Gå til innhold

Et lite dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke noe stort dilemma, men jeg er bare interessert i høre hva dere synes.

Som mange av dere vet ble det slutt med meg og kjæresten i sommer. Vi har hatt jevnlig kontakt siden og er venner. Til jul kjøpte jeg han et Tiger belte til rundt 800kr (vi har pleid å være ganske raus på gaver men siden vi ikke er sammen lenger så jeg ikke det som naturlig lenger i år). MEN så kommer julaften og jeg pakker opp gaven fra han, og hva har han kjøpt?? Jo en ring (som jeg bestandig har synes har vært så fin) til 34000(!)kr!!! Jeg fikk naturligvis helt sjokk, ringte han, takket for gaven men sa at jeg ikke kunne beholde den - det var jo alt alt for mye. (Fyren tjener veldig bra, så 34000kr er ikke sånn kjempe mye for han men likevel). Han insisterte på at jeg skulle beholde den og vi snakket ikke noe mer om det der og da.

Men jeg hadde fremdeles tenkt å gi den tilbake så forrige uke kjørte jeg oppom han med den, sa at jeg virkelig synes det var kjempe hyggelig at han ville gi meg den, men jeg kunne bare ikke ta den imot, det ble feil. Han ble egentlig ganske irritert, og mente at hvis han ville gi meg den så måtte han få lov til det. Og hva pokker skulle han gjøre med den nå, ikke kunne han levere den tilbake, og han synes heller ikke han kan gi den til en framtidig kjæreste (i og med at ringen var ment til meg). Jeg er litt enig, og ville jo ikke såre han så det endte med at jeg måtte pent ta med meg ringen hjem igjen.

Så hva gjør jeg nå?? Skal jeg prøve å levere den tilbake en gang til eller beholde den? Det føles egentlig veldig feil når jeg har den på meg, men samtidig er den jo jævla fin da ;)

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

19

• fei1365380229

6

• flisa

5

• KaVa

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

*Sjokktilstand*

Behold den du, jenta mi ;)

Seriøst, du har jo virkelig prøvd å levere den tilbake. Hvis de pengene ikke er så mye for han, så kan du kanskje bare beholde den...?

Hadde du fått den av en som hadde dårlig råd, så hadde saken stilt seg annerledes. =)

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det er noe problem å beholde ringen så lenge han ikke har noen baktanker med å gi deg den. Det er tross alt bare en ting.

Han er kanskje av den gavmilde typen, og venter ikke noe tilbake. Du kjenner ham jo?

Skrevet

Du har fått den, og han vil du skal ha den. Den ER din da. Det høres ut som dere er venner, så da er det ikke noe galt i å beholde gaven :) Gled deg over den du :)

fei1365380229
Skrevet

En ring til 34 000 kroner?!! Jeg hadde syns 3 400 kroner hadde vært mer en råflott nok jeg da og det selvom dere fortsatt hadde vært sammen. Hva inneholder en sånn ring? Masse, masse diamanter? Er han interessert i å bli sammen med deg igjen eller?

Kanskje han bare har alt for mange penger.

Jeg må innrømme at jeg syns litt synd på dine fremtidige kjærester hvis du viser dem ringen du fikk fra eks'en :)

Annonse

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det er noe problem å beholde ringen så lenge han ikke har noen baktanker med å gi deg den. Det er tross alt bare en ting.

Han er kanskje av den gavmilde typen, og venter ikke noe tilbake. Du kjenner ham jo?

Ja såklart kjenner jeg ham og han er veldig gavmild. Jeg er selvfølgelig litt redd for at han har baktanker med det, men han har forsikret seg om at det har han ikke, så da får jeg bare høre på han.

Det er ikke_noe_problem i å beholde den, jeg bare synes det blir litt feil, men jeg har vel ikke så mye valg.

hare1365380455
Skrevet

Kanskje han kjøpte den og så ble det slutt mellom dere.. Og så ga han deg den til jul?

Gjest M.Angelica
Skrevet

En ring til 34 000 kroner?!! Jeg hadde syns 3 400 kroner hadde vært mer en råflott nok jeg da og det selvom dere fortsatt hadde vært sammen. Hva inneholder en sånn ring? Masse, masse diamanter? Er han interessert i å bli sammen med deg igjen eller?

Jeg må innrømme at jeg syns litt synd på dine fremtidige kjærester hvis du viser dem ringen du fikk fra eks'en :)

"Jeg må innrømme at jeg syns litt synd på dine fremtidige kjærester hvis du viser dem ringen du fikk fra eks'en :) "

*Knis*

Et smart trekk kan være å helt tilfeldig ikke nevne pris og hvem hun har fått den fra.. ;)

Skrevet

Jeg er enig i det hare skriver.

Og når han sier at han vil du skal beholde den, så må det jo være greit.

:-)

Men 34000...jeg er også i sjokk!

Skrevet

*Sjokktilstand*

Behold den du, jenta mi ;)

Seriøst, du har jo virkelig prøvd å levere den tilbake. Hvis de pengene ikke er så mye for han, så kan du kanskje bare beholde den...?

Hadde du fått den av en som hadde dårlig råd, så hadde saken stilt seg annerledes. =)

:)

Ja der er jeg helt enig, hadde han hatt dårlig råd hadde saken vært veldig annerledels, da hadde jeg ikke tatt nei som et svar. Dessuten hadde han hatt dårlig råd så hadde jeg definitivt tolket denne gaven som et forsøk på å bli sammen med meg igjen.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja der er jeg helt enig, hadde han hatt dårlig råd hadde saken vært veldig annerledels, da hadde jeg ikke tatt nei som et svar. Dessuten hadde han hatt dårlig råd så hadde jeg definitivt tolket denne gaven som et forsøk på å bli sammen med meg igjen.

Akkurat =)

Men jeg skjønner godt at du tenker at han kan ha baktanker med dette. Det var jo en veldig så fin gave til en eks =)

Du får bytte ringen inn i cash! Hi hi ;)

Skrevet

Hehe jeg får lyve litt til min framtidige kjæreste og si at jeg fikk den til konfirmasjon eller noe slikt, eller enda bedre - at jeg har arvet den! (det var smart).

Ringen er i hvitgull, i noe som heter Van Bergen fatning og med en jævla svær sten (diamant altså). Ringen er helt rå. Skal se om jeg finner et bilde..

Annonse

Skrevet

Kanskje han kjøpte den og så ble det slutt mellom dere.. Og så ga han deg den til jul?

Akkurat det har jeg tenkt på jeg også, det er jo ganske sannynlig igrunnen..

Skrevet

Jeg er enig i det hare skriver.

Og når han sier at han vil du skal beholde den, så må det jo være greit.

:-)

Men 34000...jeg er også i sjokk!

Han er veldig gavmild, er ikke første gang jeg får så dyr gave så sånn sett er jeg ikke så overrasket, men tenkte siden det nå var slutt så gav vi hverandre litt mer moderate gaver.

Men jeg tror jeg beholder den, siden dere alle mener det :)

Skrevet

Du har fått den, og han vil du skal ha den. Den ER din da. Det høres ut som dere er venner, så da er det ikke noe galt i å beholde gaven :) Gled deg over den du :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hehe jeg får lyve litt til min framtidige kjæreste og si at jeg fikk den til konfirmasjon eller noe slikt, eller enda bedre - at jeg har arvet den! (det var smart).

Ringen er i hvitgull, i noe som heter Van Bergen fatning og med en jævla svær sten (diamant altså). Ringen er helt rå. Skal se om jeg finner et bilde..

JA til bilde! =D

Skrevet

Du smiler og tenker: Flott ring. Heldig jeg er som har en så snill ex!

Skrevet

Tror de _fleste_ mannfolk ikke ville hatt snøring om det var en ring til 29,50 fra H&M eller en til 34 000 fra "gudene vet hvor", så akkurat _det_ ville jeg ikke bekymret meg for ;-)

Skrevet

JA til bilde! =D

Mestergull pusser visst opp sine nettsider så da får vi bare vente :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...