Gå til innhold

Pressefrihet og Islam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagbladets tegner Finn Graff vil ikke tegne Muhammed. Ordene "vil ikke" bør nok erstattes med "tør ikke", og det er forståelig nok.

http://www.journalisten.no/art.asp?GUID={EDFBF79A-2708-4843-AEF4-DC2D314E8612}

Dette viser desverre at de drapstrusler som kommer fra ulike muslimske miljøer har den effekten de ønsker det skal ha.

Ytringsfriheten berøves effektivt, og lite gjøres for å motvirke dette.

Innvcandringspolitikken de siste antall tiår i Norge og andre nordeuropeiske land medfører at vi tar mange skritt tilbake når det gjelder kampen for frihet, likeverd, likestilling og videre utvikling av demokratiet.

Men vi får som vi ber om all den tid det er vi selv som velger hva slags politikk vi ønsker å ha på de ulike områder.

Skrevet

Det er prisverdig og svært gledelig at noen tør å utfordre svineriet som har lagt en klam hånd over pressen over hele Europa.

Vi får håpe at flere følger opp og skriver kritisk om islam.

Men det er åpenbart at dette medfører risiko for redaktøren av Magazinet. En titt innom desi.no og forumet der, forteller en del om galskapen som rører seg blant muslimer nå.

Det hardner til.

Skrevet

"Ingen kan mistenke Graff for å være feig og redd når man gjennom mange år har studert hans tegninger, sier han."

Det har gått bra hittil, men nå har han nådd en grense. Graff er eliminert av trusselen uten blodsutgytelse, og han kan ta plass i krokene med de andre skjelvende vrakene. Best å være trygg.

En berømt mann sa en gang: "Først tok de jødene, men jeg var ikke jøde, så jeg protesterte ikke.

Deretter tok de fagforeningsfolkene, men jeg var ikke medlem av noen fagforening, så jeg protesterte ikke. Så kom turen til kommunistene, men jeg var ikke kommunist, så jeg protesterte ikke da heller.

Til slutt tok de meg, men da var det ingen igjen til å protestere."

Hvem skal stoppe terroren?

Våre feige politikere kan vi ikke regne med, ikke pressen heller.

Tegnere av barnebøker om religion vil nå i det senere være anonyme av frykt for represalier. Det er en interessant tid vi går i møte. Jeg tror mange i landet vårt allere de har kjøpt inn bønnematter til unga....

Skrevet

Det er prisverdig og svært gledelig at noen tør å utfordre svineriet som har lagt en klam hånd over pressen over hele Europa.

Vi får håpe at flere følger opp og skriver kritisk om islam.

Men det er åpenbart at dette medfører risiko for redaktøren av Magazinet. En titt innom desi.no og forumet der, forteller en del om galskapen som rører seg blant muslimer nå.

Det hardner til.

I går så jeg på nyhetene at knehøne-NRK sladdet forsiden på avisen som viste tegningene. Det er meget skuffende og feigt.

Tilliten til media er ytterligere svekket. Det er på tide med media som er pålitelige og viser respekt for det norske folk. Vi er voksne borgere i et demokrati, ikke barnehagebarn.

Skrevet

I går så jeg på nyhetene at knehøne-NRK sladdet forsiden på avisen som viste tegningene. Det er meget skuffende og feigt.

Tilliten til media er ytterligere svekket. Det er på tide med media som er pålitelige og viser respekt for det norske folk. Vi er voksne borgere i et demokrati, ikke barnehagebarn.

Jeg vil tro at saken fra et rent "pressefaglig" synspunkt tilsier at NRK viser siden usladdet. Tegningene har skapt slike reaksjoner at de opplagt har vesentlig nyhetsmessig interesse.

NRKs reaksjon viser med tydelighet at de styres av frykt og at denne frykten nå overstyrer de journalistiske vurderinger.

Skrevet

Jeg vil tro at saken fra et rent "pressefaglig" synspunkt tilsier at NRK viser siden usladdet. Tegningene har skapt slike reaksjoner at de opplagt har vesentlig nyhetsmessig interesse.

NRKs reaksjon viser med tydelighet at de styres av frykt og at denne frykten nå overstyrer de journalistiske vurderinger.

Jeg kan godt forstå sladding av hensyn til mindreårige, sakesløse og enkeltpersoner. Men ikke av hensyn til 100 000 voksne, samstemte og oppegående personer i et demokratisk samfunn. Eller er de ikke det?

Trusa til Clinton hadde gjerne vist bilde av, uten dødsangst.

Skrevet

Jeg kan godt forstå sladding av hensyn til mindreårige, sakesløse og enkeltpersoner. Men ikke av hensyn til 100 000 voksne, samstemte og oppegående personer i et demokratisk samfunn. Eller er de ikke det?

Trusa til Clinton hadde gjerne vist bilde av, uten dødsangst.

NRK var jo tidlig ute med å holde helvete med prester og kirken og hva som ellers måtte passe å spøke med.

Når det er aktuelt å vise noen tegninger av muslimenes pedo-profet, pisser de på seg i redsel og sladder.

Det er ikke mindre enn patetisk av vår statskanal...en jævla skam.

Skrevet

NRK var jo tidlig ute med å holde helvete med prester og kirken og hva som ellers måtte passe å spøke med.

Når det er aktuelt å vise noen tegninger av muslimenes pedo-profet, pisser de på seg i redsel og sladder.

Det er ikke mindre enn patetisk av vår statskanal...en jævla skam.

Jeg skal si meg enig i at det ikke er akseptabelt. Men én liten forskjell er det jo, tross alt: Det er en stund siden kirken erklærte krig mot noen - i motsetning til mullaher, imamer og den møkka der.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...