Gå til innhold

Mer om norsk innv. og integr. politikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/12/454562.html

Når statistikken samtidig viser at over 80% av 2. generasjons innvandrere fra f.eks Pakistan gifter seg med ektefeller som bor i hjemlandet (sagt på nyhetene på radio i dag) for så å ta de inn til Norge, så sier det seg selv at dette ikke er noe som "går over" men heller eskalerer i antall.

Dette motvirker alle forsøk på integrering, og politikken er fullstendig feilslått.

Men lærer vi av det, eller gjør noe med det?

Det har de fleste norske politikere ikke mot til.

Men en konsekvens det vil få, er at Frp stadig vil bli større.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror det er natrulig å gifte seg med en med samme bakgrunn og kultur. - det er det for oss, hvorfor skulle det ikke være det for en pakistaner?

Skrevet

Jeg tror det er natrulig å gifte seg med en med samme bakgrunn og kultur. - det er det for oss, hvorfor skulle det ikke være det for en pakistaner?

Unaturlig er det ikke.

Men at det gjelder for 80% av 2. generasjons innvandrer i en del miljøer viser at integreringen er fullstendig feilslått.

Når vi også er klar over at svært mange av disse tvinges til det, så synes jeg "naturlig" blir en litt vel enkel forklaring......

Skrevet

Unaturlig er det ikke.

Men at det gjelder for 80% av 2. generasjons innvandrer i en del miljøer viser at integreringen er fullstendig feilslått.

Når vi også er klar over at svært mange av disse tvinges til det, så synes jeg "naturlig" blir en litt vel enkel forklaring......

Syns det høres naturlig ut med 80/20-regelen jeg!

Det er sikkert ikke mer enn 20% blandingsekteskap ellers heller.....?

Skrevet

Syns det høres naturlig ut med 80/20-regelen jeg!

Det er sikkert ikke mer enn 20% blandingsekteskap ellers heller.....?

Jeg forstår ikke helt regnestykket ditt?

Leser du artikkelen så står det at 8 av 10 pakistanere HENTER sin ektefelle i Pakistan.

Mange av disse har sansynligvis aldri møtt sin kommende ektefelle før det er besluttet hvem det skal være.

Og av de resterende 20% så kan det godt være at 90% eller fler av dem gifter seg med en pakistaner som allerede bor i Norge.

Jeg finner det ikke "naturlig", men helelr noe som har med interne "regler" å gjøre - og noe som samtidig viser at det ikke finnes integrering i ordets rette forstand i disse miljøer.

Hvor mange år tror du f.eks det vil ta før de utgjør en vesentlig del av Norges befolkning?

En vesentlig del som IKKE vil være integrert i det norske samfunn, men som skaper et eget samfunn ved siden av vårt.

Er det ønskelig?

Er det hensiktsmessig?

Vi bor i et demokrati - er dette en utvikling flertallet av de som bor her ønsker seg?

Jeg tror ikke det, og det vil selvfølgelig få store (og har allerede fått) politiske (og andre) konsekvenser.

Annonse

Skrevet

Jeg forstår ikke helt regnestykket ditt?

Leser du artikkelen så står det at 8 av 10 pakistanere HENTER sin ektefelle i Pakistan.

Mange av disse har sansynligvis aldri møtt sin kommende ektefelle før det er besluttet hvem det skal være.

Og av de resterende 20% så kan det godt være at 90% eller fler av dem gifter seg med en pakistaner som allerede bor i Norge.

Jeg finner det ikke "naturlig", men helelr noe som har med interne "regler" å gjøre - og noe som samtidig viser at det ikke finnes integrering i ordets rette forstand i disse miljøer.

Hvor mange år tror du f.eks det vil ta før de utgjør en vesentlig del av Norges befolkning?

En vesentlig del som IKKE vil være integrert i det norske samfunn, men som skaper et eget samfunn ved siden av vårt.

Er det ønskelig?

Er det hensiktsmessig?

Vi bor i et demokrati - er dette en utvikling flertallet av de som bor her ønsker seg?

Jeg tror ikke det, og det vil selvfølgelig få store (og har allerede fått) politiske (og andre) konsekvenser.

Du kan jo ikke se det fra "norske øyne" - det er jo naturlig for dem!

Skrevet

Du kan jo ikke se det fra "norske øyne" - det er jo naturlig for dem!

Hadde det vært naturlig for dem, så ville ikke så mange kvinner søkt hjelp eller stukket av for å forhindre tvangsekteskap.

De vi hører om er selvfølgelig også bare "toppen av isfjellet".

Tenk hvor mange som ikke liker det (og ikke finner det naturlig) men som ikke tør å protestere.

Tvang har intet med "naturlig" å gjør flisa.

Skrevet

Hadde det vært naturlig for dem, så ville ikke så mange kvinner søkt hjelp eller stukket av for å forhindre tvangsekteskap.

De vi hører om er selvfølgelig også bare "toppen av isfjellet".

Tenk hvor mange som ikke liker det (og ikke finner det naturlig) men som ikke tør å protestere.

Tvang har intet med "naturlig" å gjør flisa.

Da snakker du om noe annet :) - tvang skal det ikke være, det var ikke det dette handlet om heller - men at man "importerte" ektefeller fra hjemlandet sitt - noe jeg ser på som helt naturlig.

Skrevet

Da snakker du om noe annet :) - tvang skal det ikke være, det var ikke det dette handlet om heller - men at man "importerte" ektefeller fra hjemlandet sitt - noe jeg ser på som helt naturlig.

Jeg ser også det som naturlig fra tid til annen.

Men ikke i et slikt omfang, og på den måten det svært ofte gjøres på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...