" og klikk [Neste]

Hukk "HTTP" og klikk [Neste]

Ved "Leverandør av HTTP-epost" velger du HOTMAIL (hvis det ikke allerede er valgt) - og så fyller du ut resten, som navn, brukernavn, passord, etc. - Klikk så [Neste] og deretter [Fullfør].

Du vil nå finne en "Hotmail" meny omtrent ved "innboks" i menyen på venstre side.

Nå kan du også sende hotmail-email via Outlook. Når du skriver ny email velger du bare "Hotmail" fra "Kontoer" dropdown menyen (ved siden av [send] oppe i venstre hjørne).

Lykke til ;)

Skrevet

Outlook er visst det verste av det verste man kan bruke når det gjelder mail.

Nå har jeg rotet meg inn i Opera og kommer ikke ut av det igjen - men jeg har fortsatt gode og sterke minner om Eudora.

Jeg bruker Outlook på jobben - og er veldig fornøyd, kalenderfunksjon, adresser etc. veldig nyttig. Men skulle gjerne hatt samme mulighet privat - for de foreningene jeg sitter i.

Skrevet

Ved "Leverandør av HTTP-epost" velger du HOTMAIL (hvis det ikke allerede er valgt) - og så fyller du ut resten, som navn, brukernavn, passord, etc. - Klikk så [Neste] og deretter [Fullfør].

Du vil nå finne en "Hotmail" meny omtrent ved "innboks" i menyen på venstre side.

Nå kan du også sende hotmail-email via Outlook. Når du skriver ny email velger du bare "Hotmail" fra "Kontoer" dropdown menyen (ved siden av [send] oppe i venstre hjørne).

Lykke til ;)

SMASKER!!!! :)

..............skal se om det virker :)

Skrevet

Lykke til ;)

Nope - den spør sånn;

Server for innkomende E-post er en; (valg-gardin) POP3 eller IMAP

Uner der står det: Det brukes en SMPT-server for din utgående e-post. server for utgående e-post (SMPT):

|________________________|

ingen steder å huke av for http ¨å noen måte - vel, whatever...det var vel ikke meninga....:)

Skrevet

Nope - den spør sånn;

Uner der står det: Det brukes en SMPT-server for din utgående e-post. server for utgående e-post (SMPT):

ingen steder å huke av for http ¨å noen måte - vel, whatever...det var vel ikke meninga....:)

Jeg er neppe den rette til å hjelpe, men husker at da jeg brukte Eudora, var det også et lengre oppsett, og i alle fall skulle det hakes av for pop3 eller hva det derre pop-greiene het.

Kan du feks merke deg hvordan oppsettet er nå (for å evt gå tilbake etterpå), og så prøve du deg fram?

Skrevet

Ånei, hva har jeg gjort nå.

Jajajajaja. *teller teskjeer*

Verktøy - E-postkontoer - Legge til ny - HTTP - osv

Gamle versjoner av OE har ikke dette, og da er det kroken på døra.

Skrevet

Nope - den spør sånn;

Hmm, er det Outlook eller Outlook Express du bruker?

Skrevet

Ånei, hva har jeg gjort nå.

Jajajajaja. *teller teskjeer*

Verktøy - E-postkontoer - Legge til ny - HTTP - osv

Gamle versjoner av OE har ikke dette, og da er det kroken på døra.

AHA!

jeg har 2000

Gjest Calóni
Skrevet

Lykke til ;)

Nei. Det gikk før, for en del år siden, men så fant Hotmail ut at de vil tjene penger på det. Dermed koster det en viss sum i året å oppgradere kontoen sin slik at man kan få tilgang til den via mailprogrammer.

Skrevet

Nei. Det gikk før, for en del år siden, men så fant Hotmail ut at de vil tjene penger på det. Dermed koster det en viss sum i året å oppgradere kontoen sin slik at man kan få tilgang til den via mailprogrammer.

Rart, det fungerer helt fint her hos meg nå. Jeg bruker det daglig :o

Gjest Calóni
Skrevet

Rart, det fungerer helt fint her hos meg nå. Jeg bruker det daglig :o

Hum..er det en veldig gammel adresse du har? Eller kanskje det har forandret seg det siste året eller noe sånt? Da jeg prøvde det, så fikk jeg nemlig opp melding om at det var forandret, at det kun var betalende brukere som fikk gjøre det slik heretter.

Men for all del, jeg skal jo ikke krangle med deg på at du får det til, men det må jo være noe eksepsjonelt med deg, da? ;)

Skrevet

Hum..er det en veldig gammel adresse du har? Eller kanskje det har forandret seg det siste året eller noe sånt? Da jeg prøvde det, så fikk jeg nemlig opp melding om at det var forandret, at det kun var betalende brukere som fikk gjøre det slik heretter.

Men for all del, jeg skal jo ikke krangle med deg på at du får det til, men det må jo være noe eksepsjonelt med deg, da? ;)

Ikke vet jeg, men det er da merkelig at sider som denne http://support.microsoft.com/?kbid=287424 eksisterer da, synes du ikke? - Men for all del, hvis du fremdeles mener det er umulig så er det igrunnen det samme for meg, da det fungerer 100% her.

Skrevet

Heretter kalt fossilet :-)

pirat-kopi sikkert. Jeg har ny laptop - men ikke noe skikkelig Officeprogram -surt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...