Gå til innhold

Bahia Feliz...

Anbefalte innlegg

Gjest Sydendrøm
Skrevet

Har du vært på Bahia Feliz / Tres Vidas ? Er det bra ? Vi vurderer et opphold der i påsken med to barn. Er usikre på om dette passer for oss.

Tips og erfaringer fra noen her ???

Fortsetter under...

Gjest soldier
Skrevet

Det er en fin plass for barn, i den grad man syns Gran Canaria er et fint sted.

Skrevet

Hei.

Vi var der for noen uker siden, ikke på Tres Vidas riktignok, men et steinkast høyere opp.

Det er jo nokså umulig å si om det passer for dere, da, men for oss var Bahia Felize bra. Våre unger er 3,5 og snart 5, jenter, og de storkoste seg.

Det er kort vei til "sentrum" med noen butikker og endel restauranter, det er kort vei til flere basseng osv. Bakdelen med Bahia Felize er at det ikke er noen badestrand der (i alle fall ikke som barn kan bruke), men det er jo mulig å leke i sanda for ungene allikevel.

Også en ting til: Det blåser ganske mye der, og det kan bli litt vel kjølig i/ved bassenget om ikke sola steiker skikkelig.

Spør hvis det er noe spesielt du lurer på!

Gjest Sydendrøm
Skrevet

Hei.

Vi var der for noen uker siden, ikke på Tres Vidas riktignok, men et steinkast høyere opp.

Det er jo nokså umulig å si om det passer for dere, da, men for oss var Bahia Felize bra. Våre unger er 3,5 og snart 5, jenter, og de storkoste seg.

Det er kort vei til "sentrum" med noen butikker og endel restauranter, det er kort vei til flere basseng osv. Bakdelen med Bahia Felize er at det ikke er noen badestrand der (i alle fall ikke som barn kan bruke), men det er jo mulig å leke i sanda for ungene allikevel.

Også en ting til: Det blåser ganske mye der, og det kan bli litt vel kjølig i/ved bassenget om ikke sola steiker skikkelig.

Spør hvis det er noe spesielt du lurer på!

Har akkurat snakket med selger og hun sier det er sandstrand der. Vil det si at det er sandstrand men ikke badestrand ? Hun sa det var passe langgrunt, men litt bølger - ellers fint å bade. Her trenger jeg en oppklaring ;o)

Våre barn svømmer begge to. Er 6 og 9 år.

Skrevet

Har akkurat snakket med selger og hun sier det er sandstrand der. Vil det si at det er sandstrand men ikke badestrand ? Hun sa det var passe langgrunt, men litt bølger - ellers fint å bade. Her trenger jeg en oppklaring ;o)

Vi har vært der, det var fint. Men ingen strand akkurat. Det sto i katalogen at det skulle være strand, men det var bare en steinete slags strand, ikke noe badestrand syns jeg ihvertfall.

Men bassengene er fine da. Og området er fint.

Så kan dere ta buss til fine sandstrender lenger borte, hvis dere gidder det. :-) (vi gadd ikke, men vi var der da snuppa var så liten så vi var helst ved bassenget og på lekeplassen osv)

Skrevet

Altså, det er en strand der, men den delen av stranda som møter vannet, er ikke av sand. Der er det steiner. Noen meter lenger opp fra vannet og et godt stykke både oppover og ut på sidene, er det flott sand. Men ikke ut i vannet. Sanda er kjørt dit, den er ikke naturlig tilhørende der.

Når det gjelder bading i sjøen akkurat på Bahia Felize, så var det ikke mange som gjorde det de 2 ukene vi var der. Noen voksne var uti, men stort sett var sjøen for grov til at man fysisk kom seg ut. Personlig ville jeg aldri gjort det, selv om jeg er en god svømmer.

Som Amber sier - ta heller bussen et annet sted. Eller taxi. Kollektivtilbudet er kjempebra, og drosje er billig. Nærmeste strand kan du nok også gå til med unger i den alderen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...