Gå til innhold

Slutte i jobb etter to måneder?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille aniten
Skrevet

For en tid tilbake fikk jeg en ny jobb i byen der jeg bor. Like etter at jeg begynte der, ble jeg og mannen enige om å flytte til en annen by. Jeg søkte på div jobber bare for gøy i denne nye aktuelle byen, og har nå fått en slags drømmejobb. Det gjør jo at vi kommer til å flytte...

Men...jeg gruer meg så innmari til å si opp jobben min etter bare to måneder der. Jeg har tre måneders oppsigelsestid, så vi flytter når tiden er utgått. Bør jeg la være å si opp så fort, eller er dette helt ok? Hva i alle dager skal jeg si i begrunnelsen til min sjef? Jeg liker jo jobben svært godt, og visste ikke dette før jeg tok jobben...

Huff, er det helt umoralsk eller?

Skrevet

Klart du skal kunne si opp jobben din når du vil. Si det som det er, så de ikke tror at du føler deg frosset ut eller noe sånt.

skorpionfisken
Skrevet

Har du ikke 6 mnd prøvetid da? Da er vel oppsigelsestiden 14 dager, og ikke 3 mnd.

I prøvetida er det helt kurrant å trekke seg tilbake.

At man flytter til et annet sted og har ny jobb der er jo helt forståelige grunner for å slutte.

Skrevet

Hvis mannen din også har fått jobb i den andre byen, så kan du jo bruke det som en "forklaring" på hvorfor dere "må" flytte. Da blir det ikke så rart liksom.

Sjekk hvor lang oppsigelsestid du har, dersom du har prøvetid pleier den å være kortere enn 3 mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...