Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det ti år siden gamleklassen gikk ut av niende, og nå har vi lyst å ha en klassefest!

Jeg har tenkt å arrangere dette, og jeg lurer på om noen har noen gode tips til hvordan jeg kan gjøre dette.

Gode ideer mottas med takk :-)

Gjest Briskebyberta
Skrevet

Inviter alle og kjøp ti kasser øl og en påsa med balloger.

Skrevet

vi leide lokale, fiksa mat, levende musikk. m.m vi var alle klassene på trinnet. vi ble litt over 110 stk. festet lenge etter at hanen hadde stått opp. kjempe morro. ikke fullt så festlig når alkohol tåka la seg...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi leide lokale i Oslo, et sted hvor det vanligvis er matservering, og fikk oss en bedre middag.

Etter hvert drakk vi oss snydens sammen, og hadde det ganske festlig. Det var taler og det som var.

Selv om jeg tror en del av oss ble i overkant snydens.

Vi inviterte forresten våre gamle lærere også. Men jeg tror kanskje de hadde håpet på en mer edruelig kveld, for middagen hvor de fikk konstatert at deres gamle englebarn nå var seriøse fylliker og langt mindre modne enn vi var i niendeklasse, var det siste vi så til dem.

Men det var gøy! :)

Skrevet

Vi leide lokale i Oslo, et sted hvor det vanligvis er matservering, og fikk oss en bedre middag.

Etter hvert drakk vi oss snydens sammen, og hadde det ganske festlig. Det var taler og det som var.

Selv om jeg tror en del av oss ble i overkant snydens.

Vi inviterte forresten våre gamle lærere også. Men jeg tror kanskje de hadde håpet på en mer edruelig kveld, for middagen hvor de fikk konstatert at deres gamle englebarn nå var seriøse fylliker og langt mindre modne enn vi var i niendeklasse, var det siste vi så til dem.

Men det var gøy! :)

Virker merkelig kjent det der.

Skrevet

Kort innpå...

Jøss, er det så unge folk som deg her da! hehe... Trodde vi bare var halvgamlinger her jeg!

Skrevet

Fikk akkurat invitasjon til 20-års fest...:-(

Og jeg har vært på 40-årsfest:-)

Skrevet

I tillegg til de gode rådene folk gir under, ville jeg ha kontakta tre-fire andre fra klassen og fått dem med i en komite. (Det blir lett mye for bare en person å organisere alt + at ideene myldrer lettere når man er flere om å planlegge.)

Skrevet

Vi leide lokale på vårt første klassetreff, 20 år siden vi gikk ut av 7.klasse. Det var veldig vellykket. Spiste ved langbord: reker og hvitvin. Det var klippet ut bilder av oss fra et gammelt klassebilde (4.kl.), jenter i en bunke. Gutta skulle trekke et bilde og prøve å finne igjen jenta på bilde som ble hans borddame. Sitt eget bilde fikk han. Slik ordna vi bordplasseringa. Bildene lå ved siden av tallerkenene. Etter maten satt vi ved småbord og alle fikk dermed pratet med alle i løpet av kvelden og alt var veldig vellykket. "Frøken" kom også.

Ved 40-årsjubileum spiste vi på restaurant, men fikk eget rom. Morsom sang ble diktet med minner fra skoleårene og blomster til "frøken" siden hun nylig hadde fylt 70 år, hun kom også denne gang.

Synes den første festen var mest vellykket i eget lokale, mere intimt. Koselig med slike treff.

Etter disse to klassefestene fant vi ut av første fredagen i oktober hvert år skal vi møtes på en pizzarestaurant, de som kan til treff. En har i oppgave å minne folk på denne fredagen, men ingen dirkte påmelding. Ved 50-års jubileum blir det større fest igjen.

Blir vel sånn når man blir eldre at man har mere tid til å treffe gamle klassevenner og vi oppsøker fortiden mere igjen.

Skrevet

I tillegg til de gode rådene folk gir under, ville jeg ha kontakta tre-fire andre fra klassen og fått dem med i en komite. (Det blir lett mye for bare en person å organisere alt + at ideene myldrer lettere når man er flere om å planlegge.)

Det var nok ikke så dumt, takk for tips :-)

Skrevet

Jeg og ei venninne arrangerte en sånn fest for noen år siden. Knallgøy! Hun venninna mi bor "på landet", og vi bestilte buss fra byen og ut dit til hele hurven. Vi laget lasagne, og folk hadde med drikke selv.

Det var mye arbeid å få tak i alle adressene. Men det var en knallgøy fest. Vi utpekte to som skulle ta ansvar for en ny fest fem år seinere, men den ble det ikke noe av...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...