Gå til innhold

Fryse sukkerbunn?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har tidligere hatt en kakebunn i fryseren, men da bare en uke. Og den var veldig god når jeg tinte den. En annen bunn jeg hadde, lå noen uker lenger i fryseren, og den var ikke fult så god.

Har det noe med tiden i fryseren å gjøre, eller _var_ bare ikke den ene bunnen like god som den andre tro?!

Hvor lenge holder en sukkerbunn seg i fryseren. Skal lage marsipankake til barndåpen i februar, og kunne godt tenkt meg å lage bunnen til kakene allerede nå. Men så er jeg redd for at den ikke blir så god hvis jeg fryser den nå?!

Kanskje det er bedre og lage den et par dager i forveien istedenfor? Hvor lenge holder den seg før jeg bruker den? Skal den i så fall oppbevares i kjøleskap eller i romtemperatur? (Ligger jo i romtemperatur i butikkene, men der er de jo pakket med tett plast..hmmm).

Noen som kan komme med gode råd?

Fortsetter under...

Gjest kakebake
Skrevet

Vil ikke anbefale å fryse de. Lag dem et par dager tidligst i forveien, og oppbevar dem i kjøleskap, tett innpakket.

Skrevet

I forbindelse med bursdager har jeg flere ganger bakt sukkerbrødet på forhånd og fryst det. Tint det på benken samme dag og lagd kaka med en gang. Fungerer bra for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...