Gå til innhold

Grei advarsel?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Det er delvis hentet fra Bedin, og delvis selvkomponert...

---

Vi vil med dette skrivet orientere deg om alvoret bak de muntlige henstillingene du så langt har mottatt omkring din arbeidsinnsats. Konkret går dette på gjentatte forsovelser, henholdsvis *datoer* alle på opptil to timer. Det kunne vært ansett som en formildende omstendighet dersom du eksempelvis på eget initiativ hadde gjort en innsats for raskest mulig å komme deg på jobb etter å ha blitt oppringt av oss, men argumentet om at taxi er for dyrt vitner om at du ikke har forståelse for ansvaret du har overfor barnehagen, din arbeidsplass.

Vi velger med bakgrunn i dette å understreke at dette brevet må sees på som en alvorlig advarsel til deg. Vi vil i løpet av den nærmeste tiden fortløpende vurdere dine arbeidsytelser og atferd. Disse vurderingene vil kunne resultere i en oppsigelse av deg hvis ikke betydelige forbedringer skjer umiddelbart.

---

Ok?

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

4

• lonelyP

2

• skorpionfisken

2

• Glimtipper

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

oi, ikke alt bra i barnehagen om dagen? Hørtes ut som en slik ansatt burde vært tuppet ut for lenge siden, men det er vel ikke så enkelt det heller. Verken pga de ansattes rettigheter og umiddelbar tilgang på nytt personal..

Skrevet

Ojsann. Kan umulig være kult å være sjef og måtte gjøre noe sånt. Advarselen ser grei nok ut den da, men sånt har jeg (heldigvis!?) ikke peiling på.

Gjest Persille
Skrevet

Ojsann. Kan umulig være kult å være sjef og måtte gjøre noe sånt. Advarselen ser grei nok ut den da, men sånt har jeg (heldigvis!?) ikke peiling på.

Nei, jeg _hater_ det! Men hva er alternativet da?

Hvor mange ganger skal man si at det faktisk ikke er greit å forsove seg og komme 2-3 timer for sent?

Gjest Persille
Skrevet

oi, ikke alt bra i barnehagen om dagen? Hørtes ut som en slik ansatt burde vært tuppet ut for lenge siden, men det er vel ikke så enkelt det heller. Verken pga de ansattes rettigheter og umiddelbar tilgang på nytt personal..

Vel, dette er jo første steg da...

Jeg kan jo ikke ha ansatte som ikke kommer på jobb før lunsj...

Alle kan gjøre feil innimellom - men tre ganger på to måneder?

Skrevet

Nei, jeg _hater_ det! Men hva er alternativet da?

Hvor mange ganger skal man si at det faktisk ikke er greit å forsove seg og komme 2-3 timer for sent?

Nei nei, jeg støtter deg. Er bare glad det ikke er meg i hverken den ene eller andre enden. Håper det hjelper da, at du slipper mer ubehageligheter :o)

Annonse

Skrevet

Vel, dette er jo første steg da...

Jeg kan jo ikke ha ansatte som ikke kommer på jobb før lunsj...

Alle kan gjøre feil innimellom - men tre ganger på to måneder?

Hm, ikke bra. Men advarselen var saklig og grei den!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Synes den så veldig grei og ordentlig ut.

Uff, men misunner deg ikke slike oppgaver, kan ikke være særlig gøy.

skorpionfisken
Skrevet

"opptil to timer"

Prøv å være litt mer konkret. Den datoen kom du klokken, som er 1 time og 47 minutter for sent. Neste dato kl .... Eller ca klokkeslett.

Opptil to timer kan tolkes til den ene dagen en halv time, den andre en time og den tredje nesten to timer.

Presiser også at neste gang vedkommende er for sen uten grunn, eller uteblir helt, så vil vi foreta lønnstrekk.

Gjest Persille
Skrevet

"opptil to timer"

Prøv å være litt mer konkret. Den datoen kom du klokken, som er 1 time og 47 minutter for sent. Neste dato kl .... Eller ca klokkeslett.

Opptil to timer kan tolkes til den ene dagen en halv time, den andre en time og den tredje nesten to timer.

Presiser også at neste gang vedkommende er for sen uten grunn, eller uteblir helt, så vil vi foreta lønnstrekk.

Jeg har trukket lønn de andre gangene også. Det er forøvrig to timer hver gang pga kollektivtider...

Skrevet

Enig med skorpionfisken, det kan bli brukt mot deg at det ikke ble spesifisert hvor lenge. Dersom den siste forsovelsen også er den lengste, viser det jo også synkende arbeidsvillighetskurve.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har nå endret til:

"Konkret går dette på gjentatte forsovelser, henholdsvis xx (1t og 45 min), xx (1t og 50 min) og xx (2t og 15 min).

Annonse

Gjest Persille
Skrevet

"opptil to timer"

Sjekk endringen - er det bedre?

Gjest Persille
Skrevet

Enig med skorpionfisken, det kan bli brukt mot deg at det ikke ble spesifisert hvor lenge. Dersom den siste forsovelsen også er den lengste, viser det jo også synkende arbeidsvillighetskurve.

Sjekk endringen - er det bedre?

Gjest Persille
Skrevet

Synes den så veldig grei og ordentlig ut.

Uff, men misunner deg ikke slike oppgaver, kan ikke være særlig gøy.

Nei, det er det verst med å være sjef.

Det er det som er så ille - sjefer blir alltid fremstilt som så forferdelige mennesker, men innimellom MÅ vi jo bare gjøre endel ting som ikke er noe moro for noen....

laguna1365380434
Skrevet

Jepp, sakelig, alvorlig og ryddig! :-) Jeg hadde dog,om det var meg,ikke benyttet ordet "atferd" på den måten. At dere skal studere hennes atferd sammen med generell jobbytelse, ga meg visse komiske assosiasjoner til national geographic..;-)

"Her ser vi skulkeren, passe på pengene sine, mens hun ytstøter truende lyder mot sine naturlige fiender..Foretar en elegant glideflukt.." Sånne ting.;-)

Men det var JÆVLIG pirkete, og det var sikkert bare jeg i hele verden som fikk den assosiasjonen, så det kan helt sikkert stå også! ;-)

Uansett, det der må være guffent å måtte! Du har min sympati og forståelse, men det blir sikkert ikke noe morsommere for det!

Lykke til!

:-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Vi velger med bakgrunn i dette å understreke at dette brevet må sees på som en alvorlig advarsel til deg. Vi vil i løpet av den nærmeste tiden fortløpende vurdere dine arbeidsytelser og atferd. Disse vurderingene vil kunne resultere i en oppsigelse av deg hvis ikke betydelige forbedringer skjer umiddelbart"

Jeg ville muligens ha pyntet litt på dette avsnittet for at det ikke skal fremstå FOR aggressivt, men likevel alvorlig nok. Du må gi henne en sjangse til forbedringer. Her virker det -nesten- som om du allerede har bestemt deg for oppsigelse allerede.

Du skriver - alvorlig - advarsel. Det blir litt smør på flesk. Det holder med advarsel. Videre skriver du arbeidsytelser og adferd. Her høres det ut som om du er misfornøyd med hele hennes adferd. Altså hennes måte å være på som person. Hadde det vært meg som hadde motatt et slikt brev, ville jeg ha tolket det som jeg hadde null sjangser.

Videre ville jeg ha droppet ordet umiddelbart, bare for å roe ned tonen i brevet bittelitt.

Du har en rettsak forran deg,og hvis du nå fremstår for aggresivt, kan du risikere at dette kan bli brukt mot deg.

Jeg har stor forståelse for ditt problem, men jeg synes brevet vil virke mer troverdig, om du roer ned tonen i brevet en smule.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg har nå endret til:

"Konkret går dette på gjentatte forsovelser, henholdsvis xx (1t og 45 min), xx (1t og 50 min) og xx (2t og 15 min).

Jo det var bedre.

Sørg for at vedkommende signerer for å ha mottatt brevet. Om h*n nekter kan du sende det rekommandert i posten, og ta vare på kvitteringen.

Skrevet

Jo det var bedre.

Sørg for at vedkommende signerer for å ha mottatt brevet. Om h*n nekter kan du sende det rekommandert i posten, og ta vare på kvitteringen.

Det er sikkert lurt, ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...