Gå til innhold

Jeg er altfor barnløs til å...

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sier du det, skjærtorsdag altså...? *noterer for påskeutfart et helt annet sted*

Skjærtorsdag er en dag hvor nordmenn viser seg fra sin bedre side i Strømstad. Da inntar det som kan krype og gå av rånere den lille byen, mens de drikker seg dritings og svir av gummi på den lokale parkeringsplassen.

Det er store medieoppslag om østfoldingenes usiviliserte oppførsel hvert eneste år.

Det er ikke en dag for normale folk å dra til Sverige, nei.

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

10

• Babette

10

• favn

7

• Ugga Bugga

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest kalendria
Skrevet

Du spøker. Helikopter?

Nei, jeg spøker ikke. Riktignok stammer inoen om forbudet bare fra en sniklytting av en samtale mellom mor og datter på T-banen, hvor datteren sa at "i år har rektor forbudt helikopter, men det er ganske mange som har leid limousin."

Denne jenta skulle kjøpe et skjørt til 1000 kroner til ballet, forresten - ikke SÅ ille, da.¨

Og ja, jeg har ørene på stilker når jeg reiser med T-banen. Utrolig hva man får med seg der!

Skrevet

Nei, jeg spøker ikke. Riktignok stammer inoen om forbudet bare fra en sniklytting av en samtale mellom mor og datter på T-banen, hvor datteren sa at "i år har rektor forbudt helikopter, men det er ganske mange som har leid limousin."

Denne jenta skulle kjøpe et skjørt til 1000 kroner til ballet, forresten - ikke SÅ ille, da.¨

Og ja, jeg har ørene på stilker når jeg reiser med T-banen. Utrolig hva man får med seg der!

Gud bedre. Men hvorfor legger de bånd på seg, skal det være så skal det være. Månelandingsfartøy er mitt stalltips for vellykket fest, ups, Ball.

Skrevet

Skjærtorsdag er en dag hvor nordmenn viser seg fra sin bedre side i Strømstad. Da inntar det som kan krype og gå av rånere den lille byen, mens de drikker seg dritings og svir av gummi på den lokale parkeringsplassen.

Det er store medieoppslag om østfoldingenes usiviliserte oppførsel hvert eneste år.

Det er ikke en dag for normale folk å dra til Sverige, nei.

Jeg har hørt om Strømstad som handlested, men har ikke fått med meg dette om mine landsmenn. Før nå. Så takk skarruha!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har hørt om Strømstad som handlested, men har ikke fått med meg dette om mine landsmenn. Før nå. Så takk skarruha!

Du får se på nyhetene Skjærtorsdag.

Det er ikke lite stolt du da kommer til å bli av dine landsmenn.

Skrevet

Jepp, det er helt sjukt. Her i nabolaget leier tiendeklassingene limoer og handler kjoler og stæsj for 10-15.000 kroner.

Dersom mine barn vil bruke såpass med penger på denslags når den tid kommer, bør de ta seg jobb i god tid. Jeg betaler IKKE sånne utskeielser.

Annonse

Skrevet

På samme måte som barna er utsatt for en form for "motepress" eller "gruppepress", så opplever vel foreldrene det samme - og ønsker ikke at deres barn skal skille seg ut?

Men jeg tipper at eksemplene du gav (og som også jeg hørte på radioen) tilhører noen "vestkant-miljøer" - selv om det sikkert er i ferd med å spre seg i full fart også videre.

Litt på samme måte som med russebilene.

Det foregår her på østsiden av Oslo også.

fei1365380229
Skrevet

tror du man blir så veldig bortskjemt av EN stor fest?

Det er vel det de får sånn ellers som bestemmer hvor bortskjemte de blir?

Denne festen som har utartet seg er vel bare et tegn i tiden. Se bare hvordan russefeiringen har blitt etterhvert. Selvfølgelig blir man sikkert ikke bortskjemt av en fest i løpet av livet, men noe så bortkastede penger. Det er bare den festen og så er det bare den konfirmasjonen, og så er det bare det bryllupet og så er det bare....... og sånn fortsetter det syns jeg for en del unger/ungdom nå. Send pengene til Afrika isteden sier nå jeg :)

Skrevet

Galskap. Rett og slett. Såvidt meg bekjent forekommer ikke det på den sida av byen jeg bor på. Takk og lov.

Skrevet

Jeg er barnløs (i noen måneder til iallefall) og ble helt satt ut selv. "Tror du foreldrene dine syns det er ok at du kjøper kjole til 5000?" - JA!? Hvaslags jobber har disse foreldrene?

Nå så de ut som noen skikkelig snobbeunger alle fire disse da, sikkert enebarn og bortskjemt som fy hele hurven. Tjah, bortsett fra han fyren som fikk streng beskjed av faren at DET kom ikke på tale, hehe.

Hvis ungene mine skal bruke enorme summer på kjoler og limo på skoleball (visste forresten ikke at man hadde skoleball her, hehe, begynner å bli noen år siden jeg gikk på skole, gitt), så får de værsågod begynne å spare, sånn rundt fjerdeklassetrinnet en gang, kan jeg tenke meg ;)

Skrevet

tror disse dyre kjolene gjelder stort sett bærumsunger... pappagutter og jenter

MEN... limo.. de leide noen når vi hadde russeball.. det kostet ca. 1000,- 0og de var 8-10 stk som spleisa.. det er ikke mye mer enn 100-lappen for en limo hver da.. og det er det samme som nattbussen koster hjem fra byn i helga... så det syns jeg ikke er så ille.

kjoler til over 5000 er ille da... min dyreste kostet 1200,- og den skal jeg beholde alltid!!!

Skrevet

Min datter ville aldri gå på juleball da hun gikk på ungdomsskolen, men hun hadde iallfall aldri fått mange tusen kroner til kjole. Har aldri kjøp dyre antrekk til meg selv heller, som regel holder jeg meg under 1000, kanskje under 500 også. Og jeg kjøper ikke penklær HVERT år! Går vel i langbukse sått ca 360 dager i året...

Skrevet

Tror du hele klassen har råd til det, da?

Og uansett gir det ungdommene et helt feil signal i forhold til pengebruk. Hvis de ikke steiler når kjolen koster 8.000, kan de lett få problemer når de skal begynne å styre penger selv.

Hele klassen behøver vel ikke har råd selv om noen har råd til det. Vi gjør barna våre en bjørnetjeneste hvis vi forsøker å innbille dem at det er likt for alle.

Annonse

Skrevet

Denne festen som har utartet seg er vel bare et tegn i tiden. Se bare hvordan russefeiringen har blitt etterhvert. Selvfølgelig blir man sikkert ikke bortskjemt av en fest i løpet av livet, men noe så bortkastede penger. Det er bare den festen og så er det bare den konfirmasjonen, og så er det bare det bryllupet og så er det bare....... og sånn fortsetter det syns jeg for en del unger/ungdom nå. Send pengene til Afrika isteden sier nå jeg :)

...sånn tenkte jeg også da jeg giftet meg første gangen.....i sort mammakjole på et kontor - i lunsjen......men for 3,5 år siden så slo vi til med et SKIKKELIG bryllup - og jeg syns det var verdt hver en krone! *stjerner i øya*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...