Gjest Mom33 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Ser i et innlegg fra "På flyttefot" at folk er svært misfornøyd med svært mye - fra åpningstider på butikken til resept på medisiner og manglende sosiale muligheter - og bråkete fugler... Jeg blir så provosert av å høre at alt er galt med Norge, fordi jeg liker det aller, aller meste ved dette landet vårt! Vi har det helt usannsynlig godt, men presterer allikevel å klage og klage og klage. Hvorfor velger folk å bo i dette forferdelige landet, da? Hvorfor velger du å bo i Norge, og hva er du fornøyd med? 0 Siter
Gjest Eggn Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Folk som er fornøyd med det meste her, er som regel de som ikke har vært utenfor landets grenser. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jeg bor i "ville vesten" og trives kjempegodt! Jeg liker også været:) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Folk som er fornøyd med det meste her, er som regel de som ikke har vært utenfor landets grenser. For min egen del er det der feil. Hvorfor bor du her, da? 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jeg bor i "ville vesten" og trives kjempegodt! Jeg liker også været:) ;-) 0 Siter
asterix Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Er forsåvidt i hovedtrekk greit fornøyd her i landet, men bor i Norge fordi vi ikke har råd til å bo på Island for tiden. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Folk som er fornøyd med det meste her, er som regel de som ikke har vært utenfor landets grenser. Bortsett fra at det er tvert i mot. 0 Siter
Gjest erwin Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jobb, venner og familie bor her, og jeg er veldig godt kjent med kulturelle nyanser, språklige nyanser. Utover det hater jeg jeg ego-nasjonalismen, og trangen til å stenge seg inne fra resten av verden.. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jeg bor i norge og det har jeg tenkt å fortsette med. Vi har det bra og er fornøyd med det meste. Kan ikke komme med noen konkrete eksempler på ting jeg ikke er fornøyd med iallefall. Helsevesenet er vi svært fornøyd med, det har fungert svært godt de gangene noen i familien har blitt syke, også alvorlig sykdom. Så vi har bare gode erfaringer fra den. Jeg har en på jobben som stort sett alltid klager over tilstander i norge og sammenlikner med andre land. Og det er _aldri_ noe som er bra nok her i landet. Og det provoserer meg stort. Men han ble svært sur når jeg spurte hvorfor han ikke flyttet til et annet og bedre land. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Er forsåvidt i hovedtrekk greit fornøyd her i landet, men bor i Norge fordi vi ikke har råd til å bo på Island for tiden. vel, da bruker du neppe argumentet med at Norge er så dyrt, du da... 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jeg bor i norge og det har jeg tenkt å fortsette med. Vi har det bra og er fornøyd med det meste. Kan ikke komme med noen konkrete eksempler på ting jeg ikke er fornøyd med iallefall. Helsevesenet er vi svært fornøyd med, det har fungert svært godt de gangene noen i familien har blitt syke, også alvorlig sykdom. Så vi har bare gode erfaringer fra den. Jeg har en på jobben som stort sett alltid klager over tilstander i norge og sammenlikner med andre land. Og det er _aldri_ noe som er bra nok her i landet. Og det provoserer meg stort. Men han ble svært sur når jeg spurte hvorfor han ikke flyttet til et annet og bedre land. Ikke sant? Jeg mener - i dag er det jo sjelden noe problem å bo i et annet land, så hvorfor plage seg selv med å bo her som alt er så fælt? 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jobb, venner og familie bor her, og jeg er veldig godt kjent med kulturelle nyanser, språklige nyanser. Utover det hater jeg jeg ego-nasjonalismen, og trangen til å stenge seg inne fra resten av verden.. Denne ego-kulturen du nevner - hvor treffer du den? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jeg er veldig glad for at jeg er født i Norge og kan fortsette å bo her. Jeg er veldig glad at vi har et så sosialt system som vi har når folk blir syke, får barn, blir gamle osv., men det er selvfølgelig masse som er feil og som vi må prøve å rette opp i. Vi bør kunne ta oss bedre av de eldre i et rikt land som oss, vi bør kunne ha skikkelige skoler og hjelp til de som trenger det på skolen, vi bør ha barnehager til de som trenger det osv. Men alt i alt så er vi kjempeheldige som er så rike. Det er vel mye derfor mange klager kanskje, at vi er så rike og allikevel ikke klarer disse fellesoppgavene. 0 Siter
AAA Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Folk som er fornøyd med det meste her, er som regel de som ikke har vært utenfor landets grenser. Det er jeg helt uenig i. Folk som har reist litt rundt i verden og sett seg rundt er som regel mye mer klar over hvor godt vi egentlig har det i dette landet. De som klager mest er de som er mest "inngrodd" her. Når jeg sier "har reist" så mener jeg ikke nødvendigvis Danmark og Spania da. ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jobb, venner og familie bor her, og jeg er veldig godt kjent med kulturelle nyanser, språklige nyanser. Utover det hater jeg jeg ego-nasjonalismen, og trangen til å stenge seg inne fra resten av verden.. "Utover det hater jeg jeg ego-nasjonalismen, og trangen til å stenge seg inne fra resten av verden.." Den er på ingen måte spesiell for Norge - den er bare litt annerledes her til lands enn i en del andre europeiske land. "..........................................." 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Det er jeg helt uenig i. Folk som har reist litt rundt i verden og sett seg rundt er som regel mye mer klar over hvor godt vi egentlig har det i dette landet. De som klager mest er de som er mest "inngrodd" her. Når jeg sier "har reist" så mener jeg ikke nødvendigvis Danmark og Spania da. ;-) Enig, men selv på Mallorca kan man se den rene slum hvis man bare gidder bevege seg noen kvartal vekk fra der turisthopen går som en saueflokk. Men det gjør vel de færreste.. 0 Siter
Bris1365380442 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jeg bor i Norge fordi jeg har barn som jeg ikke vil ta med meg til et annet land, bl a. Når barnet blir voksent ser jeg ikke bort i fra at jeg flytter til et land i søreuropa. Vil gjerne bo i et land hvor det sosiale livet foregår mer i det offentlige rom enn her og hvor folk snakker til hverandre på gata. Synes Norge er et kaldt land. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Jeg bor i Norge fordi jeg har barn som jeg ikke vil ta med meg til et annet land, bl a. Når barnet blir voksent ser jeg ikke bort i fra at jeg flytter til et land i søreuropa. Vil gjerne bo i et land hvor det sosiale livet foregår mer i det offentlige rom enn her og hvor folk snakker til hverandre på gata. Synes Norge er et kaldt land. Men det kan da ikke være så fælt når du vil at barna dine skal bo her? Og det med det sosiale livet - jeg tror ikke du bor her jeg bor, for å si det slik... 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Men det kan da ikke være så fælt når du vil at barna dine skal bo her? Og det med det sosiale livet - jeg tror ikke du bor her jeg bor, for å si det slik... Ikke her jeg bor heller. Her både hilser vi på naboen, hilser på folk i butikken. og tilmed på ukjente vi møter i lysløypa når vi går tur. 0 Siter
Gjest Da reiser jeg Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Hva er du så fornøyd med da? At de eldre blir behandlet verre enn i land som har myyyye mindre penger enn det Norge har? At skolene faller fra hverandre? At barn ikke lærer seg å svømme fordi kommunene ikke har råd til å gi elever svømmeundervisning? At skolelever må tegne matvarer i heimkunnskapsundervisningen fordi skolen ikke har råd til å kjøpe inn mat? Eller er du kanskje fornøyd med den utrolig gode kollektivtrafikken og de sinnsykt høye avgiftene på alt mulig? I forhold til den pengesummen som surrer rundt på toppen, er Norge et lite bra land. Jeg bor her fordi jeg ikke ønsker å flytte familien min for langt unna slekt og venner. Men når barna blir voksne, er det ikke snakk om å bli boende her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.