Gjest forvirret og sliten... Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 jeg er ei jente i tyve årene jeg er ganske forvirret og sliten. av og til for jeg høre hvor flink jeg er til og lytte i neste øyblikk for jeg vite av kanskje samme person hvor lite jeg føler med. vennen mine ringer til meg dag og natt når de har problemer. jeg har prøvt og slå av telefonen, men da kommer de og banker på vindu og dører. for en tid siden ble jeg alvorlig syk og ble innlagt på sykehuset. til og med der oppsøkte en av dem meg med sine problemer. jeg har gitt beskjed om at jeg ikke klarer stort mer snart fordi det blir for mye for meg. men det gidder rett og slett ikke og høre etter. Er det noen som er i samme situasjon eller har vert.som kan gi meg noen råd? Det er gode venner når det ikke har problemer? 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Det høres ut som du har et stort problem med å sette alminnelige grenser overfor andre. Du må trene deg på å si fra hva du selv trenger, og kreve respekt for dette. Trene deg på å si nei. Trene deg på å avvise rett og slett. Dette er ofte vanskelig når man er ung, men det er som en muskel som må trenes opp: det går lettere jo mer trening du får. Lån deg bøker om selvhevdelse, tren deg foran speilet, begynn på selvhevdelseskurs, og/eller snakk med en terapeut om det. Hvis vennene dine ikke får tydelige signaler fra deg, og klare Nei, kommmer de til å fortsette å dra nytte av din villighet til å lytte døgnet rundt. Hvis en bestemt person gjør deg til stadighet forvirret med motstridende og kritiserende tilbakemeldinger om deg, ville jeg dratt meg unna personen og heller prøve å finne noen mer konstruktive mennesker. Så vanskelig, så brutalt - men likevel så nødvendig. 0 Siter
Gjest forvirret og sliten... Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Det høres ut som du har et stort problem med å sette alminnelige grenser overfor andre. Du må trene deg på å si fra hva du selv trenger, og kreve respekt for dette. Trene deg på å si nei. Trene deg på å avvise rett og slett. Dette er ofte vanskelig når man er ung, men det er som en muskel som må trenes opp: det går lettere jo mer trening du får. Lån deg bøker om selvhevdelse, tren deg foran speilet, begynn på selvhevdelseskurs, og/eller snakk med en terapeut om det. Hvis vennene dine ikke får tydelige signaler fra deg, og klare Nei, kommmer de til å fortsette å dra nytte av din villighet til å lytte døgnet rundt. Hvis en bestemt person gjør deg til stadighet forvirret med motstridende og kritiserende tilbakemeldinger om deg, ville jeg dratt meg unna personen og heller prøve å finne noen mer konstruktive mennesker. Så vanskelig, så brutalt - men likevel så nødvendig. takk!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.