Gå til innhold

hvordan vasker men klær for hånd?

Anbefalte innlegg

Gjest håndvask
Skrevet

har kjøpt en genser i ull som det står skal vaskes for hånd.

Hva bruker jeg av såpe etc for å vaske for hånd

hvordan gjør dere det?

Gjest håndvask
Skrevet

det skulle stå hvordan vasker man klær for hånd

men hvordan menn vasker klær for hånd lurer jeg også på:)

Skrevet

Bruk Milo (aldri vanlig vaskemidler som Omo etc) og bøtte med lunkent vann og skyll opp genseren, bytt vann, skyll 3 ganger. Vri forsiktig ut vannet og legg gensern flatt til tørk oppå et håndkle. Slike gensere blir ofte helt uformelige hvis de henges til tørk.

Evt hvis genseren ikke var altfor dyr; gjør som meg. Vreng den, og vask med Milo på ullprogram på maskinen... Man tar kanskje en sjanse, men...

Skrevet

det skulle stå hvordan vasker man klær for hånd

men hvordan menn vasker klær for hånd lurer jeg også på:)

Knis. Det lurer faktisk jeg på også....

Gjest blomsterløk
Skrevet

Da bruker jeg ullprogrammet på maskina. Og milo såpe, og ikke skyllemiddel.

Gjest gutt 3 år
Skrevet

Knis. Det lurer faktisk jeg på også....

pappa`n min er flinkere til å vaske klær enn mamma min, så det så. furte furte gutt 3 år

Skrevet

Jeg hadde vasket den i maskina jeg... :o)

30 graders ullprogram med Milo.

Skrevet

Fine ullplagg vasker jeg for hånd i vasken. Bruker Milo eller annen ullsåpe (lanolin). Ca 30 grader på vannet. Lar plagget ligge maks en halv time, rør itt rundt, og klem i genseren. Skylle lange ganger (3-4). Hvis du har kort-sentrifugering på vaskemaskinen, kan du sentrifugere den - men ikke på vanlig sentrifugering!!!! Hvis du ikkke vil/kan ha den i maskinen, klem ut av så mye vann du klarer, og legg den på et stort håndkle. Rull sammen hånklet med genseren inni, og klaem så mye vann ut av som mulig. Ta den ut av håndkleet og legg den flatt til tørk.

Skrevet

Jeg vasker alt i maskinen uansett hva som står. Med Milo og skånsomt finvaskprogram går det fint.

Når det er sagt, sjekker jeg alltid vaskeanvsninga før jeg kjøper noe, og det er meget sjelden jeg kjøper noe som i følge den ikke skal vaskes i maskin.

(Latskapen lenge leve.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...