Gå til innhold

Får annenmanns mailer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere ganger sett at sønnen har fått mailer (hotmail) som ikke skal til ham men til en person med samme hotmailadresse.

I dag fikk sambo lønnslippen til en person som vistnok også skal ha samme hotmail adresse som sambo.

Skal dette gå an da at flere har samme hotmail adresse?

Skrevet

Antageligvis har de ikke samme adresse, men veldig like.

Feks

perhansen@hotmail

per_hansen@hotmail

Skrevet

Antageligvis har de ikke samme adresse, men veldig like.

Feks

perhansen@hotmail

per_hansen@hotmail

Jeg sendte mail til avsender en gang og da sa h'n at det var riktig adresse den samme som min sønn har og det hadde denne personen fått bekreftet av eier av adressen.

Skrevet

Jeg sendte mail til avsender en gang og da sa h'n at det var riktig adresse den samme som min sønn har og det hadde denne personen fått bekreftet av eier av adressen.

Det kan være bindestreken også som ødelegger.

Jeg har en hotmail med Underscore, flisa_flishaugen - og noen tror det står flisa-flishaugen. Særlig om det har vært håndskrevet.

Skrevet

Det kan være bindestreken også som ødelegger.

Jeg har en hotmail med Underscore, flisa_flishaugen - og noen tror det står flisa-flishaugen. Særlig om det har vært håndskrevet.

Ingen av dem har har noe strek eller tall i adressen sin.

de har adresse som dette eksempelet:[email protected]

Skrevet

rart

sikker på at det ikke er [email protected] på den ene da`?

*famler*

Det kan det jo være men avsender sa at det var riktig adresse h'n hadde.

Gjest Calóni
Skrevet

Det kan det jo være men avsender sa at det var riktig adresse h'n hadde.

En gammel dame som ringte til meg syv-åtte gang i løpet av en dag insisterte også på at hun hadde riktig nummer, og ramset det flere ganger opp for meg.

Så den som sender mailer har nok fått oppgitt feil mailadresse fordet, antagelig en bindestrek for lite eller lignende. Mange er så vant til å skrive "hotmail.com" at de kanskje har skrevet det ved en feiltagelse, og at det skal være msn.com, som en annen foreslår her.

Men dersom han fortsatt insisterer på at mailadressen er identisk, så får du bare si at "jaja, da kommer de iallfall fram til den rette personen også da, og så får jeg lese mine kopier så lenge". Han gir seg nok etterhvert :)

Skrevet

Har noen av de store bokstaver i mailadressen? Som f.eks Ahansen@...., AHansen@...., eller aHansen@....

Skrevet

Nei, det er teknisk umulig å ha samme epostadresse som en annen person har. Når man oppretter en ny hotmail adresse så er det det først hotmail sjekker; om noen har lik epostadresse som du vil registrere. Hvis den er lik en annen så får du ikke lov å registrere den.

Skrevet

Ingen av dem har har noe strek eller tall i adressen sin.

de har adresse som dette eksempelet:[email protected]

Det finns nok mange ahansen, og da foreslår nok hotmail: ahansen1, ahansen2 etc.

Skrevet

Nei, det er teknisk umulig å ha samme epostadresse som en annen person har. Når man oppretter en ny hotmail adresse så er det det først hotmail sjekker; om noen har lik epostadresse som du vil registrere. Hvis den er lik en annen så får du ikke lov å registrere den.

Det var dette jeg trodde også.

Skrevet

En gammel dame som ringte til meg syv-åtte gang i løpet av en dag insisterte også på at hun hadde riktig nummer, og ramset det flere ganger opp for meg.

Så den som sender mailer har nok fått oppgitt feil mailadresse fordet, antagelig en bindestrek for lite eller lignende. Mange er så vant til å skrive "hotmail.com" at de kanskje har skrevet det ved en feiltagelse, og at det skal være msn.com, som en annen foreslår her.

Men dersom han fortsatt insisterer på at mailadressen er identisk, så får du bare si at "jaja, da kommer de iallfall fram til den rette personen også da, og så får jeg lese mine kopier så lenge". Han gir seg nok etterhvert :)

Etter alle svar jeg har fått så er det sikkert dem som har skrevet feil adresse.

Spennende å se om det kommer ny lønnslipp neste måned.

Skrevet

Har noen av de store bokstaver i mailadressen? Som f.eks Ahansen@...., AHansen@...., eller aHansen@....

Går det an å bruke store bokstaver i mail adresser da?

Trodde ikke det gikk an jeg.

Skrevet

Det finns nok mange ahansen, og da foreslår nok hotmail: ahansen1, ahansen2 etc.

de hjemme her har verken tall eller bindestrek i sine adresser men det er mulig de som ble feilsendt skulle ha hatt noe av det.

sønnen og sambo har forbokstav i navn og hele etternavnet sitt foran @.hotmail.com

Det er et kjent etternavn og sikkert mange som har dette i email adressa si.

Skrevet

Går det an å bruke store bokstaver i mail adresser da?

Trodde ikke det gikk an jeg.

Det er fullt mulig det ja...

Gjest Calóni
Skrevet

Etter alle svar jeg har fått så er det sikkert dem som har skrevet feil adresse.

Spennende å se om det kommer ny lønnslipp neste måned.

Hva med å sende dem en mail med "takk for lønnsslippen, men jeg har fått ny konto: xxxx" ?

Kanskje sønnen din blir rik :D

Gjest Calóni
Skrevet

Det er fullt mulig det ja...

Det skal ikke ha noe å si, man kan bruke store og små bokstaver om hverandre, akkurat som i websideadresser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...