Gå til innhold

Jeg er altfor barnløs til å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på flere fretex-butikker før ballet på skolen der datteren min går.

Ingen av de hadde noe som kunne brukes på et ball. Mulig vi var veldig uheldig der vi var.

Og å leie kommer faktisk på 1500-2000 minst.

Og å låne. Vi hadde ingen som vi kunne låne av.

Men vi kom jo ikke så værst ut av det allikevel da.

Guri land, er det så dyrt å leie også?

Jeg skjønner godt at ikke alle har noen å låne av, men etter hvert bør det jo finnes noen søstre og naboer som har vært gjennom dette.

Og jeg kan fortsatt ikke skjønne at alle i klassen har mulighet til å være med på denne pengegaloppen.

Jeg leste forresten en annen ting i et av helgemagasinene som også ga meg hjerteatakk: Der sto det om de såkalte tweens, dvs. 8-12 åringer, som shoppet til den store gullmedalje.

Med egne kredittkort, som visstnok hadde forbindelse til mobilen deres. Jeg skjønte det ikke helt.

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

10

• Babette

10

• favn

7

• Ugga Bugga

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skjønner godt at ikke alle har noen å låne av, men etter hvert bør det jo finnes noen søstre og naboer som har vært gjennom dette.

Og jeg kan fortsatt ikke skjønne at alle i klassen har mulighet til å være med på denne pengegaloppen.

Jeg leste forresten en annen ting i et av helgemagasinene som også ga meg hjerteatakk: Der sto det om de såkalte tweens, dvs. 8-12 åringer, som shoppet til den store gullmedalje.

Med egne kredittkort, som visstnok hadde forbindelse til mobilen deres. Jeg skjønte det ikke helt.

på vår skole har de ikke skoleball - dvs. de har ball - men ingen får lov å pynte seg (!) - de skal ha flott middag og foreldre er kelnere etc. - -

men vi reiste bort akkurat da vi! .)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Nei, synes det er helt utrolig.

Vi har ikke anledning til at hun skal få shoppe til den store gullmedalje. Selv om vi tjener relativt godt, synes vi det er galt at hun skal få hva hun vil. Og så har vi store bo-utgifter, så det stopper seg selv også.

Men hun kjøpte seg kjole og litt stasj til ballet. Hadde spart egne penger. Så hun fikk alt for ca. 1700,-. Jeg betalte frisøren da. Men frisøren "vår" var billig på det.

Men hører jo at det er store forskjeller på hvor mye penger de får i måneden. Hennes beste venninne får 1200, mens min datter får 500,-. Men vi kjøper klær til henne når det er noe hun trenger da. Og så betaler vi mobilen, men hun vet at den regninga ikke skal bli høy, det har den hittil ikke blitt.

Nei, det er en utvikling jeg ikke synes noe om, for å si det sånn.

Skrevet

Nei, synes det er helt utrolig.

Vi har ikke anledning til at hun skal få shoppe til den store gullmedalje. Selv om vi tjener relativt godt, synes vi det er galt at hun skal få hva hun vil. Og så har vi store bo-utgifter, så det stopper seg selv også.

Men hun kjøpte seg kjole og litt stasj til ballet. Hadde spart egne penger. Så hun fikk alt for ca. 1700,-. Jeg betalte frisøren da. Men frisøren "vår" var billig på det.

Men hører jo at det er store forskjeller på hvor mye penger de får i måneden. Hennes beste venninne får 1200, mens min datter får 500,-. Men vi kjøper klær til henne når det er noe hun trenger da. Og så betaler vi mobilen, men hun vet at den regninga ikke skal bli høy, det har den hittil ikke blitt.

Nei, det er en utvikling jeg ikke synes noe om, for å si det sånn.

MIn datter vil ikke ha ukepenger -fordi hun ikke gjør noe, -som hun sier -men jeg betaler YoungTalk for henne.

Gjest blomsterløk
Skrevet

MIn datter vil ikke ha ukepenger -fordi hun ikke gjør noe, -som hun sier -men jeg betaler YoungTalk for henne.

Men det er jo kjempefint da.

Det er ofte mye penger igjen på min datters konto etter en måned også. Så det er jo tydelig at hun får det hun trenger. Så det er ofte hun overfører noe penger til sparekontoen sin. Mens andre måneder går pengene unna.

Skrevet

Men det er jo kjempefint da.

Det er ofte mye penger igjen på min datters konto etter en måned også. Så det er jo tydelig at hun får det hun trenger. Så det er ofte hun overfører noe penger til sparekontoen sin. Mens andre måneder går pengene unna.

datteren min er lat og helt åpen om det! :) lat og snill!

Annonse

fei1365380229
Skrevet

Så ikke innslaget på Puls og har heller ikke lest hva folk svarer nedover her, unntatt en som svarte at de gjorde vel ikke noe hvis man hadde råd til det.

Jeg syns det er helt forkastelig selv om man har råd til det. Jeg lurer på hvilke egoistiske og materialistiske unger man får hvis man gir de muligheten til dette. Ja, det hadde vært greit hvis ungene selv hadde tjent pengene og de da hadde sagt at de bruker 10 000 kroner på dette fordi det er så viktig, men det tror jeg de ikke hadde gjort. Jeg ville ihvertfall håpe de ikke var så ufornuftig.

Skrevet

Så ikke innslaget på Puls og har heller ikke lest hva folk svarer nedover her, unntatt en som svarte at de gjorde vel ikke noe hvis man hadde råd til det.

Jeg syns det er helt forkastelig selv om man har råd til det. Jeg lurer på hvilke egoistiske og materialistiske unger man får hvis man gir de muligheten til dette. Ja, det hadde vært greit hvis ungene selv hadde tjent pengene og de da hadde sagt at de bruker 10 000 kroner på dette fordi det er så viktig, men det tror jeg de ikke hadde gjort. Jeg ville ihvertfall håpe de ikke var så ufornuftig.

tror du man blir så veldig bortskjemt av EN stor fest?

Det er vel det de får sånn ellers som bestemmer hvor bortskjemte de blir?

Skrevet

Jeg får voldsomme harry-assosiasjoner når s.k. vanlige folk streber etter å ta del i det fasjonable.

Skrevet

Der har du et godt poeng. Uansett hvor velbeslått man er, er det galskap å bruke så mye på kjole og sko. Man trenger ikke å skjemme bort ungene selv om man har god råd.

Når det er sagt, tror jeg noe av problemet rett og slett er at en del foreldre har altfor mye penger og øser for mye av disse på ungene sine.

Det tror jeg kalles: Å kjøpe seg bedre samvittighet. I hvertfall for mange.

Jeg får leve etter det jeg tror på: Å prøve å investere tid, omsorg og kjærlighet til mitt barn i stedet for å kjøpe henne.

Vet jo at noen klarer begge deler, så jeg mener ikke å tråkke noen på tærne med dette innlegget. Tror bare dette gjelder mange.....

Skrevet

Jeg får voldsomme harry-assosiasjoner når s.k. vanlige folk streber etter å ta del i det fasjonable.

Så man bør kle seg litt grått og kjedelig og bøye hodet....

Skrevet

Der har du et godt poeng. Uansett hvor velbeslått man er, er det galskap å bruke så mye på kjole og sko. Man trenger ikke å skjemme bort ungene selv om man har god råd.

Når det er sagt, tror jeg noe av problemet rett og slett er at en del foreldre har altfor mye penger og øser for mye av disse på ungene sine.

Det er når de ØSER penger i hverdagen at det blir feil for ungene - ikke ved slike enkeltstående anledninger.

Skrevet

Så man bør kle seg litt grått og kjedelig og bøye hodet....

Er det eneste alternativ til limosin, ballkjoler og frisyrer til ørten tusen?

Annonse

Skrevet

Er det eneste alternativ til limosin, ballkjoler og frisyrer til ørten tusen?

neida :)

men glamorøst kan det være om man har leid, sydd eller lånt også. - Folk liker å føle seg som prinser og prinsesser innimellom. tror vi trenger sånne fester jeg....men ikke bra om noen ikke kommer for at de ikke har råd,

De gjorde det sånn på vår skole at ingen fikk kjøpe noe nytt - det er jo litt rart det også---

Gjest Flystripa
Skrevet

Mine unger er under skolealder, og vi har allerede begynt å spare i et eget fond til helikopterturen(e) om et tiår eller to ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg og.

Det er mer harry enn Strømstad på Skjærtorsdag.

Gjest kalendria
Skrevet

Jeg tror tross alt ikke det gjelder majoriteten.

Og på i alle fall en Oslo-skole, ble helikopterankomst forbudt :)

Skrevet

neida :)

men glamorøst kan det være om man har leid, sydd eller lånt også. - Folk liker å føle seg som prinser og prinsesser innimellom. tror vi trenger sånne fester jeg....men ikke bra om noen ikke kommer for at de ikke har råd,

De gjorde det sånn på vår skole at ingen fikk kjøpe noe nytt - det er jo litt rart det også---

Flott og moro med brusende selskaper, men det er jo tragisk for ungene at klasseskillet skriker ved slike scenarier som det her snakkes om.

En annen ting er at alt rundt disse ballene smaker veldig (blind)kopiering fra amerikanske high-schoolfilmer. Altså... USA er ok, men vi må da ikke sluke alt som kommer derfra kritikkløst.

Skrevet

Jeg og.

Det er mer harry enn Strømstad på Skjærtorsdag.

Sier du det, skjærtorsdag altså...? *noterer for påskeutfart et helt annet sted*

Skrevet

Jeg tror tross alt ikke det gjelder majoriteten.

Og på i alle fall en Oslo-skole, ble helikopterankomst forbudt :)

Du spøker. Helikopter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...