Gå til innhold

Grei advarsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med taxi hadde hun her rukket det på en halvtime... Men så ble det to timer da - fordi taxi er for dyrt :)

Det ble billigere å bli trukket i lønn da eller? hehe, skjønner godt at du blir provosert. Jeg sørget også for at denne jenta jeg snakker om fikk en advarsel.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

4

• lonelyP

2

• skorpionfisken

2

• Glimtipper

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

"F.eks; Jeg sa hun ikke kunne slutte mens jeg var på ferie - hun fikk slutte nå, eller vente til jeg kommer hjem. Jeg må jo rekke å ansette en ny. Det kunne hun ikke garantere meg"

Her var det noe jeg ikke forsto. Har dere ikke kontrakt med gjensidig oppsigelsestid?

"Hun er ansatt i to dager, men vikarierer de to andre inntil videre.

Jeg forklarte at jeg skjønner det, men jeg er avhengig av noen som er her - og når hun ikke kan garantere det, så må jeg sikre meg på andre måter"

Hvorfor er hun ikke ansatt i 4 dager, hvis du trenger henne i 4 dager?

Synes det hele virket litt rotete, men jeg vet jo ikke grunnen for at ble gjort slik.

Hvis du er avhengig av at hun er der 4 dager, må det vel være bedre å ansette henne i 4 dager. Hvis hun bare er vikar de to andre dagene, har hun jo full frihet til å gjøre noe annen enn å si ja til å jobbe.

Du kan vel ikke forvente at hun sitter hjemme og venter på at hun muligens kan få en telefon i fra deg om at du ønsker henne på jobb?

Du lager deg ikke litt flere problemer enn nødvendig da?

Er det ikke andre måter du kan gjøre ting på for å få kabalen til å gå opp?

Tror jeg hadde blitt litt smårusk av dette jeg.

Hva med din egen jobb? Blir det ikke vanskelig å passe den, når alt er så uforutsigbart?

I høst da hun ble ansatt studerte hun og kunne bare jobbe to dager i uken. De andre to ansatte jobbet fire dager.

Så sluttet én, og én ny begynte - men bare tre dager. I tillegg skal jeg to ansatte på jobb mandag, torsdag og fredag, og tre tirsdag og onsdag.

Det er 12 vakter.

Jeg har en som jobber fem vakter, og en som jobber tre - det vil si at det er fire igjen.

Hun kunne fått de fire - men vil ikke binde seg til det med kontrakt ut februar. Jeg er borte fra 26. januar til 10. februar - derfor trengte jeg enten å bruke tiden nå på å finne en ny - eller så må jeg vente til jeg kommer hjem. Jeg kan jo ikke ansette en som skal vente på at hun slutter heller.

Derfor sa jeg til henne at hun kunne fortsette med sine to - så måtte jeg finne en annen som kan ta de siste to nå, og hennes to når hun slutter.

Når alt er ryddet vil det da bli 5+3+4, som blir 12.

Akkurat nå derimot blir det 5+3+2+2 inntil videre.

Om jeg gir henne alle fire - og hun slutter, så står jeg jo uten backup, og det gidder jeg ikke for å være helt ærlig.

Når hun da i tillegg viser så liten vilje som hun gjør, så mister jeg lysten på å "være grei" bare for å være det - da må jeg tenke drift og ikke person.

Ikke så lett å forklare dette :)

Og det er et problem at dette tar så mye tid, at hun er så utstabil - for det går, som du nevnte, ut over min egentlige jobb....

Gjest Persille
Skrevet

"F.eks; Jeg sa hun ikke kunne slutte mens jeg var på ferie - hun fikk slutte nå, eller vente til jeg kommer hjem. Jeg må jo rekke å ansette en ny. Det kunne hun ikke garantere meg"

Her var det noe jeg ikke forsto. Har dere ikke kontrakt med gjensidig oppsigelsestid?

"Hun er ansatt i to dager, men vikarierer de to andre inntil videre.

Jeg forklarte at jeg skjønner det, men jeg er avhengig av noen som er her - og når hun ikke kan garantere det, så må jeg sikre meg på andre måter"

Hvorfor er hun ikke ansatt i 4 dager, hvis du trenger henne i 4 dager?

Synes det hele virket litt rotete, men jeg vet jo ikke grunnen for at ble gjort slik.

Hvis du er avhengig av at hun er der 4 dager, må det vel være bedre å ansette henne i 4 dager. Hvis hun bare er vikar de to andre dagene, har hun jo full frihet til å gjøre noe annen enn å si ja til å jobbe.

Du kan vel ikke forvente at hun sitter hjemme og venter på at hun muligens kan få en telefon i fra deg om at du ønsker henne på jobb?

Du lager deg ikke litt flere problemer enn nødvendig da?

Er det ikke andre måter du kan gjøre ting på for å få kabalen til å gå opp?

Tror jeg hadde blitt litt smårusk av dette jeg.

Hva med din egen jobb? Blir det ikke vanskelig å passe den, når alt er så uforutsigbart?

Jeg vil med dette skriftlig orientere deg om alvoret bak de muntlige henstillingene du så langt har mottatt i forhold til din arbeidsinnsats.

Konkret går dette på gjentatte forsovelser, henholdsvis xx(1t og 45 min), xx (1t og 50 min) og xx (2t og 10 min). Det kunne vært ansett som en formildende omstendighet dersom du eksempelvis på eget initiativ hadde gjort en innsats for raskest mulig å komme deg på jobb etter å ha blitt oppringt av oss, men argumentet om at taxi er for dyrt vitner om at du ikke har forståelse for ansvaret du har overfor barnehagen, din arbeidsplass.

Jeg velger med bakgrunn i dette å understreke at dette brevet må sees på som en alvorlig advarsel til deg.

Vi vil i løpet av den nærmeste tiden fortløpende vurdere din arbeidsinnsats. Jeg forventer at en betydelig forbedring vil skje på dette området, og om så ikke skulle skje vil det kunne resultere i en oppsigelse.

For øvrig vil jeg henstille deg til å vise en mer positiv innstilling i arbeidet. Det går ut over det generelle arbeidsmiljøet når du stadig formidler en negativ holdning til arbeidet i barnehagen (at det er slitsomt, bråkete, masete) overfor de andre ansatte.

Brevet er skrevet ut i to eksemplarer, ett til arbeidstaker, og ett til arbeidsgiver.

Gjest Persille
Skrevet

Det ble billigere å bli trukket i lønn da eller? hehe, skjønner godt at du blir provosert. Jeg sørget også for at denne jenta jeg snakker om fikk en advarsel.

Nei - det hadde nok gått ut på det samme tror jeg...

Men det er bare generelt dårlig instilling å svare sånn :)

Skrevet

Jepp, sakelig, alvorlig og ryddig! :-) Jeg hadde dog,om det var meg,ikke benyttet ordet "atferd" på den måten. At dere skal studere hennes atferd sammen med generell jobbytelse, ga meg visse komiske assosiasjoner til national geographic..;-)

"Her ser vi skulkeren, passe på pengene sine, mens hun ytstøter truende lyder mot sine naturlige fiender..Foretar en elegant glideflukt.." Sånne ting.;-)

Men det var JÆVLIG pirkete, og det var sikkert bare jeg i hele verden som fikk den assosiasjonen, så det kan helt sikkert stå også! ;-)

Uansett, det der må være guffent å måtte! Du har min sympati og forståelse, men det blir sikkert ikke noe morsommere for det!

Lykke til!

:-)

*LOL*

Skrevet

Vel, dette er jo første steg da...

Jeg kan jo ikke ha ansatte som ikke kommer på jobb før lunsj...

Alle kan gjøre feil innimellom - men tre ganger på to måneder?

Dette er jo ganske så grove forsentkomminger.

Jeg tror jeg har kommet for sent tre ganger på fire måneder, men da er det snakk om to-tre minutter og slikt (på grunn av kollektivtrafikk).

Hvordan klarer man å foresove seg to _timer_?!

Annonse

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg vil med dette skriftlig orientere deg om alvoret bak de muntlige henstillingene du så langt har mottatt i forhold til din arbeidsinnsats.

Konkret går dette på gjentatte forsovelser, henholdsvis xx(1t og 45 min), xx (1t og 50 min) og xx (2t og 10 min). Det kunne vært ansett som en formildende omstendighet dersom du eksempelvis på eget initiativ hadde gjort en innsats for raskest mulig å komme deg på jobb etter å ha blitt oppringt av oss, men argumentet om at taxi er for dyrt vitner om at du ikke har forståelse for ansvaret du har overfor barnehagen, din arbeidsplass.

Jeg velger med bakgrunn i dette å understreke at dette brevet må sees på som en alvorlig advarsel til deg.

Vi vil i løpet av den nærmeste tiden fortløpende vurdere din arbeidsinnsats. Jeg forventer at en betydelig forbedring vil skje på dette området, og om så ikke skulle skje vil det kunne resultere i en oppsigelse.

For øvrig vil jeg henstille deg til å vise en mer positiv innstilling i arbeidet. Det går ut over det generelle arbeidsmiljøet når du stadig formidler en negativ holdning til arbeidet i barnehagen (at det er slitsomt, bråkete, masete) overfor de andre ansatte.

Brevet er skrevet ut i to eksemplarer, ett til arbeidstaker, og ett til arbeidsgiver.

Det var veldig bra!

Gjest Persille
Skrevet

Jepp, sakelig, alvorlig og ryddig! :-) Jeg hadde dog,om det var meg,ikke benyttet ordet "atferd" på den måten. At dere skal studere hennes atferd sammen med generell jobbytelse, ga meg visse komiske assosiasjoner til national geographic..;-)

"Her ser vi skulkeren, passe på pengene sine, mens hun ytstøter truende lyder mot sine naturlige fiender..Foretar en elegant glideflukt.." Sånne ting.;-)

Men det var JÆVLIG pirkete, og det var sikkert bare jeg i hele verden som fikk den assosiasjonen, så det kan helt sikkert stå også! ;-)

Uansett, det der må være guffent å måtte! Du har min sympati og forståelse, men det blir sikkert ikke noe morsommere for det!

Lykke til!

:-)

*ler*

Jeg vet ikke engang hva jeg skal svare på det der ;)

Gjest Persille
Skrevet

Dette er jo ganske så grove forsentkomminger.

Jeg tror jeg har kommet for sent tre ganger på fire måneder, men da er det snakk om to-tre minutter og slikt (på grunn av kollektivtrafikk).

Hvordan klarer man å foresove seg to _timer_?!

*ler*

Si det - jeg har også forsovet meg en håndfull ganger på like mange år, men ikke i timesvis...

Skrevet

*ler*

Si det - jeg har også forsovet meg en håndfull ganger på like mange år, men ikke i timesvis...

At man slår av vekkerklokka og sover en halvtime ekstra er ganske normalt, skulle jeg tro. Men at man skal stå opp klokka syv, men sover til ni, den kan jeg ikke forstå.

Jeg har til dags dato ikke klart å forsove meg, faktisk. Jeg har kommet sent, på grunn av trafikken og slikt. Men jeg er så klar over at jeg har jobb å gå til når jeg våkner om morgenen, at det ennå ikke har skjedd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...