Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du det da? Såvidt jeg vet, så er det en Symbian telefon, eller får man den med Windows Mobile også? Og - har MS gitt ut Messenger for Symbian?

"............................................."

Skrevet

Kan du det da? Såvidt jeg vet, så er det en Symbian telefon, eller får man den med Windows Mobile også? Og - har MS gitt ut Messenger for Symbian?

"............................................."

Man kan bruke Messenger via WAP. Se svaret mitt til trådstarter.

Skrevet

Man kan bruke Messenger via WAP. Se svaret mitt til trådstarter.

Ah, men da installerer man den jo ikke - trodde det var det som var spørsmålet :-)

"..............................................."

Skrevet

Ah, men da installerer man den jo ikke - trodde det var det som var spørsmålet :-)

"..............................................."

Det er jo naturlig å tro at man må laste ned et program, slik man oftest bruker et program (og ikke webmessenger) når man bruker messenger på pc-en, men jeg anså "vil gjerne ha mulighet til å bruke messenger fra denne" som det viktigste ved spørsmålet, ikke hvorvidt man trenger å laste ned noe.

Jeg har også prøvd å laste ned et program for å bruke messenger fra mobilen (Mobispine heter det ene programmet jeg prøvde), men eMessenger via wap funket bedre.

Skrevet

Det er jo naturlig å tro at man må laste ned et program, slik man oftest bruker et program (og ikke webmessenger) når man bruker messenger på pc-en, men jeg anså "vil gjerne ha mulighet til å bruke messenger fra denne" som det viktigste ved spørsmålet, ikke hvorvidt man trenger å laste ned noe.

Jeg har også prøvd å laste ned et program for å bruke messenger fra mobilen (Mobispine heter det ene programmet jeg prøvde), men eMessenger via wap funket bedre.

Ja takk - jeg blåser egentlig i hvorda jeg får brukt messenger, bare jeg får brukt det! :)

Men blir ikke det ganske dyrt? Jeg skal innrømme at jeg er skikkelig lost på slike ting, men kan jeg ikke bruke dette 3g...?

Skrevet

Ja takk - jeg blåser egentlig i hvorda jeg får brukt messenger, bare jeg får brukt det! :)

Men blir ikke det ganske dyrt? Jeg skal innrømme at jeg er skikkelig lost på slike ting, men kan jeg ikke bruke dette 3g...?

Sakset fra Netcom sine sider:

"Benytter du WAP via GSM-nettet betaler du det samme som for en samtale med din abonnementstype.

Benytter du GPRS eller 3G, betaler du kr 20,- per MB (faktureres per Kb). En MB tilsvarer 50 - 300 WAP-sider (antall WAP-sider varierer på telefontyper)."

Går ut fra at din mobil-operatør har priser liggende ute for WAP, 3G osv.

Hvis man bruker WAP/GPRS/3G mye, så kan det lønne seg å ha DATAmania (hvis man altså er Netcom-abonnent), da betaler man 20 kr mnd og _maks_ 25 kr per dag.

Så lenge man kun sender "tekstmeldinger" fram og tilbake i messenger, så skal det mye til før man snakker om megabyte, ren tekst tar knapt noen få kilobyte.

Men ang. det du spurte om, så lønner det seg å bruke 3G (eller GPRS) framfor ren WAP, men tror det er de samme sidene man går inn på, bare innstillingene i telefonen som må være riktig satt opp. Men dette er jeg litt usikker på altså...

Skrevet

Jeg har msn på mobilen min. Lastet ned software fra nokia.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...