Gå til innhold

Hvorfor bor du i Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hva er du så fornøyd med da? At de eldre blir behandlet verre enn i land som har myyyye mindre penger enn det Norge har? At skolene faller fra hverandre? At barn ikke lærer seg å svømme fordi kommunene ikke har råd til å gi elever svømmeundervisning? At skolelever må tegne matvarer i heimkunnskapsundervisningen fordi skolen ikke har råd til å kjøpe inn mat?

Eller er du kanskje fornøyd med den utrolig gode kollektivtrafikken og de sinnsykt høye avgiftene på alt mulig?

I forhold til den pengesummen som surrer rundt på toppen, er Norge et lite bra land.

Jeg bor her fordi jeg ikke ønsker å flytte familien min for langt unna slekt og venner. Men når barna blir voksne, er det ikke snakk om å bli boende her.

Herregud, for en sutring!

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bris1365380442

10

• Dorthe

6

• asterix

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest innvandreren
Skrevet

Er forsåvidt i hovedtrekk greit fornøyd her i landet, men bor i Norge fordi vi ikke har råd til å bo på Island for tiden.

Hvorfor vil du heller på Island?

Skrevet

Nemlig!

Vi har skole for alle, og det eneste vi gjør er å klage på at den er for dårlig. Det hadde vært en idè å tenke over at det er uhyggelig mange barn i verden som overhode ikke har skoletilbud...

Og det samme med eldreomsorgen, kollektivtrafikken og de andre sosiale godene vi tar for gitt. De færreste HAR dem overhode!

Jeg nekter å være misfornøyd med hele livet mitt, jeg velger å være glad for at jeg bor her!

Selvsagt har vi det ok her, men i forhold til den enorme pengesummen "vi" sitter på, har vi det ikke spesielt bra.

Skrevet

Det som irriterer meg mest med nordmenn er at vi er så selvgode. Ola Dunk Normann er verdensmester og Norge er det beste landet å bo i ..my a**!!

Norge er kanskje ett av dem, men det finnes mange land som har det bedre enn oss på flere punkter.

Enig!

Gjest Da reiser jeg
Skrevet

Herregud, for en sutring!

Og det sier du som griner etter 2 måneder utenlands?

Skrevet

Det som irriterer meg mest med nordmenn er at vi er så selvgode. Ola Dunk Normann er verdensmester og Norge er det beste landet å bo i ..my a**!!

Norge er kanskje ett av dem, men det finnes mange land som har det bedre enn oss på flere punkter.

Ja, tenk noe så grusomt fælt som å ha forstått at man faktisk har det bra i Norge..

Grøss og gru....ikke rart du sutrer over slike fæle folk.

Annonse

Skrevet

Jeg sa heller ikke at vinteren varte i ni måneder. Jeg sa at sommerne varte i tre.

Neida, men du sa at det var 9 måneder med dårlig sosialt liv.

Men du vet, man kan jo skaffe seg venner som slipper en innomhus også.

Skrevet

Hva får deg til å tro at det ikke er mye godt slik i andre vestlige land?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Og det sier du som griner etter 2 måneder utenlands?

Det gjorde ikke da jeg var 2 måneder i Scottland. Det var en fin tur. Ungene gikk på skole, men ungene hadde med seg godteri og potetgull på skolen som de spiste i hvert friminutt (Ikke mine da)

Men likevel grein jeg -nesten- da jeg var hjemme igjen.Jeg synes vi har det veldig bra her i dette landet, ser du.

Skrevet

Nei, i og med at jeg trives i søreuropa, så trives jeg nok ikke hos dere.

Njæ, det går vel heller litt på holdning, tror jeg.

Skrevet

Jeg var vel en av de som kom med noen svar til "På flyttefot" om ting h*n måtte forberede seg på, men det var ment på en morsom måte da. Da jeg flyttet hjem etter mange år i utlandet gruet jeg meg veldig - ikke fordi Norge er så ille, men fordi jeg var blitt så utrolig glad i mitt nye hjemland.

Å komme hjem gikk imidlertid mye bedre enn fryktet, mye pga av jeg gjenoppdaget vår vakre natur. I tillegg var det en befrielse å komme til et samfunn som har lagt til rette for enkle løsninger når det gjelder søknader på offentlige kontorer, nettbanker mm. Jeg er veldig fornøyd med barnehage og skoletilbud her også. I tillegg verdsetter jeg det at det fins jobber, og studiemuligheter for stort sett alle som ønsker det.

Bris1365380442
Skrevet

Neida, men du sa at det var 9 måneder med dårlig sosialt liv.

Men du vet, man kan jo skaffe seg venner som slipper en innomhus også.

Milde måne, tar du det personlig at jeg trives bedre andre steder enn i Norge? Hva vet du om mine venner? Det finnes faktisk andre land det er godt å bo i.

Skrevet

Milde måne, tar du det personlig at jeg trives bedre andre steder enn i Norge? Hva vet du om mine venner? Det finnes faktisk andre land det er godt å bo i.

?

Beklager, her falt jeg av - ha en fin dag!

Annonse

Skrevet

Jeg er faktisk fornøyd med det meste (botrsett fra kommuneøkonomien)

Har bodd 3 år i USA, og jeg liker systemet her myyyye bedre enn sånn det er der.

-forøvrig er jeg født og oppvokst her, og jeg er glad i landet mitt.

Husker jeg ble kjempeprovosert på gymnaset, da gikk jeg i klasse med noen som kritiserte ALT ved Norge, og påsto at alt var bedre i UK og Spania etc... Bare tullball spør du meg.

Skrevet

Jeg elsker Norge! Vakkert og variert lansdkap, flotte skiftninger i årstidene...

Men jeg er ikke fornøyd med alt av den grunn.

Noe av det verste syns jeg er at på enkelte gamlehjem ligger de eldre og gjør fra seg i sengen, fordi ingen har tid til å komme, og der blir de liggende. Noe så nedverdigende. Det er ene og alene BARE jævlig.

Bestemor sa til meg en gang; "da jeg var liten reagerte jeg på hvordan de behandlet eldre, men håpet at når jeg ble gammel selv ville det være mye bedre, men slik er det ikke."

Selvsagt er det forskjeller fra sted til sted.

Også er det slik at jo mer man har, jo mer ønsker man. Så kravene blir bare høyere og høyere, og vi glemmer kanskje at vi bør være fornøyde og sette pris på alt vi faktisk har!

Skrevet

Etter å ha bodd utenfor Norge er det mange ting jeg setter pris på, og aller mest er jeg fornøyd med at vi har forskjellige årstider.

Det jeg liker minst med Norge er nordmenn som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp og som klager og syter for det meste.

Skrevet

Jeg bor i Norge fordi jeg trives godt her, vi har variert klima, all familie er her, og det er et fredelig land. Veldig få kidnappinger, her jeg bor kjenner "alle" hverandre og det er ikke noe problem å holde barna under oppsikt.

Vi har et godt utbygd trygdetilbud, slipper dyre helseforsikringer, og det er et bredt og godt kultur- og undervisningstilbud for barna. I tillegg er det ikke langt fra flyplassen, og med dagens flypriser kan man fort befinne seg et annet sted ute i verden.

Det som kunne vært bedre, var om vi fikk litt mer av den sør-europeiske kulturen inn over oss, væremåten de har der nede. Det er så mye lettere å komme i kontakt med folk der, man får et så mye større nettverk med en gang.

Men, jeg trives her. Ferie er bra, men det er alltid godt å komme hjem igjen!

Skrevet

Jeg bor ikke i Norge, og det er jeg såre fornøyd med.

Det synes jeg er helt OK jeg, jeg, for da har jo du tatt konsekvensen av at du misliker Norge - ikke bare klager uten handling.

Av ren nysgjerrighet - kan du si hva du bor, og hva du er godt fornøyd med?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Norge, og trives godt.

Men det må da være lov til å klage på diverse selv om vi trives i landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...